سلامت پوست, سلامت مو, مراقبت از پوست, مراقبت از مو

خواص شگفت انگیز روغن کندر برای سلامت پوست و مو

خواص روغن کندر

روغن کندر یکی از روغن های اساسی و دارای خواص شگفت انگیز می باشد. این روغن معطر که عمدتا در کشورهایی مانند: عمان، سومالی و یمن یافت می شود، سابقه ای دارد که به قرن ها پیش باز می گردد. روغن کندر دارای مزایای شگفت انگیز سلامتی است و از آن برای تهیه عطر، محصولات مراقبت از پوست و مو استفاده می شود. در این جا به بررسی برخی خواص روغن کندر برای پوست و مو می پردازیم:

خواص روغن کندر

کندر و روغن کندر به دلیل خاصیت ضد التهابی، ضد سرطانی و چندین خاصیت دارویی دیگر، شناخته شده می باشند. در واقع، در یک برهه از تاریخ، تجارت کندر به سود آورترین تجارت جهان تبدیل شد! از جمله خواص روغن کندر برای سلامت پوست و سلامت مو می باشد.

خواص روغن کندر برای پوست

پوست ما قابل مشاهده ترین اندام بدن ما می باشد و لازم است که با محصولات مناسب، از پوست خود مراقبت کنیم. استفاده از روغن کندر می تواند انتخاب مناسبی برای تضمین سلامت پوست شما باشد، زیرا روغن کندر دارای خاصیت ضد التهابی و ضد سرطانی است. خواص روغن کندر برای پوست عبارت اند از:

1. نرم کننده پوست

شما می توانید برای لطافت پوست، از روغن کندر به صورت موضعی بر روی پوست استفاده کنید. استفاده منظم از این نرم کننده طبیعی می تواند پوست شما را نرم و لطیف کند.

2. کاهش اسکار

اگر به دنبال پوستی بدون زخم، جوش و آکنه هستید، استفاده موضعی روغن کندر می تواند در درمان آکنه (محو شدن آکنه)، علائم جراحی و سایر زخم های پوستی کمک کند و این باعث می شود تا پوستی صاف و شفاف داشته باشید.

درمان جوش و آکنه با روغن کندر

3. بازسازی پوست

شما می توانید با استفاده از روغن کندر، جوان سازی پوست خود را آغاز کنید. زیرا این روغن با بازسازی سلول های سالم پوست، باعث کاهش چین و چروک و خطوط ظریف می شود. بازسازی پوست از مهم ترین مزایای روغن کندر می باشد.

4. تقویت ناخن های ضعیف

اگر دچار ناخن هایی شکننده هستید و دوست دارید ناخن هایی قوی داشته باشید، برای تقویت ناخن ها می توانید روزانه به صورت مداوم، از روغن کندر بر روی ناخن های خود استفاده کنید.

5. تسکین خارش پوست

اگر دچار خارش پوست شده اید، می توانید روغن کندر را به طور مستقیم بر روی پوست بمالید، به تدریج خواهید دید که خارش بهبود می یابد.

درمان خارش پوست با روغن کندر
درمان خارش پوست با استفاده از روغن کندر

6. ضد عفونت

از آن جا که کندر، دارای خاصیت ضد التهابی و ضد میکروبی می باشد، می توانید از آن برای ضدعفونی و بهبود زخم ها و بریدگی های خود استفاده کنید.

7. درمان زگیل

برای درمان زگیل، شما می توانید 2 مرتبه در روز و به مدت چند هفته پی در پی روغن کندر را بر روی زگیل بمالید و شاهد بهبود آن باشید.

درمان زگیل با روغن کندر

8. گزش حشرات

در زمان گزش حشرات شما می توانید یک قطره روغن کندر را بر روی قسمت مورد نظر بمالید. این روغن باعث می شود تا تورم ناشی از گزش حشرات بهبود یابد.

خواص روغن کندر برای مو

کندر علاوه بر سلامتی پوست، بر سلامت مو نیز موثر می باشد. از جمله موارد قابل درمان با روغن کندر، عبارت اند از:

1. درمان شوره سر

اگر دچار شوره سر هستید، می توانید در صورت استفاده موضعی و منظم از روغن کندر بر روی موهای خود، از شر شوره سر خلاص شوید.

2. درخشش مو

برای داشتن موهایی درخشان از روغن کندر استفاده کنید.

موهایی درخشان با روغن کندر
موهایی درخشان

3. توقف ریزش مو

روغن کندر باعث تقویت ریشه مو و هم چنین باعث جلوگیری از ریزش مو می شود.

منبع: www.stylecraze.com

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.