سلامت پوست, مراقبت از پوست

فواید ماسک زغال برای پوست + روش تهیه!

فواید ماسک زغال

ماسک زغال به دلیل سم زدایی از پوست شما و ایجاد ظاهر صاف و روشن معروف است. ماسک های زغالی مزایای مختلفی برای مراقبت از پوست دارند و قطعاً ارزش افزودن به روند مراقبت از پوست را دارند، اما بیایید برخی از دلایلی را که ممکن است بخواهید از آن استفاده کنید را بررسی کنیم. در این مطلب فواید ماسک زغال برای پوست و روش تهیه آن را به شما نشان خواهیم داد.

ماسک زغال چه کاری انجام می دهد؟

آلودگی این روزها دلیل اصلی نگرانی های پوستی است. ناخالصی ها منافذ پوست شما را مسدود کرده و منجر به کدر شدن چهره می شوند. ماسک زغال به از بین بردن آلودگی منافذ پوست کمک کرده و باعث پاک شدن کامل پوست می شود. این ماسک ها همچنین ترشح چربی در پوست را کنترل می کنند و آن را برای پوست مستعد جوش های سر سیاه و آکنه مناسب می کنند.

زغال فعال باکتری ها، سموم، آلودگی و چربی را از پوست می کِشد. اگر این یک ماسک لایه بردار باشد، همچنین به عنوان یک لایه بردار عالی عمل می کند، پوست را از شر سلول های مرده خلاص می کند. در نتیجه پوستی تمیز و شفاف به شما هدیه می دهد.

فواید ماسک زغال

فواید ماسک زغال

کمک به روشن شدن پوست

ماسک زغال پوست را از آلودگی ها و گرد و غباری که در آن تجمع کرده اند پاک می کند. هنگامی که ماسک را بشویید، متوجه خواهید شد که پوست شما به چه اندازه روشن می شود. بنابراین، از این ماسک برای تقویت فوری پوست خود استفاده کنید.

لایه برداری پوست

ماسک زغالی علاوه بر اینکه پوست شما را روشن می کند، به لطف بافت درشت آن، لایه برداری نیز انجام می دهد. سلول های مرده پوست را از بین می برد و باعث می شود پوست شما روشن و زیبا به نظر برسد!

درمان چربی پوست

یکی از فواید ماسک زغال این است که باعث تعادل ترشح چربی روی پوست می شود. بنابراین، اگر پوستی چرب و مستعد آکنه دارید، این ماسک برای شما بسیار مناسب است. این ماسک در ماه های گرم تابستان که ترشح چربی در صورت شما بیش از حد معمول است نیز مفید است.

طرز تهیه ماسک زغال خانگی

طرز تهیه ماسک زغالی DIY

مواد لازم برای تهیه ماسک زغال:

  • 1 قاشق چایخوری پودر زغال چوب
  • 1 قاشق چای خوری خاک رس بنتونیت
  • کمی پودر جوش شیرین
  • 1 قاشق چای خوری روغن نارگیل

مواد ذکر شده را در یک کاسه بریزید و به خوبی با هم ترکیب کنید. به گونه ای که نه خیلی سفت و نه خیلی شُل باشد. این ماسک را با یک برس تمیز روی صورت خود بمالید و بگذارید 10 دقیقه بماند.

صورت خود را بشویید و از مرطوب کننده استفاده کنید. این ماسک را حداقل هفته ای یک بار بزنید تا به نتایج دلخواه برسید.

امیدوارم این مطلب ماسک صورت برایتان مفید باشد و از آن برای زیبایی هر چه بیشتر پوست خود استفاده کنید.🙂🌹

منبع: BEAUTIFUL.IN

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.