سلامت پوست, مراقبت از پوست

سلولیت پوست چیست و چه نشانه هایی بر روی پوست دارد؟

LEGS CELLOLITE

هوای داغ تابستان و نیش حشرات می توانند خطر عفونت پوست را بالا ببرند. درمان سریع آن ها کلید جلوگیری از بدتر شدن و پخش شدن آن ها می باشد.
سلولیت چیست؟ سلولیت نوعی عفونت پوست است که می تواند از طریق باکتری ها ایجاد شود که سبب قرمز و متورم شدن پوست می شود. می تواند در هر جایی از بدن ظاهر شود، اما اغلب بر روی پاها در بزرگسالی دیده می شوند و یا در گردن و صورت کودکان.

طبق گفته آکادمی پوست آمریکا (AAD)، اگر این عفونت در دور پوست چشم ایجاد شود، سلولیت اوربیتال ( التهاب بافت های پیرامون چشم است ) نامیده می شود.

سلولیت گاهی اوقات ممکن است به دنبال برش یا زخم اتفاق بیفتد و یا حتی بعد از یک عمل جراحی.

سلولیت یکی از عفونت های رایج پوست است – AAD تخمین زده است که 14.5 میلیون نفر در سراسر آمریکا هر ساله مبتلا به سلولیت می شوند.

سلولیت روی پاها، اغلب تنها بر روی یک پا مشاهده می شود. اگر فکر می کنید که بر روی هر دو پا دارید، ممکن است عامل آن چیز دیگری باشد.

ممکن است سلولیت گاهی اوقات با درماتیت استاز (نوعی اگزما و اختلال پوستی است که ممکن است در افرادی که رگ‌های واریسی دارند بروز کند) اشتباه گرفته شود، جایی که پاها قرمز، خارشی و متورم می شوند به این دلیل که خون به درستی در آن ها جریان ندارد. برای درماتیت استاز، نیازی به آنتی بیوتیک ندارید؛ تنها با کمپرس کردن می توانید مایعات را از پا خارج کنید.

علائم سلولیت

درمورد سلولیت ها، متوجه می شوید که قسمتی از پوست قرمز، متورم و گرم شده است. همچنین در اثر فشار دادن آن ناحیه ممکن است احساس درد کنید. با یک عفونت شدید، ممکن است بر روی پوست تاول، تورم غدد لنفاوی، خطوط قرمز و زخم باز یا چرکی ببینید.

همچنین براساس گزارش AAD علائم دیگری از عفونت را ممکن است داشته باشید: مانند تب، لرز، بی حالی، عرق سرد، حالت تهوع، بی خوابی یا مشکل در تمرکز.

دلایل ایجاد سلولیت

چه عواملی باعث ایجاد سلولیت می شود؟ دو نوع رایج باکتری اغلب سبب ایجاد سولیت می شوند – استرپتوکوک و استافیلوکوکوس. این باکتری ها بر روی پوست ما زندگی می کنند اما اگر راه ورودی بر روی پوست پیدا کنند با وارد شدن به بدن به ما آسیب می رسانند.

نقاط ورود به بدن برای این باکتری ها:

  • زخم ها
  • سوختگی ها
  • بریدگی ها، خراش یا ساییدگی
  • ترک های ناشی از اگزما، خشکی پوست

شما در معرض خطر بیشتری نسبت به سلولیت هستید اگر:

  • در سن میان سالی یا بیشتر هستید
  • دارای اضافه وزن و چاقی هستید
  • دیابت دارید و یا اینکه مدت طولانی ای از مشکلات کبد و کلیه رنج می برید
  • اخیرا جراحی داشته اید
  • مدام به پوستتان آسیب می رسانید، برای مثال، یک ورزشکار هستید یا فردی فعال در ارتش

فصل تابستان نیز شانس مبتلا شدن به عفونت سلولیتی را افزایش می دهد مانند دمای بسیار بالا و حشرات. سلولیت ها، بیشتر در فصل تابستان اتفاق می افتند به دلیل تورم پاها، خطر آسیب دیدگی پای برهنه در اثر گزیدگی حشرات.

cellulitis

تشخیص سلولیت

دکتر شما می تواند سلولیت را از طریق معاینه پوست شما و پرسیدن سوالاتی درباره تاریخچه سلامت تان، شرایط پزشکی، داروها و آسیب دیدگی های اخیر بررسی کند.

مراجعه به متخصصان پوست معمولا با وقت قبلی انجام می شود به همین دلیل در وهله اول مردم به پزشک عمومی یا مراکز اورژانس مراجعه می کنند.

درمان سلولیت

دکترها برای درمان سلولیت آنتی بیوتیک تجویز می کنند، مانند پنی سیلین، سفالوسپورین یا اریترومایسین. برای موارد حاد تر ممکن است نیاز به آنتی بیوتیک های IV تجویز شده در بیمارستان داشته باشید.

cellulitis

بر طبق گفته AAD ، برای کمک به بهبود بدن، نیاز است تا از زخم ها درست مراقبت کنید جایی که ممکن است عفونت از آن وارد بدن شود. اگر سلولیت دارید، مقداری استراحت کنید و پای خود را بالا بیاورید.

حتما سلولیت را درمان کنید تا بدتر نشود و مانع پخش شدن عفونت شود.

می توانید از طریق تمیز نگه داشتن زخم و بانداژ کردن آن مانع ایجاد سلولیت شوید.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.