آرایش مو, مراقبت از مو

چگونه بهترین رنگ مو مناسب رنگ پوست ، رنگ چشم و فرم صورت خود انتخاب کنیم؟

رنگ مو مناسب رنگ پوست

در این مقاله به شما خواهیم گفت که چگونه رنگ مو مناسب با پوست ، رنگ چشم و فرم صورت خود انتخاب کنید. یافتن رنگ موی مناسب با ویژگی های مختلف صورت می تواند کار دشواری باشد. رنگ مناسب مو باعث درخشش پوست شما خواهد شد و چشمان شما را بیشتر نمایان می کند. این دستورالعمل ها به شما کمک می کند تا رنگ بی نقص و بدون دردسر را انتخاب کنید.

هنگام انتخاب رنگ موی جدید مهم است که به رنگ طبیعی مو توجه کنید. بهترین رنگ مو فقط یک یا دو سایه روشن یا تیره تر از رنگ طبیعی موی شما خواهد بود. رنگ موی طبیعی شما همچنین مشخص می کند که رنگ کردن مو های شما دشوار است یا نه.

انتخاب رنگ مو مناسب با رنگ پوست

انتخاب رنگ مو مناسب با رنگ پوست

ابتدا باید رنگ زمینه پوست خود را تعیین کنید که پوستی با رنگ گرم، پوستی با رنگ سرد یا رنگ پوست طبیعی دارید. یک راه آسان برای تشخیص آن، این است که به رگ های مُچ دست خود نگاه کنید.

  • اگر رگ های مچ دست تان آبی است، رنگ پوست شما سرد است.
  • اگر رگ های مُچ دست شما سبز است، رنگ پوست شما گرم است.
  • اگر هر دو یا چیزی بین این دو بود، پوستی معمولی و خنثی دارید.

رنگ مو مناسب رنگ پوست روشن و سرد

برای افراد با پوست روشن و سرد باید رنگ های تیره مانند قهوه ای سوخته و مشکی را برای تضاد انتخاب کنید. اگر به این رنگ ها علاقه ندارید بهتر است از بلوند و شرابی برای رنگ مو استفاده کنید.

اگر پوستی صورتی یا قرمز دارید، رنگ یخی، قرمز متمایل به بنفش و قهوه ای موکا برای صورتتان مناسب تر است و اگر پوستی روشن مایل به زرد یا طلایی دارید، رنگ مو گرم تر مانند بلوند عسلی رنگ مو مناسب پوست شماست.

رنگ مو مناسب رنگ پوست سبزه و گرم

سایه های قهوه ای سرد مانند بلوطی، موچا، شکلاتی تیره و ابریشمی تیره برای کسانی که دارای پوست گرم یعنی سبزه هستند بسیار عالی است. اگر دارای پوست متوسط و گرم هستید، یک رنگ مو قهوه ای گرم مانند قهوه ای طلایی، عسلی را انتخاب کنید.

رنگ مو مناسب رنگ پوست گندمی و خنثی

اگر پوستی خنثی یا همان گندمی در زیر پوست خود دارید پس رنگ مو قرمز گرم، نسکافه ای، دودی و رنگ موهای فانتزی مانند صورتی برای شما مناسب اند.

بیشتر بخوانید: معرفی انواع رنگ مو طبیعی (بدون استفاده از مواد شیمیایی)

انتخاب رنگ مو مناسب با رنگ چشم

رنگ چشم یکی دیگر از روش های عالی برای تعیین رنگ کامل مو است. رنگی که انتخاب می کنید باید چشمان شما را بیشتر در معرض دید قرار دهد.

انتخاب رنگ مو مناسب با رنگ چشم

چشم های آبی

رنگ پوست گرم و چشم های آبی: بهترین رنگ مو برای این افراد، قهوه ای طلایی، بور عسلی و قهوه ای شاه بلوطی خواهد بود.
رنگ پوست سرد و چشم های آبی: رنگ مو بلوطی، سورمه ای و بلوند پلاتین چشم ها را نمایان می سازد.

چشمان سبز

رنگ پوست گرم و چشم های سبز: رنگ قرمز همیشه با چشم های سبز عالی به نظر می رسد و باعث دیده شدن بیشتر آن ها می شود. برای پوست هایی با رنگ گرم، رنگ موهایی مانند بلوطی یا بلوند توت فرنگی را امتحان کنید. اگر چیز تیره تری می خواهید، رنگ قهوه ای با ته رنگ قرمز را انتخاب کنید. رنگ مشکی نیز بسیار عالی به نظر می رسد.
رنگ پوست سرد و چشم های سبز: رنگ قرمز هنوز هم عالی به نظر می رسد یا می توانید رنگ مسی را امتحان کنید. اگر می خواهید یک سایه بلوند پلاتینی یا طلایی را امتحان کنید، زیبا به نظر می رسد. سایه های تیره قهوه ای و سیاه با چشم های سبز روشن خیره کننده می شود.

چشمان قهوه ای

رنگ پوست گرم و چشم های قهوه ای: رنگ موی قهوه ای تیره با این ترکیب رنگ پوست و رنگ چشم فوق العاده به نظر می رسد. قرمز رنگ عمیق یکی دیگر از ترکیب های خوب است. رنگ های غنی عمیق با چشمان قهوه ای بهترین حالت را دارند.
رنگ پوست سرد و چشم های قهوه ای: رنگ موی قهوه ای تیره با این رنگ پوست و رنگ چشم بسیار زیبا به نظر می رسد. رنگ های قهوه ای روشن تر مانند عسلی یا رنگ هایی با ته رنگ بلوند دیدنی و جذاب به نظر می رسند.

انتخاب رنگ مو مناسب با فرم صورت

انتخاب رنگ مو مناسب با فرم صورت

رنگ مو مناسب صورت مربع

زوایای مشخص و استخوان بندی قوی از ویژگی های صورت مربعی است. استخوان ها شامل ابروها، گونه‌ ها و فک در یک راستا موازی هستند.
رنگ مو مناسب برای این صورت رنگ موی تیره است. به صورتی که موهای اطراف گونه‌ هایتان را روشن ‌تر کنید تا زاویه گونه‌ هایتان کمتر به چشم آید.

رنگ مو مناسب صورت گرد

صورت‌ های گرد انحناهای ملایمی دارند. رنگ موی مناسب، این مدل صورت را کشیده ‌تر جلوه می دهد.
رنگ مو هایلایت بهترین رنگ مو برای پوست روشن و صورت گرد است. بالای پیشانی را روشن‌ تر و پایین گوش‌ ها و فک را تیره‌ تر کنید.

رنگ مو مناسب صورت مستطیل

صورت‌ های مستطیل و کشیده پهنای کمی دارند. در واقع طول آن ها زیاد و عرضشان کم است. این مدل صورت یکی از مدل‌ های زیبا و شیک محسوب می‌شود.
رنگ مو باید به گونه ای باشد که قسمت ریشه تیره ‌تر و هر چه به سمت پایین می‌ آید ساقه مو روشن‌ تر شود. چنین رنگی صورت شما را گردتر نشان می‌ دهد و به نوعی تعادل ایجاد می‌ کند.

رنگ مو مناسب صورت قلبی

صورت قلبی به گونه ای است که چانه تیز و گونه‌ ها پهن است. رنگ موی مناسب در زیبایی صورت های قلبی نقش زیادی دارد.
رنگ مو مناسب با چهره های قلبی باید به گونه ای باشد که ریشه‌ ی موها تیره و ساقه موها روشن ‌تر باشد.

بیشتر بخوانید: آموزش ساده رنگ کردن مو در منزل به صورت تصویری

رنگ مو هایی که می تواند سن شما را کمتر نشان دهد!

1. تن قهوه ای روشن یا شکلاتی

این سایه می تواند برای هر زنی خوب به نظر برسد، اما مهم است که قبل از تصمیم گیری در مورد بهترین گزینه، رنگ پوست خود را در نظر بگیرید. مطلوب ترین چیز این است که رنگ موهای خود را یک یا 2 رنگ روشن کنید تا جوان تر به نظر برسید. در مورد تن قهوه ای تیره، باید بگوییم که بهتر است از آن اجتناب کنید زیرا باعث دیده شدن چین و چروک ها می شود.

رنگ مو تن قهوه ای روشن یا شکلاتی

2. رنگ مو بلوند

این رنگ از آن جا که مورد پسند بسیاری از خانم ها می باشد، بسیار توصیه می شود، زیرا باعث درخشش صورت و کاهش دید موهای سفید و خاکستری می شود. تن های عسلی یا رنگ های طلایی، رنگ صورتی به پوست شما می بخشد.

رنگ مو بلوند

به همین ترتیب رنگ های خاکستری، چین و چروک و لکه ها را کاهش داده و باعث می شود موهای خاکستری بین آن ها از بین برود و دیده نشود. بلوند پلاتین بهترین گزینه نیست، زیرا در کل ظاهر قدیمی تری به شما می دهد. اگر پوست شما به راحتی برنزه نمی شود یا بسیار بی روح است و رنگ چشم شما روشن تر است، رنگ های خاکستری یا بلوند سفید را انتخاب کنید.

3. هایلایت

هایلایت با هر سایه ای می تواند جلوه طبیعی به مو بدهد و ویژگی های صورت شما را نرم کند. اگر موهای شما قهوه ای است، انتخاب هایلات عسلی یک گزینه مناسب است.

رنگ مو هایلات

بیشتر بخوانید: تفاوت هایلایت و لولایت در رنگ مو چیست؟

4. رنگ مسی

این رنگ برای پوست روشن گزینه بسیار مناسبی است. آن ها نور بیشتری به چهره می دهند و به شما کمک می کنند تا ظاهری جوان تر داشته باشید. اگر پوست روشنی دارید، استفاده از یک رنگ مسی پر رنگ برای داشتن ظاهری ایده آل به شما کمک می کند.

رنگ مو مسی

در مورد پوست قهوه ای، بهتر است برای جلوگیری از ایجاد ظاهر نارنجی روی پوست خود، رنگ مسی را انتخاب کنید که به قرمز سوخته نزدیک باشد.

5. رنگ عسلی

این نوع رنگ مو برای پوست روشن، متوسط، ​​برنزه یا قهوه ای پیشنهاد می شود و برای هر نوع مو، به خصوص موج دار یا فر، مناسب است. همچنین، این رنگ برای تغییر ظاهر ایده آل است و می تواند ظاهری درخشان و جوان به موهای شما بدهد.

رنگ مو عسلی

نکاتی که خوب است بدانید!

برای دستیابی به موهای زیباتر و ظاهری جوان تر، برخی از کارشناسان توصیه می کنند نکات زیر را در نظر بگیرید:

اگر دو گزینه رنگی دارید و نمی دانید کدام یک را انتخاب کنید، به سمت رنگ روشن تر بروید، زیرا به احتمال زیاد بیشتر از رنگ تیره به درد شما می خورد. اگر نقص یا لکه های زیادی در صورت تان وجود دارد، از انتخاب رنگ بور روشن یا قهوه ای بسیار تیره پرهیز کنید. به این ترتیب، پوست شما کسل کننده به نظر نمی رسد و کمبودهای صورت تان کمتر به چشم می آیند.

اگر می خواهید جوان تر به نظر برسید، بهترین گزینه موهای سیاه نیست. به سمت رنگ های مصنوعی (مثل هر چیزی که مایل به قرمز و آبی باشد)، نروید. رنگ های طبیعی برای جوان سازی ظاهر شما تاثیر گذارتر هستند.

رنگ های خاکستری باعث می شوند که لکه ها کمتر دیده شوند و در عین حال چین و چروک ها را کمتر نمایان می سازند. ابروهای خود را فراموش نکنید. اگر رنگ ابروهای شما تیره تر از موهایتان باشد، جلوه جالبی ندارد. در صورت لزوم، رنگ کردن ابروها هم ایده خوبی است. این یک انتخاب شخصی است و برای اطمینان بیشتر می توانید از یک آرایشگر مشورت بگیرید.

منابع: bellatorybrightside

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.