آرایش صورت, آرایش لب ها

بهترین آرایش صورت متناسب با رنگ پوست شما چیست؟

آرایش رنگ پوست

هر مدل آرایشی، مناسب هر رنگ پوستی نیست و برای اینکه آرایشی چشمگیر و تأثیرگذار داشته باشید، باید بدانید که چه مدل آرایشی به پوست شما می آید. استفاده از این نکات به شما کمک می کند زیبا و جذاب به نظر برسید. به همین دلیل قبل از هر نوع اقدامی برای آرایش صورت خود ابتدا ببینید چه مدلی برای رنگ پوست شما مناسب بوده و سپس اقدام به آرایش نمایید و از ظاهر جذاب و دلفریب خود لذت ببرید. در این مطلب می خواهیم شما را راهنمایی کنیم تا آرایش مناسب با رنگ پوست خود را بیابید.

چگونه می توانیم رنگ زمینه پوست خود را تشخیص دهیم؟

به طور کلی زمینه پوست افراد به سه گروه تقسیم می شود:

تناژ گرم (warm): رنگ زمینه این تناژ هلویی، زرد، طلایی می باشد.
تناژ سرد (cool): رنگ زمینه این تناژ قرمز، صورتی مایل به آبی می باشد.
تناژ طبیعی (natural): رنگ زمینه این تناژ ترکیبی از تناژ گرم و سرد می باشد.

حالا چگونه می توانیم زمینه رنگ پوست خود را تشخیص دهیم؟

برای تشخیص رنگ زمینه پوست تان به رگ های روی مُچ دست تان توجه کنید، که سه حالت برای آن وجود دارد:

🔹 اگر رگ های روی مُچ دست تان سبز رنگ بود، تناژ پوست شما گرم است.
🔸 اگر رگ های روی مُچ دست تان آبی رنگ بود، تناژ رنگ پوست شما سرد است.
🔹 اگر رگ های روی مُچ دست تان رنگی بین آبی، سبز و بیشتر بنفش بود، تناژ رنگ پوست شما طبیعی است.

اگر نتوانستید این موارد را تشخیص دهید، شما دارای تناژ خنثی هستید.

اگر دقت کرده باشید روی بعضی از لوازم آرایشی مثل کرم پودر ها، تناژشان بصورت C, w و N نوشته شده که در انتخاب می تواند به شما کمک کند. بنابراین بعد از تشخیص نوع رنگ پوست خود به سراغ کرم پودر مورد نظر خود بروید.

انتخاب آرایش متناسب با رنگ پوست

در ادامه بررسی می کنیم که چگونه با انتخاب رنگ های مناسب، آرایش خوب و بی عیب و نقص داشته باشیم.

انتخاب آرایش مناسب با رنگ پوست

1. پوست سفید

افرادی که دارای رنگ پوست سفید هستند، باید برای آرایش صورت خود از کرم های ضد آفتاب استفاده کنند تا از پوست حساس خود در برابر اشعه ی خورشید محافظت کرده و پوست خود را از بی روح بودن نجات دهند و آن را روشن و براق کنند.

می توانید از یک کرم ضد آفتاب ساده و طبیعی برای روشن کردن پوست خود استفاده کنید و سپس از کرم پودرهای دو درجه تیره تر از رنگ پوست خود برای ایجاد سایه روشن روی پوست تان استفاده کنید. این کار باعث کانتورینگ صورت شما می شود و چهره ی شما طبیعی جلوه می کند.

رژ لب مناسب برای پوست سفید

افرادی که دارای پوست سفید هستند، می توانند از رژلب های قرمز، صورتی و قرمز آلبالویی استفاده کنند تا زیباتر و دلفریب تر به نظر برسند.

آرایش چشم و رژگونه مناسب پوست سفید

برای آرایش چشم متناسب با رنگ پوست سفید، می توانید از سایه های رنگی مانند سبز، آبی و صورتی استفاده کنید و جذابیت تان را چند برابر کنید.

همچنین خط چشم های براق برای افراد دارای پوست روشن مناسب می باشد. می توانید از خط چشم های سیاه، قهوه ای، سفید و زغالی برای زیبایی چشمان خود استفاده کنید.

از رژگونه های روشن مثل هلویی، صورتی و یا حتی برنزی می توانید استفاده کنید.

دختران در حال آرایش

2. پوست گندمی

افرادی که دارای رنگ پوست گندمی هستند نیز به آرایش خاص خود نیاز دارند، این افراد می توانند برای طبیعی جلوه دادن رنگ پوست خود از یک ضد آفتاب یا کرم پودر گلبهی استفاده کنند تا به رنگ پوستی ایده آل و متعادل برسند. بعد از زیر سازی یکنواخت پوست، نوبت به آرایش اصلی می رسد.

رژ لب مناسب برای پوست گندمی

رنگ پوست گندمی انتخاب گستره تری برای رنگ ها دارند و اکثر رنگ ها به پوست آن ها می آید. رنگ رژ لب برای پوست های گندمی، باید با رنگ سایه چشم متناسب باشد. اگر سایه انتخابی شما رنگ نقره ای، نیلی و لاجوردی باشد، رنگ رژ صورتی و بنفش گزینه مناسبی خواهد بود.

سایه چشم و رژگونه مناسب برای پوست گندمی

افرادی که دارای رنگ پوست گندمی هستند ، سایه های نقره ای، نیلی و آبی لاجوردی به شدت توصیه می شود. سایه چشم بژ نیز روی پوست گندمی به شدت شما را زیباتر نمایش خواهد داد.

رژگونه نیز باید متناسب با رنگ رژ فرد انتخاب شود.

انواع لوازم آرایشی مناسب با رنگ پوست

3. پوست تیره (سبزه)

آرایش متناسب با رنگ پوست زنانی که پوست تیره (سبزه) دارند، کار سختی است. خانم هایی با رنگ پوست سبزه، پوستی نابرابر دارند. معمولا پیشانی این افراد تیره تر بوده در حالی که قسمت میانی صورتشان روشن تر است.

کرم پودر مناسب برای پوست تیره (سبزه)

این افراد باید از کرم پودرهای تیره و روشن استفاده کنند تا پوستشان به رنگ طبیعی برسد. از آن جایی که رنگ پوست صورت این افراد نابرابر است، اگر قصد دارند بخش روشن پوست که (معمولا مرکز صورت) است را تقویت کنند باید از یک مرطوب کننده رنگی یا کرم پودر ساده استفاده کنند که با رنگ مرکز صورتشان همخوانی داشته باشد.

و برای بخش تیره تر پوست (پیشانی و کناره های صورت) از یک کرم برنزی – مسی استفاده کنند. این دو رنگ باید به صورت ترکیبی با هم استفاده شوند تا رنگ پوست حالت طبیعی به خود بگیرد. اگر قصد دارند بخش تیره تر پوستشان بیشتر جلوه کند، باید رنگی بین بخش روشن تر و تیره تر صورت خود انتخاب کنند و آن را به خوبی روی صورتشان پخش کنند.

رژ لب مناسب برای پوست تیره (سبزه)

افرادی که پوست سبزه دارند بهتر است در آرایش صورت خود از رژ لب های مات استفاده نکنند. زیرا ممکن است بیمار به نظر برسند. اما اگر به استفاده از این مدل رژ لب ها اصرار دارند، بهتر است از رنگی مشابه رنگ پوست خود مثلا رژ لبی با تناژ قهوه ای و یا رژ لب نارنجی استفاده کنند. همچنین می توانید از رژ لب هایی به رنگ قرمز پر رنگ، ارغوانی و جگری نیز استفاده کنید.

سایه چشم و رژگونه مناسب برای پوست تیره (سبزه)

بیشتر زنان سبزه چشمانی قهوه ای و فندقی دارند در نتیجه سایه چشم بنفش و نقره ای و طلایی بی نهایت به این افراد می آید و زیبایی آن ها را طبیعی نشان می دهد. همچنین می توانید از رژگونه های نارنجی متمایل به هلویی یا قرمز متمایل به گیلاسی استفاده کنید.

«فروش بهترین محصولات پوست و مو در فروشگاه اینترنتی زیپلین»
با دیدن از فروشگاه اینترنتی زیپلین می توانید به بهترین و معتبرترین لوازم آرایشی با کیفیت در مدل های مختلف دسترسی داشته باشید.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.