سلامت مو, مراقبت از مو

همه چیز درباره کاشت مستقیم مو (DHI)

کاشت مو

80 درصد مردان تا سن 50 سالگی موهای شان نازک شده و می ریزد. بیش از 50 درصد زنان در طول زندگی شان ریزش مقدار زیادی از مو را تجربه می کنند. انواع متنوعی از جراحی های کاشت مو برای کمک به رشد مجدد موها توسعه پیدا کرده اند. تاکنون روش های کاشت مو زیادی ابداع و بکارگیری شده است که روش کاشت مستقیم مو یا DHI یکی از آن ها است و ما در اینجا قصد داریم تا این روش را مورد بررسی قرار دهیم.

در طول FUT، جراح یک دسته از موهای پشت سرتان را می برد و فولیکول های آن ها را بر می دارد. در FUE، جراح به طور مستقیم فولیکول ها را از پوست سر خارج می کند. در هر دو مدل جراحی، فولیکول های به دست آمده در قسمت های خالی سر کاشته می شوند.

کاشت مستقیم مو (DHI) اصلاح شده تکنیک FUE است که توسط شرکت گروه پزشکی جهانی ساخته شده است.

در FUE جراح به طور دستی قبل از کاشت فولیکول های مو، کانال هایی را در پوست سر قطع می کند. در DHI، آن ها با استفاده از یک ابزار قلم مانند هر دو کار را در یک زمان انجام می دهند.

کاشت مستقیم مو چگونه کار می کند؟

DHI نسخه اصلاح شده کاشت مو FUE است و از رویه ای یکسان پیروی می کند. جراح از بخشی از پوست سر فولیکول های مو را خارج می کند، اغلب پشت سر، و آن ها را در قسمت های خالی سر می کارد. این فولیکول های مو سبب رشد موهای جدید می شوند.

اتفاقاتی که در طول این رویه می افتند:

  1. جراح سرتان را می تراشد و از بی حسی موضعی استفاده می کند.
  2. با استفاده از ابزاری که سر نرمی دارد فولیکول های مو را خارج می کند.
  3. فولیکول ها درون ابزار قلم مانند قرار می گیرند و در قسمت های خالی سر دوباره کاشته می شوند.
  4. در آخر جراح از یک کرم آنتی بیوتیک استفاده می کند و تمام نواحی را بانداژ می کند.

جراحی های FUE و DHI به طور کلی 8 ساعت طول می کشند تا کامل شوند، اما تایم دقیق بسته به ناحیه کاشت مو دارد و تعداد فولیکول ها دارد. در حدود 12 تا 18 ماه طول می کشد تا نتیجه کامل جراحی را ببینید.

کاشت مو به روش مستقیم
کاشت مو به روش DHI

چه کسی به جراحی DHI نیاز دارد؟

افرادی با آلوپسی آندروژنی که شایع ترین نوع ریزش مو است، بهترین افراد برای این نوع جراحی هستند. به این حالت الگوی طاسی موی مردانه یا زنانه می گویند.

افرادی با مشخصات زیر هم می توانند کاندیدهای خوبی برای این جراحی باشند:

  • سن: افرادی که می خواهند کاشت مو انجام دهند باید بالای 25 سال باشند. ریزش مو در زیر این سن کمی غیرقابل پیش بینی است.
  • قطر مو: افرادی با قطر موی ضخیم تر معمولا نتیجه بهتری می گیرند، موهای ضخیم به فولیکول های مو پوشش بهتری می دهند.
  • تراکم موی اهدای کننده: افرادی با تراکم موی کمتر از 40 فولیکول در هر سانتی مربع در قسمت اهدا کننده، کاندید های ضعیفی برای کاشت مو هستند.
  • رنگ مو: افرادی با موهایی روشن یا نزدیک به رنگ پوست شان نتیجه بهتری می گیرند.
  • انتظارات: افرادی با انتظارات واقع بینانه معمولا نسبت به نتیجه به دست آمده راضی هستند.
کاشت مو مقایسه قبل و بعد از جراحی

کاشت موی DHI در مقابل FUE و FUT

DHI , FUE, و FUT همه شان شامل برداشتن فولیکول مو و کاشتن در ناحیه خالی سر می باشند.

در حین جراحی FUT ، جراح نوار طولانی و باریکی از پوست پشت سر را می برد. فولیکول های مو یک به یک از پوست جدا می شوند. این روش سریع و ارزان است اما باعث ایجاد زخم هایی برای مدت طولانی می شود. در صورت کوتاه بودن موها زخم ها قابل دیدن هستند مگر اینکه موها بلند باشند تا روی زخم ها را بپوشانند.

در DHI و FUE، فولیکول ها به طور مستقیم از پوست سر جدا می شوند. در حین FUE جراح، به طور دستی یک سری کانال را در پوست سر قطع می کند تا فولیکول های مو را وارد کند. در تکنیک DHI عمل برش و کاشت مو به طور همزمان انجام می شود.

DHI و FUE بر خلاف FUT زخم های طولانی مدت به جا نمی گذارند، هرچند که زمان این عمل ها طولانی تر و گران تر هستند.

شرکت هایی که روش DHI را ارائه می دهند مدعی هستند که پیشرفته ترین و تاثیرگذار ترین گزینه برای کاشت مو است. اما هنوز تحقیقاتی مبنی بر مقایسه نتیجه روش های مختلف ارائه نشده است.

تمام روش های کاشت مو FUE نتیجه مثبتی در رشد مو داشتند.

زخم های ایجاد شده از اثر کاشت مو

اثرات جانبی و موارد احتیاطی کاشت مو DHI

جراحی های کاشت مو به طور نسبی امن هستند و در مواردی خیلی نادر عوارض جانبی دارند. DHI و FUE نسبت به FUT کمتر تهاجمی هستند به دلیل اینکه نیازی به بریدن یک نوار بزرگ از پوست نیست.

بعضی از شرکت ها مدعی هستند که تکنیک های FUE بدون زخم هستند، با این حال، در اثر جدا کردن فولیکول های مو زخم های ریزی باقی می گذارند. این زخم ها اغلب قابل توجه نیستند.

بعضی از اثرات جانبی کاشت مو DHI :

واکنش منفی به داروی بی حسی

در هنگام DHI، بی حسی موضعی برروی پوست سر اعمال می شود. بی حسی موقعی به طور کلی امن است اما ممکن است اثرات منفی ای برای بعضی از افراد داشته باشد.

اکثر قریب به اتفاق این واکنش ها مربوط به ترس یا اضطراب است و نه حساسیت به بی حسی موضعی .

عفونت

احتمال ایجاد عفونت هم در قسمت اهدا کننده و هم در قسمتی که فولیکول ها کاشته می شوند وجود دارد. عفونت های حاد بسیار نادر هستند و در کمتر از 1 درصد موارد در جراحی های کاشت مو اتفاق می افتند.

ریزش مو

ریزش مو می تواند در طی دو ماه بعد از جراحی اتفاق بیافتد. منظور ریزش موقت در ناحیه کاشته شده است. بهبودی کامل در طی 3 تا 4 ماه طول می کشد.

ظاهری ناخواسته

زمانی که فولیکول های مو پیوند زده می شوند، باید به شکلی تراز شوند که رشد طبیعی مو شما را تقلید کنند. اگر فولیکول ها ضعیف کاشته شوند، ممکن است در آخر ظاهری را به شما دهند که از آن راضی نباشید.

برای رسیدن به نتیجه ای راضی کننده، نسبت به جراحی که می خواهید برای تان کاشت مو انجام دهد بهتر است اطلاعاتی کسب کنید. نتایج قبل و بعد مشتریانش را بررسی کنید و با صحبت با دیگر مراجعه کنندگان جراح تصمیم نهایی را بگیرید.

عوارض جانبی دیگر شامل:

  • خونریزی
  • سرگیجه
  • درد
  • افزایش ضربان قلب
  • الهاب فولیکول های مو
  • ظاهری پراکنده در اطراف منطقه اهدا کننده
  • زخم

هزینه کاشت مو DHI

هزینه کاشت مو بسته به شهر و کلینیک و تعداد فولیکول هایی که می کارید متفاوت است. بیشتر بیمه ها این جراحی را تحت پوشش قرار نمی دهند به دلیل اینکه جزو عمل های زیبایی محسوب می شود.

برای کاهش هزینه، می توانید به یک شهر دیگر بروید یا تعداد فولیکول های کاشتنی را کاهش دهید.

راه های جایگزین کاش مو:

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.