سلامت پوست, مراقبت از پوست

خواص گریپ فروت برای پوست + تهیه ماسک صورت

خواص گریپ فروت

گریپ فروت یکی از میوه هایی است که خواص فوق العاده ای برای پوست انسان دارد. اکثر افراد از خواص گریپ فروت برای پوست با خبر نیستند و نمی دانند مصرف آن چقدر می تواند موثر باشد. در این مقاله با ما همراه باشید تا خواص و فواید گریپ فروت برای پوست را به شما بگوییم.

گریپ فروت چیست؟

گریپ فروت یک میوه بسیار خوش مزه است که سرشار از ویتامین C، فیبر و لیکوپن است. سعی کنید در صبح و در هنگام صبحانه گریپ فروت را مصرف کنید. زیرا این عمل موجب افزایش فشار خون و کاهش وزن می شود.

گریپ فروت از جمله میوه های موجود در بازار است که به هضم غذا کمک می کند و باعث کاهش قند خون شما می شود.

از گریپ فروت برای لایه برداری، سم زدایی و روشن شدن پوست استفاده کنید و تاثیر شگفت انگیز آن را ببینید.

گریپ فروت چه فوایدی برای پوست دارد؟

فواید گریپ فروت برای پوست

گریپ فروت سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند بتا کاروتن، لیکوپن و ویتامین C می باشد که همه این آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد مبارزه کرده و از پوست شما در برابر آسیب های خورشید محافظت می کنند.

تحقیقات نشان داده اند که آنتی اکسیدان ها به جلوگیری از آسیب آفتاب، افزایش تولید کلاژن، تقویت پوست صورت به عنوان یک ماده روشن کننده و از همه مهم تر، بهبود رنگ پوست به طور کلی کمک می کنند.

گریپ فروت سلول های مرده پوست شما را لایه برداری کرده و منافذ پوست شما را تمیز و روشن نگه می دارد و هیدراتاسیون بدن را تقویت می کند. بنابراین پوست شما رطوبت بیشتری را حفظ می کند و نرم تر به نظر می رسد.

همچنین آب گریپ فروت مانند یک تونر طبیعی عمل می کند که پوست را تمیز کرده و مواد مغذی را دوباره جایگزین می کند و رطوبت موجود در پوست را افزایش می دهد (خاصیت مرطوب نگه داشتن پوست توسط گریپ فروت به لطف فروکتوزاست که به عنوان یک ماده مرطوب کننده طبیعی عمل می کند).

از بین بردن چین و چروک

مواد لازم:

  • 1/2 گریپ فروت آبدار
  • 1/2 فنجان ماست ساده

پروبیوتیک های موجود در ماست با آکنه و تغییر رنگ مبارزه می کنند، در حالی که ویتامین C و رتینول موجود در آب گریپ فروت آسیب آفتاب را ترمیم می کند، خطوط ریز را کاهش می دهد و پوست را زیبا می کند.

روش تهیه ماسک گریپ فروت:

  • ماست و آب گریپ فروت را در یک کاسه مخلوط کنید.
  • یک لایه نازک را برای تمیز کردن پوست درست کنید و بگذارید 10 دقیقه روی پوست بماند.
  • با آب گرم پوست خود را بشویید و با مرطوب کننده روزانه خود، پوستتان را ماساژ دهید.
  • هر هفته به عنوان ماسک صورت یا هر 2 الی 3 روز برای رفع آکنه و تحریک پوست خود استفاده کنید.

رفع خشکی پوست با ماسک گریپ فروت

اسیدهای موجود در میوه گریپ فروت کمک می کنند تا پوست مرده از بین برود و باعث رشد سلول های جدید شود.

مواد لازم:

  • 1/2 گریپ فروت آبدار
  • 1 فنجان شکر
  • 3 قاشق غذاخوری روغن انگور

روش تهیه:

آب گریپ فروت را در یک کاسه کوچک بریزید و شکر و روغن انگور را به آن اضافه کنید. مواد بدست آمده را خوب هم بزنید و برای استفاده، این اسکراب را روی پوست تمیز شده بمالید و آن ها را به آرامی با دستانتان روی پوست صورت که خشک شده است ماساژ دهید.

اگر می خواهید اسکراب را زودتر از موعد درست کنید، روغن انگور را زیاد کرده و به جای آب گریپ فروت، چند قطره روغن اساسی گریپ فروت اضافه کنید. با این تغییرات، باید 1-2 هفته در یخچال بماند.

گریپ فروت با پوست چرب مبارزه می کند

این ماسک شفاف کننده برای پوست چرب یا مسدود شده بسیار مناسب است، همچنین برای خلاص شدن از آکنه نیز می توانید از آن استفاده کنید.
اسیدهای موجود در گریپ فروت به پاک شدن بقایا و لکه ها موجود در منافذ پوست کمک می کنند.

روحیه خود را با بوی واقعی گریپ فروت تقویت کنید

برای تهیه عطر معطر از روغن اساسی گریپ فروت استفاده کنید و یا از پوست گریپ فروت برای تزریق ادکلن گیاهی برخوردار شوید. با افزودن روغن های جامد، مانند: کره کاکائو، کره شی، و روغن نارگیل، حتی می توانید یک عطر جامد به کمک گریپ فروت درست کنید و از آن استفاده نمایید.

اگر سابقه اگزما، بیماری التهابی پوستی یا درماتیت تماسی دارید، قبل از استفاده از مواد موضعی معطر گریپ فروت روی پوست حتما با یک متخصص پوست دارای مجوز مشورت کنید.

منبع: helloglow.co

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.