آرایش مو, مراقبت از مو

معرفی انواع رنگ مو طبیعی (بدون استفاده از مواد شیمیایی)

رنگ مو طبیعی

اگر در اثر استفاده زیاد از رنگ مو، موهایتان آسیب دیده و حالت وز شدگی و خشکی به خود گرفته است، دیگر از رنگ موهای شیمیایی استفاده نکنید. یک بار هم که شده استفاده از رنگ مو طبیعی را امتحان کنید. رنگ کردن مو با مواد گیاهی و طبیعی علاوه بر اینکه باعث تقویت مو می شود، باعث می شود که دیگر نگران آسیب دیدگی و ریزش مو های خود نباشید.

رنگ موهای شیمیایی می توانند زیبایی و جذابیت را به شما هدیه دهند اما علاوه بر هزینه های زیاد، به موهای شما بسیار آسییب وارد می کنند و بعدا ممکن است مشکلاتی را برای موهای شما به وجود آوردند. باید ببینید که آیا مد روز بودن ارزش این را دارد که هزینه آسیب زدن به موهایتان را به جان بخرید؟

تست کردن را فراموش نکنید!

قبل از رنگ کردن موها با مواد گیاهی مورد نظر، بهتر است آن را روی قسمت کوچکی از موهایتان امتحان کنید. کمی از موهایتان را بچینید و رنگ مورد نظر را روی آن امتحان کنید. اگر از رنگ به دست آمده رضایت داشتید آن را روی موهایتان بگذارید.

روش های رنگ کردن مو با مواد طبیعی و گیاهی

رنگ کردن موهای سفید با مواد طبیعی

برای رنگ کردن موهای سفید یک چهارم فنجان رزماری خشک را به مدت 10 دقیقه در دو فنجان آب بجوشانید و آب آن را روی سرتان بریزید و اجازه دهید یک شب تا صبح بماند.

  • 4 قاشق غذاخوری تنباکو را به مدت نیم ساعت با دو لیوان آب بجوشانید و پس از سرد شدن به موها بمالید.
  • 2 قاشق غذاخوری پودر پوست گردو و 2 قاشق غذاخوری پودر گل شقایق را با یک لیوان آب جوش ترکیب کرده و به صورت خمیر درآورید و بعد از 2 ساعت به آرامی خمیر را به موها بمالید، سپس بعد از 1 ساعت موهایتان را بشویید.

مشکی کردن مو با مواد طبیعی

1 قاشق غذاخوری برگ کنجد، 1 قاشق غذاخوری سنای مکی و 1 قاشق غذاخوری حنا را پودر کنید و با یک لیوان آب جوش به صورت خمیری درآورید و بگذارید خمیر 2 ساعت بماند سپس خمیر را به موهایتان بمالید و بعد از گذشت 2 ساعت آن را بشویید.

  • 4 قاشق غذاخوری حنا را با آب جوش ترکیب کنید و 2 ساعت روی موها قرار دهید. 4 قاشق غذاخوری وسمه (رنگ حنا) را نیز خیس کنید تا بعد از شستن حنا روی موهایتان بگذارید. بعد از 2 ساعت حنا را بشویید و موها را خشک کنید سپس وسمه را روی آن بمالید و 2 ساعت بعد دوباره موها را شستشو دهید.
  • 5 قاشق حنا و 1 لیوان سرکه را با هم مخلوط کنید و بعد از 1 ساعت آن را به موها بمالید سپس بگذارید این مواد حدود 1 ساعت روی سرتان بماند و بعد موها را شستشو دهید. قبل از استفاده از این ترکیب موهایتان را با روغن جوانه گندم ماساژ دهید.
مشکی کردن مو با مواد طبیعی(رنگ مو طبیعی)

رنگ موی قهوه ای تیره با مواد طبیعی

برای تبدیل شدن موهایتان به رنگ قهوه ای تیره ، پودر حنا، پودر پوست گردو، پودر زاج، زرده تخم مرغ و آب را به حالت خمیری در آورید و روی موها بمالید و بعد از 40 دقیقه شستشو دهید.

  • آب 2 عدد لیموترش، 1 قاشق غذاخوری پودر قهوه، 1 قاشق غذاخوری حنا و 1 لیوان آب جوش ترکیب کنید و به مدت 5 دقیقه بجوشانید تا حالت خمیری به خود بگیرد سپس بعد از نیم ساعت به مواد 1 عدد زرده تخم مرغ اضافه کنید و به موهای خود بمالید سپس بعد از 1.5 ساعت موهایتان را شستشو دهید. قبل از انجام این کار موهایتان را با 1 قاشق غذاخوری روغن جوانه گندم ماساژ دهید.
  • 1 قاشق چای خوری چای را در 200 میلی لیترآب بجوشانید تا نصف شود سپس چای صاف شده، 1 قاشق چای خوری پودر انگور خشک شده، 1 فنجان پودر حنا و 2 قاشق چای خوری روغن نارگیل یا زیتون را با هم ترکیب کنید و بگذارید یک شب در ظرفی آهنی بماند. صبح مقداری پودر گل میخک به آن اضافه کنید و به موهای خود بمالید و بعد از 1 یا 2 ساعت بشویید.

رنگ مو قهوه ای روشن با مواد طبیعی

برای اینکه موهایتان به رنگ قهوه ای روشن تبدیل شود، 2 قاشق غذاخوری گل بابونه، 1 قاشق غذاخوری وسمه و 1 قاشق غذاخوری چای را با 2 لیوان آب روی حرارت کم بجوشانید و زمانی که خنک شد 1 عدد زرده تخم مرغ را به آن اضافه کنید و به موهایتان بمالید سپس بعد از 3 ساعت موها را آبکشی کنید.

  • 2 قاشق غذاخوری پودر کاکائو، 2 قاشق غذاخوری حنا، 3 قاشق غذاخوری قهوه و 1 قاشق غذاخوری وسمه را با مقداری آب ترکیب کنید تا خمیری شود و روی موها بمالید و بعد از 2 ساعت آن را بشویید.
  • پوست گردوی سبز که تازه کوبیده شده را با 4 لیوان آب روی حرارت بگذارید تا نصف شود سپس آن ها را به موها بزنید و بعد از نیم ساعت بشویید.

ایجاد رنگ های فانتزی با مواد طبیعی

رنگ موی شرابی

برای اینکه موهایتان رنگی مایل به قرمزو شرابی داشته باشد، 1 فنجان ریشه چغندر را با 1.2 فنجان آب هویچ ترکیب کنید و موها را با آن ها ماساژ دهید و به مدت 1 ساعت بگذارید روی موها بماند.

  • 6 قاشق غذاخوری حنا، 2 قاشق غذاخوری سرکه، 2 قاشق غذاخوری قهوه و آب شلغم که قبلا دم کشیده و سرد شده را با هم مخلوط کنید و روی موها بمالید و بعد از 2 ساعت آن را بشویید.
  • 1 قاشق سرکه یا آبلیمو، 6 قاشق غذاخوری حنا و 300 سی سی دم کرده بابونه را با هم ترکیب کرده و بعد از 1 ساعت بشویید.
رنگ موی شرابی(رنگ مو طبیعی)

رنگ موی طلایی

برای اینکه موهایتان رنگ طلایی به خود بگیرند، 5 قاشق گل بابونه و 5 قاشق گل ریواس را با 3 لیوان آب ترکیب کنید و روی حرارت کم قرار دهید تا آماده شود. بعد از 20 دقیقه آن ها را صاف کرده و بعد از اینکه سرد شدند روی موها ماساژ دهید.

  • به مقدار مساوی بابونه، آبلیمو، سرکه، قهوه و زعفران را با هم مخلوط کرده و به موها بمالید و بعد از 2 ساعت بشوید.
  • 5 قاشق غذاخوری پودر بابونه را با 1 لیوان آب به مدت پنج دقیقه بجوشانید، بعد از اینکه خنک شد 1 قاشق غذاخوری صابون به آن اضافه کنید به طوری که در آن حل شود. سپس اول سر را صابون بزنید و بعد این مخلوط را روی موها ماساژ دهید و بعد از 1 ساعت موها را آبکشی کنید.

رنگ موی مسی

به مقدار مساوی 4 قاشق غذاخوری گل ریواس، حنا و گل بابونه را با 3 لیوان آب مخلوط کنید و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد سپس این مخلوط را صاف کرده و روی موها بمالید.

  • برای رنگ کردن مو به رنگ مسی تیره، بابونه، آبلیمو، سرکه و حنا را با هم ترکیب کنید و روی موها بمالید.
  • وسمه، آب آلبالو، حنا،روناس، قهوه و پوست پیاز قرمز را با هم ترکیب کنید و به موها بمالید و بعد از 2 ساعت بشویید.
رنگ کردن مو به صورت طبیعی

بلوند کردن مو با مواد طبیعی

برای بلوند کردن طبیعی مو از گیاه اسپرک استفاده کنید. اسپرک انواع مختلفی دارد که از بین آن ها تنها یک نوع آن برای رنگ آمیزی موی سر مناسب است.

برای تهیه عصاره اسپرک، 4 قاشق غذاخوری از آن را در 3 لیوان آب بجوشانید سپس آن ها را صاف کنید و بگذارید سرد شود و روی موها بمالید. با ماساژ این عصاره روی موهایتان به مرور موها رنگ زرد و سپس به رنگ بور در می آیند.

رنگ موی قهوه ای بلوطی

برای بلوطی شدن رنگ موهایتان، آب اکسیژنه و قهوه و پودر حنا را با هم ترکیب کنید و به موها بمالید و بعد از 2 ساعت موها را با آب ولرم بشویید.

رنگ موی قهوه ای بلوطی (رنگ مو طبیعی)

نکات لازم

تازگی گیاه، کیفیت، میزان مواد، چگونگی ترکیب مواد، جنس و رنگ موی هر شخص و زمان ماندن ترکیب روی مو رنگ های متفاوتی را در موی افراد ایجاد می کند.

اگر می خواهید موهایتان رنگ تیره تر یا روشن تر به خود بگیرد، این کار را چندین مرتبه تکرار کنید به این دلیل که رنگ های روشن با تکرار، روشن تر و رنگ های تیره، تیره تر می شوند.

مدت نگه داشتن رنگ روی مو به جنس مو و رنگ پذیری موی شما بستگی دارد.

به دلیل نامشخص بودن واکنش بدن زنان باردار و جنین نسبت به رنگ موهای طبیعی بهتر است در این مقطع زیاد و مکرر استفاده نشود. همچنین به خانم ها توصیه می شود در سه ماهه اول بارداری از رنگ های شیمیایی استفاده نکنند ( به دلیل ناقص الخلقه شدن بدن نوزادان).

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.