آرایش صورت, آرایش لب ها

چگونه رژ قرمز بزنم؟ نکات استفاده از ژر لب قرمز در آرایش را بدانید!

رژ لب قرمز

رژ لب قرمز بدون شک یک انتخاب عالی برای داشتن یک ظاهر کلاسیک و رمانتیک است. این رنگ رژلب از قدیم الایام جزو اصلی از لوازم آرایش ما بوده است، زیرا این رنگ رژ برای اغلب مراسم ها مناسب است.

اگر به قدرت رژلب قرمز اعتقاد دارید، باید بدانید که ظاهر آن روی لب های شما کاملاً به نحوه استفاده از آن بستگی دارد. ما یک راهنمای مفید در مورد نحوه زدن رژ لب قرمز و تمیز در آوردن آن به شما ارائه خواهیم کرد.

نکات مهم در مورد نحوه استفاده از رژ لب قرمز

قبل از اینکه آموزش خود را در مورد نحوه استفاده از رژ قرمز شروع کنیم، مواردی وجود دارد که باید به آن توجه کنید تا بتوانید یک ظاهر قرمز جذاب بر روی لب های خود ایجاد کنید.

  1. انتخاب رنگ: پیدا کردن یک رنگ قرمز مناسب پوست شما اولین قدم است. آیا می دانستید که رنگ قرمز به دسته های مختلف تن رنگی از جمله خودِ رنگ قرمز، تناژ سرخابی آن و تناژ نارنجی آن تقسیم می شود؟ انتخاب یک رنگ قرمز، مناسب پوست صورتتان می تواند ظاهر شما را جذاب تر کند.
  2. انتخاب فرمول: در مرحله بعدی می‌ توانید رنگ و فرمولی را پیدا کنید که با آن راحت تر هستید. می توانید بین رژلب مات، براق، شفاف، کرمی و مایع یکی را انتخاب کنید.
  3. اسکراب لب: قبل از شروع، لب های خود را با یک اسکراب لب یا یک مسواک قدیمی برای داشتن ظاهری صاف و بی عیب لایه برداری کنید. این کار همچنین به افزایش طول عمر رژ لب شما کمک می کند.
  4. بالم لب: فراموش نکنید که قبل از شروع استفاده از رژ لب، از یک بالم لب مغذی یا پرایمر، برای مرطوب کردن لب های خود استفاده کنید.
  5. مداد لب: اگر می خواهید از بی نظمی یا پخش شدن رژلب خود جلوگیری کنید، از یک مداد لب برای کشیدن خط دور لب های خود و تعیین محدوده رژ لب استفاده کنید.

نحوه زدن رژ لب قرمز

نحوه زدن رژ لب قرمز

شما برای زدن ر لب ابتدا به چند ابزار نیاز دارید تا بتوانید یک رژ زیبا و مرتب داشته باشید.

آنچه شما نیاز دارید:

  • بالم لب
  • رژ لب قرمز خود
  • مداد برای خط لب
  • براش لب
  • کانسیلر
  • پودر فیکس یا پنکیک
  • پارچه تمیز

برای یادگیری نحوه صحیح زدن رژ قرمز، مراحل ساده زیر را دنبال کنید.

مرحله 1: آماده سازی لب ها

ترجیحاً چند دقیقه قبل از شروع آرایش لب، از یک بالم لب مغذی استفاده کنید تا زمان کافی برای نفوذ به پوست لب شما را داشته باشد. اگر لب های شما ترک خورده یا خشک شده اند، به آرامی آن را لایه برداری کنید و پوست های مرده را از روی لب هایتان پاک کنید.

مرحله 2: پاکسازی بالم لب

پس از آماده کردن لب، مستقیماً رژ را روی لب های خود نکشید، ابتدا با یک دستمال تمیز بالم را از پوست لب خود پاک کنید. در مرحله بعد، مقداری کرم پودر یا کانسیلر به پوست لب و اطراف آن بزنید و پخش کنید تا پوستی یک دست داشته باشید.

مرحله 3: رژ لب زدن

قبل از کشیدن مداد لب، رژ بزنید. از یک براش استفاده کنید تا رژ به طور یکدست روی لب هایتان پخش شود.

نحوه زدن رژ قرمز به لب

مرحله 4: کشیدن مداد لب

برای مشخص کردن لبه ها و اصلاح هر گونه ناهمواری یا عدم تقارن، از یک مداد لب قرمز شبیه به رژ لبتان استفاده کنید. همچنین می توانید مداد را کمی (تنها کمی) به سمت خارج از لب خود ببرید تا لب هایتان پر تر دیده شوند.

نکته مهم: از خط لبی که به طور قابل توجهی روشن تر از رژ لب شماست استفاده نکنید، مگر اینکه بخواهید لب های خود را کوچک تر نشان دهید. همچنین، از خط لبی که خیلی تیره تر از رژتان است استفاده نکنید.

مرحله 5: روغن اضافی را از بین ببرید

یک لایه دستمال کاغذی بردارید و روی لب های خود فشار دهید تا روغن های اضافی جذب آن شود و سپس یک لایه سبک دیگر از رژلب خود را دوباره بزنید. این کار ماندگاری رژ شما را دو برابر می کند.

مرحله 6: پاکسازی

برای تمیز و تیز کردن لبه های لب از یک براش زاویه دار و کمی کانسیلر استفاده کنید. در واقع شما از برس مانند یک پاک کن برای دستیابی به لبه های تیز و تمیز استفاده می کنید.

در نهایت هم یک براش کوچک بردارید و با آن مقداری پودر صورت به اطراف لب خود بزنید تا کانسیلر را خشک کنید. این کار به جذب هر گونه روغن اضافی در ناحیه لب شما کمک می کند و از ذوب شدن رژ نیز جلوگیری می کند.

مرحله 7: دندان های خود را بررسی کنید

هنگام استفاده از رژ لب قرمز، اغلب لکه های روی دندان هایمان را بررسی نمی کنیم. حتماً قبل از بیرون آمدن از خانه یک بررسی سریع انجام دهید و مطمئن شوید که رژ به دندان هایتان نچسبیده باشد.

سوالات متداول

1. چه نوع رژ لب قرمز برای من مناسب است؟

وقتی صحبت از رنگ قرمز می شود، رژ هایی که ته رنگ نارنجی یا سرخابی ندارند، به تمام رنگ های پوست می آیند. انتخاب نوع رژ لب بستگی به سطح راحتی شما دارد. شما می توانید از رنگ های مات، کرمی یا براق استفاده کنید. برای اینکه بفهمید چه چیزی را بیشتر دوست دارید، می توانید رژ های مختلفی را تست کنید.

2. آیا هنگام استفاده از رژلب قرمز باید بقیه آرایشم ساده باشد؟

بله، این به ویژه در مورد آرایش پایه شما صدق می کند. اطمینان حاصل کنید که زیاد رژگونه نمی زنید یا کانتورینگ سنگین انجام نمی‌دهید. البته می توانید چشمان خود را با یک خط چشم دنباله دار یا حتی یک سایه چشم دودی ظریف زیباتر کنید. اما محو نگه داشتن آن، نکته کلیدی این آرایش است.

3. من مو های قرمز دارم سراغ کدام رژ لب قرمز بروم؟

اگر مو های قرمز شعله ور دارید، رژلب های قرمز مرجانی می توانند لب هایتان را خیره کننده کنند. اما اگر مو های قرمز شرابی دارید، احتمالاً تناژ سرخابی برای شما مناسب تر است.

4. من لب های نازکی دارم چگونه رژ قرمز بزنم؟

رنگ های تند می توانند لب های شما را نازک تر نشان دهند. اما اگر به تکنیک کاربردی مسلط باشید، با رنگ قرمز مشکلی نخواهید داشت. برای این کار از خط لب استفاده کنید و رژ لب قرمز را با برق لب بزنید تا لب هایتان پرتر به نظر برسد.

5. رنگ پوست تیره ای دارم کدام رنگ قرمز مناسب من است؟

افرادی که پوست سبزه دارند بهتر است، از قرمز خالص یا قرمز با نوت های روشن را امتحان کنند.

6. اگر پوستی روشن تا گندمی داشته باشم، رژلب قرمز خوب برای من چیست؟

اول از همه، رنگ های تند را فراموش نکنید. سپس توصیه می کنیم قرمز خالص، قرمز آجری تیره یا قرمز گیلاسی را امتحان کنید.

منبع:

stylecraze.com

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.