آرایش مو, مراقبت از مو

آموزش کوتاه کردن موی مردان در خانه

کوتاه کردن موی مردان

برای کوتاه کردن موی مردان اگر دقت کنید و وقت بگذارید، می توانید این کار را به راحتی انجام دهید. می توانید از قیچی مو، موزر برقی یا ترکیبی از این دو استفاده کنید. از فرد بپرسید که موهای خود را چقدر کوتاه می خواهد. اعتماد به نفس داشته باشید و نترسید. تمرین بهترین روش برای تسریع مهارت های شما است!

درمان شوره سر

شما می توانید برای مشاهده مقاله درمان شوره سر بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

کوتاه کردن موی مردان

آماده سازی برای کوتاهی مو

1) از فرد بپرسید که موهایش را چگونه می خواهد کوتاه کند. با او صحبت کنید و مدل مویی که مد نظر اوست را برایش درست کنید. قبل از شروع به کوتاهی، مهم است که تمام سؤالات لازم را بپرسید و بفهمید که او دوست دارد با موهایش چه کاری انجام دهد. اگر از ابتدا بدانید که باید چه کاری را انجام دهید، از هرگونه سوء تفاهم احتمالی خودداری جلوگیری می شود.

هنگام کوتاهی موهای مردانه، سر خود را به چند قسمت مانند: قسمت بالایی، سمت چپ، سمت راست، پشت، حاشیه و … تقسیم کنید.

با مشتری خود گفتگو کنید. همانطور که موهای آن فرد را کوتاه کردید، از او بخواهید که درباره مو های خود نظر بدهد. آینه ای به فرد بدهید و از او بخواهید درباره موهای خود نظر بدهد.

تصویر 1 کوتاه کردن موی مردان

2) مدل مویی را انتخاب کنید که متناسب با چهره مرد و میزان موهای سر او باشد. به عنوان مثال مردی که موهای بالای سر خود را از دست داده است، ممکن ات به دنبال مدل مویی باشد که موهایش را پرپشت نشان دهد.

تصویر 2 کوتاه کردن موی مردان

3) برای کوتاهی مو عجله نکنید، مخصوصا اگر در انجام این کار حرفه ای نیستید. مطمئن شوید که زمان کافی برای انجام این کار را دارید و علاوه بر آن نگران نباشید و استرس ها را کنار بگذارید.

تصویر 3 کوتاه کردن موی مردان

4) محل مناسبی برای کوتاه کردن مو داشته باشید. آن محل به گونه ای باشد که دسترسی به مو های فرد راحت باشد تا بتوانید به خوبی مو های او را کوتاه کنید. بهتر است قبل از کوتاهی مو از یک پارچه پلاستیکی دور گردن فرد استفاده کنید که می توانید آن ها را در یک فروشگاه لوازم آرایشی خریداری کنید. این کار باعث می شود مو هایی که کوتاه کردید به بدن نچسبد.
حتماً کوتاهی مو را روی سطح هایی مانند کاشی، چوب یا … انتخاب کنید. دقت کنید که موهایتان روی فرش نریزد. زیرا کار جدا کردن مو از روی فرش بسیار سخت می شود.

تصویر 4 کوتاه کردن موی مردان

5) همیشه برای کوتاهی موهای تمیز را انتخاب کنید. اگر از موزر استفاده می کنید بهتر است موه خشک باشند اما اگر فقط از قیچی استفاده می کنید، کار با موهای کمی مرطوب راحت تر است. موهای خود را با اسپری کردن با بطری اسپری مرطوب کنید. اگر موها برای کار کردن خیلی مرطوب هستند، آن ها را با حوله به آرامی خشک کنید.

تصویر 5 کوتاه کردن موی مردان

6) موهای فرد را با شانه مرتب کنید زیرا به شما در کوتاهی مو بسیار کمک می کند و ایده می دهد. موها را به سبک دلخواه شانه کنید. زیرا: برخی از مردان دوست دارند فرق سر خود را راست یا به سمت چپ کنند. البته برخی از افراد هم هستند که هنوز فرق وسط را ترجیح می دهند.

تصویر 6 کوتاه کردن موی مردان

کوتاه کردن موی مردان با موزر

1) برای کوتاهی کل مو ها یا بخشی از مو های سر می توانید از یک موزر استفاده کنید. به این صورت که از تیغه ها و حالت های مختلف می توان برای کوتاهی قسمت های مختلف استفاده کرد. می توانید از موزر برای کوتاه کردن قسمتهای پشت و قسمتهای سر، برای تمیز کردن قسمت های اطراف گوش و یا کوتاه کردن کل سر به طول یکنواخت استفاده کنید.

تصویر 7 کوتاه کردن موی مردان

2) گیره ها را محکم بین انگشت شست و دو انگشت خود نگه دارید. گرفتن شما باید قوی و ثابت باشد اما راحت باشد. نیازی به فشار و یا انجام کارهای فانتزی با موزر نیست زیرا ممکن است به کسی آسیب برساند.

تصویر 8 کوتاه کردن موی مردان

3) موزر را روی سر خود قرار هید و آن را به بال بگشید تا قسمتی که مد نظرتان است. دقت کنید که نباید موزر را بر روی پوست سر فشار دهید.

تصویر 9 کوتاه کردن موی مردان

4) مو ها را به صورت خطی کوتاه کنید. باید در انجان این کار بسیار دقت کنید تا بتوانید به درستی آن را انجام دهید.

تصویر 10 کوتاه کردن موی مردان

5) طرفین مو را صاف کنید. اما معمولاً هدف این است که موزر را از پایین به سمت بالا بکشید.

تصویر 11 کوتاه کردن موی مردان

کوتاهی مو به سمت بالا با قیچی

1) برای انجام این کار مو های خود را مرطوب کنید. مو ها را به سمت بالا بیاورید و قیچی کنید. در این روش باید دقت کنید که زاویه گرفتن مو ها به چه صورت است.

تصویر 12 کوتاه کردن موی مردان

2) این کار را انقدر تکرار کنید تا کوتاهی موی به پایان برسد. البته به این نکته دقت کنید که باید این کوتاهی را در زاویه های مختلف به سمت بالا انجام دهید.

تصویر 13 کوتاه کردن موی مردان

3) آخرین بار شانه بزنید تا متوجه شوید که کدام قسمت مو ناهموار است و آن را درست کنید. البته به ان نکته دقت کنید که باید کوتاهی به گوه ای باشد که مشتری آن را بپسندد.

تصویر 14 کوتاه کردن موی مردان

4) سر خود را بشوئید تا مو های کوتاه شده از سایر مو ها جدا شوند. در نهایت قسمت جلویی مو می ماند که باید مو ها را به سمت عقب شانه کنید تا تمام مو ها یکسان شوند.

تصویر 17کوتاه کردن موی مردان

5) بعد از اتمام کوتاهی مو بهتر است با موزر قسمت های کار گوش و پشت سر و بالای گوش را با موزر بزنید.

تصویر 18کوتاه کردن موی مردان

6) آخرین بار بعد از اینکه کل سر را کوتاه کردید، موهای خود را شانه بزنید . نگاهی بیندازید تا مطمئن شوید که هیچ قسمتی را جا نگذاشته باشید. به فرد اجازه دهید تا مو های خود را در آینه ببیند و نظر دهد.

تصویر 19کوتاه کردن موی مردان

7) موهای خود را یک بار دیگر بشویید یا اسپری کنید، تا مو های چسبیده به گردن و سر را جدا کنید.

تصویر 20 کوتاه کردن موی مردان

8) کف محلی که مو ها را کوتاه کرده اید،ا تمیز و جمع کنید. تا بتوانید محل را برای نفر بعدی آماده کنید.

تصویر 21 کوتاه کردن موی مردان

اگر هم موی بلندی دارید که شما را کلافه کرده است اما در مورد کوتاهی آن دو دل هستید ما به شما انواع بافت مو های مردانه را پیشنهاد می کنیم.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.