سلامت مو, مراقبت از مو

درمان شوره ابرو با 5 راه مختلف – علل ایجاد شوره ابرو چیست؟

درمان شوره ابرو

باور کنید یا نه، شوره فقط روی سر شما ایجاد نمی شود. از نظر پزشکی به عنوان درماتیت سبورئیک شناخته می شود. در واقع می تواند تقریباً در هر نقطه از بدن شما از جمله ابروهای شما ایجاد شود و در نتیجه پوست خشک، خارش دار و پوسته پوسته شود. درماتیت سبورئیک در مناطقی از بدن که غنی از غدد روغنی است، رخ می دهد. بنابراین بسیاری از افراد نیز دچار خارش و پوسته پوسته شدن در پوست سر هستند. گرچه لزوماً هر دو ناحیه تحت تأثیر قرار نمی گیرند ولی در وسط سینه نیز ممکن است رخ بدهد. در این مقاله می توانید علل ایجاد درماتیت سبورئیک و درمان شوره ابرو را یاد بگیرید.

شوره سر می تواند در هر مکانی که فولیکول های موی شما وجود داشته باشد ظاهر شود و در اثر هوای سرد، آب و هوای خشک، استفاده از محصولات مراقبت کننده شخصی دیگران و یا حساسیت ایجاد شود. مراقبت صحیح ابروها برای رهایی از مشکل خشکی پوست بسیار حائز اهمیت است.

علل ایجاد شوره ابرو

اگزما یکی از دلایل ایجاد شوره ابرو

اگزما وضعیت پوستی است که باعث ایجاد مواد سفید و پوسته پوسته در پوست می شود که در آن غدد چربی بسیار فعال هستند. مکان های مشترک مورد حمله اگزما، ابروها و گاهی اوقات گوش ها نیز می باشد.

این نوع شوره ابرو در طبیعت مزمن است و به دلیل تغییرات آب و هوایی ممکن است رخ دهد. اکثر مردم در فصل زمستان یا آب و هوای بسیار گرم، زمانی که سطح رطوبت بالا است، از این مسئله شکایت دارند.

داشتن پوست خشک می تواند شوره ابرو ایجاد کند

افرادی که پوست سر آن ها خشک است، اغلب از شوره سر در موهای ابرو شکایت دارند که یکی دیگر از دلایل مهم ریزش ابرو ها هم است.

تحت این شرایط، تکه های پوسته افتاده شروع به ترکیب با غدد چربی در پوست ابرو می کند که احتمال بیشتری برای ایجاد التهاب در اطراف پوست است.

در موارد شدید، افراد ممکن است از خارش پوست با تکه های خشک سفید شکایت کنند. این وضعیت معمولا به دلیل استفاده بیش از حد از تونر، صابون یا هر نوع خاصی از داروهایی است که برای درمان مشکلات پوست مانند آکنه استفاده می شود، ایجاد می شود.

وجود نوعی قارچ به نام Malassezia

شوره سر در ناحیه های مو دار پوست ایجاد می شود و سلول هایی حاوی قارچ به نام Malassezia وجود دارد که مسئول تولید شوره می باشند.

این شرایط به طور کامل با آب و هوا یا سایر عوامل محیطی مرتبط نیست، اما با سیستم ایمنی بدن ارتباط دارد. اگر سیستم ایمنی بدن یک فرد به اندازه کافی قوی نباشد تا بتواند در برابر هجوم قارچ پوست مقاومت کند، در این شرایط قارچ با سلول های پوستی ترکیب می شود و شروع به تولید دانه های سفید، قرمز و زرد رنگ می کند.

شوره ابرو را چگونه درمان کنیم؟

نمک خوراکی

نمک خوراکی جهت درمان شوره ابرو
نمک خوراکی برای درمان شوره ابرو

نمک یک درمان طبیعی مؤثر برای برطرف کردن مشکل شوره ابرو است. پوست زیر ابرو شما را لایه برداری می کند و لکه هایش را از بین می برد. کمی نمک خوراکی بردارید و آن را به آرامی روی ابروها مالش دهید.

روغن بادام

روغن بادام برای درمان شوره ابرو
نقش روغن بادام در رفع شوره ابرو

ماساژ ابروها با چند قطره روغن بادام گرم، به شما کمک می کند تا از شر شوره ابرو خلاص شوید. می توانید این کار را شب ها قبل از خواب انجام دهید. ماساژ با روغن بادام حتی می تواند از ریزش موهای ابرو جلوگیری کرده و به داشتن ابرو های پر پشت کمک کند. یادتان باشد که صبح روز بعد ابرو های خود را بشویید.

ژل آلوئه ورا

تاثیر ژل آلوئه ورا در رفع شوره ابرو
تاثیر ژل آلوئه ورا در رفع شوره ابرو

ژل آلوئه ورا یک راه حل عالی برای درمان شوره ابرو است. مقداری ژل آلوئه خالص را روی ابروهای خود بمالید و آن را با آب ولرم بشویید تا از شر ابروهای پوسته پوسته شده (شوره ابرو) خلاص شوید.

روغن چریش یا Neem

درمان شوره ابرو با روغن چریش
روغن چریش موثر در رفع شوره ابرو

روغن چریش یا Neem خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی دارد که برای پوست بسیار موثر است. برای خلاص شدن از شر پوست مرده، مقداری روغن neem را روی ابروها بمالید.

دانه شنبلیله

رفع شوره ابرو با بذر شنبلیله
رفع شوره ابرو با بذر شنبلیله

اکثر افرادی که شوره ابرو دارند، از مشکل ریزش ابرو رنج می برند. بذر شنبلیله پر از اسیدهای آمینه است که به عنوان اکسید کننده عالی عمل می کنند. می توانید بذر شنبلیله را یک شب در آب خیس کنید و سپس صبح خمیر درست کنید. خمیر را روی ابروها بمالید و به مدت 15 دقیقه بگذارید. سپس آن را با آب گرم بشویید.

امیدوارم این مقاله برایتان مفید باشد. موفق و پیروز باشید.

نوشته های مرتبط

دیدگاه ها “”

  1. ناشناس گفت:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.