سلامت پوست, مراقبت از پوست

9 میوه خشک برای پوست که باید در مورد آن ها بدانید!

میوه خشک پوست

آیا عاشق تنقلات خوش طعم میوه های خشک هستید؟ میوه‌ های خشک سرشار از مواد مغذی مانند آهن، ویتامین‌ ها و مواد معدنی هستند که به بدن شما انرژی می‌ دهند و سیستم ایمنی شما را تقویت می‌ کنند. اما، بسیاری از ما نمی دانیم که این میوه های خشک می توانند برای پوست ما معجزه کنند!
از تامین مواد مغذی غنی گرفته تا جلوگیری از علائم پیری و درخشندگی دادن به پوست شما، میوه های خشک فواید بی‌ شماری برای پوست دارند که باور کردنشان سخت است.

9 مورد از بهترین میوه های خشک برای داشتن پوست سالم و درخشان

1. کشمش

کشمش، انگور خشکی است که طعم شیرینی دارد. آنها به دلیل اینکه سرشار از مواد مغذی هستند، فواید بی شماری برای پوست شما دارند. کشمش سرشار از پلی فنول است که فعالیت آنتی اکسیدانی آن را برای محافظت از سلول های پوست شما در برابر رادیکال های آزاد نشان می دهد.

علاوه بر این، کشمش حاوی ترکیبی به نام رسوراترول است که می تواند از پوست شما در برابر آسیب های محیطی محافظت کند و تیرگی پوست را کاهش دهد. آنها همچنین خون را تصفیه کرده و سموم را از بین می برند تا پوستی شفاف و درخشان داشته باشید.

2. خرما

خرما یکی از پر مصرف ترین میوه های خشک در جهان است. این میوه های چسبناک به دلیل ارائه فواید زیاد به پوست ما مشهور هستند. خرما سرشار از فیبر است که می تواند روده شما را تمیز کند و باعث شفاف و بی عیب و نقص شدن پوست شود. این میوه های غنی از آهن، با تیرگی پوست مبارزه می کنند و اکسیژن رسانی به سلول های پوست را بهبود می بخشد.

بیشتر بخوانید: اکسیژن تراپی چیست؟ نحوه انجام و مزایای آن

3. انجیر خشک

انجیر خشک یا انجیر برای پوست بسیار مفید است. آنها سرشار از مواد معدنی مانند آهن، منیزیم، کلسیم، ویتامین B6 و K هستند که برای داشتن پوستی سالم و درخشان به آن ها نیاز داریم. همچنین مطالعات نشان داده اند که انجیر به جلوگیری از، از دست دادن آب اپیدرمی و تولید بیش از حد سبوم کمک می کند.

یک مطالعه نشان می دهد که خواص انجیر ممکن است با افزایش هیدراتاسیون با درماتیت سبورئیک در کودکان مبارزه کند. علاوه بر این، انجیر با فعالیت آنتی اکسیدانی برای کاهش تجزیه کلاژن و جلوگیری از ایجاد چین و چروک در افراد مسن موثر است.

خواص میوه انجیر خشک برای پوست

4. زردآلو

این میوه های خشک سرشار از فیبر رژیمی هستند که می تواند یبوست را از بین ببرد و منجر به بسیاری از مشکلات پوستی شود. زردآلو همچنین حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است که از استرس اکسیداتیو که باعث کاهش سطح کلاژن در پوست شما می شود، جلوگیری می کند.
بتاکاروتن موجود در زردآلو به ویتامین A تبدیل می شود که می تواند محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش را برای جلوگیری از پیری پوست و رنگدانه شدن پوست ارائه دهد.

5. بادام

وقتی صحبت از ایجاد پوستی سالم و جوان می شود، هیچ میوه خشک دیگری نمی تواند با فواید بادام برابری کند. بادام سرشار از ویتامین E است، یک آنتی اکسیدان طبیعی که از پوست در برابر آسیب های خورشید و پیری محافظت می کند.

این عامل همچنین پوست شما را تغذیه و آبرسانی می کند تا آن را نرم و لطیف کند. همراه با خوردن روزانه یک مشت بادام خیس خورده برای سلامتی ، استفاده از خمیر یا روغن بادام روی پوست می تواند جوش ها، تیرگی و رنگدانه ها را کاهش دهد.

6. آلو خشک

آلو خشک، آلو خشکی است که هم برای بدن و هم برای پوست بسیار مفید است. این میوه حاوی آنتی اکسیدان های بیشتری نسبت به سایر میوه های خشک است که از سلول ها در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند.
این عوامل همچنین به، به تاخیر انداختن علائم پیری زودرس مانند چین و چروک، خطوط ریز، افتادگی پوست و غیره کمک می کنند.

خواص میوه آلو خشک برای پوست

7. گردو

گردو فواید چشمگیری برای پوست شما دارد که از لایه برداری تا محافظت در برابر آفتاب را شامل می شود! آنها مملو از چربی های خوب مانند اسیدهای چرب امگا 3 هستند که رطوبت طبیعی پوست شما را حفظ کرده و باعث نرمی پوست می شود.

اسیدهای چرب امگا 3 برای کاهش التهاب پوست ناشی از آلرژی و آفتاب سوختگی شناخته شده است. پوست گردو همچنین برای لایه برداری سلول های خشک و مرده پوست مفید است و کمک می کند تا ظاهری درخشان داشته باشید.

8. پسته

پسته آجیل خوشمزه ای است که در بسیاری از غذاهای شیرین و خوش طعم استفاده می شود. پسته علاوه بر طعم دلنشینی که دارد، برای پوست نیز مفید است.

آنها حاوی مقادیر بالایی ویتامین E هستند، یک آنتی اکسیدان طبیعی که آسیب اشعه ماوراء بنفش و کاهش رطوبت پوست شما را به حداقل می رساند. چربی های سالم پسته می توانند به پوست شما خاصیت ارتجاعی دهند و چین و چروک ها را کاهش دهند.

9. بادام هندی

بادام زمینی یکی از محبوب ترین میوه های خشک است که نه تنها طعم خوشمزه ای دارد بلکه سلامت کلی پوست شما را نیز تقویت می کند. بادام هندی سرشار از مواد معدنی ضروری مانند روی، منیزیم، آهن، فسفر و غیره است که باعث تشکیل سلول های پوستی سالم و جدید می شود.

علاوه بر این، سلنیوم موجود در بادام هندی به عنوان یک آنتی اکسیدان برای محافظت از سلول های شما در برابر رادیکال های آزاد عمل می کند و ظاهر چین و چروک و خطوط ریز را به حداقل می رساند.

خواص بادام هندی برای پوست

سوالات متداول

1. آیا می توان مستقیماً میوه های خشک را به پوست زد؟

بله. می‌ توانید میوه‌ های خشک را به مدت چند ساعت خیس کنید و آن ها را خرد کرده و با آب یا شیر مخلوط کنید تا خمیری نرم به‌ دست آید. 
این مخلوط را روی پوست تمیز و خشک خود بمالید و بگذارید به مدت 20 دقیقه بماند. همچنین می توانید از این خمیر میوه خشک به عنوان اسکراب برای از بین بردن سلول های مرده پوست خود استفاده کنید.

2. چه مقدار میوه خشک می توانم در روز بخورم؟

میوه های خشک و آجیل، مواد غذایی پر کالری هستند که باید در حد اعتدال مصرف شوند. می توانید حدود 20 تا 30 گرم میوه خشک در روز مصرف کنید.
به جای اینکه دائما از یک نوع آجیل استفاده کنید، 3-4 نوع آجیل و میوه خشک را انتخاب کرده و میل کنید تا از حداکثر مزایای همه ی آن ها بهره مند شوید.

3. چرا خیساندن میوه های خشک قبل از خوردن توصیه می شود؟

کارشناسان عقیده دارند که میوه های خشک و آجیل وقتی یک شب خیس بخورند، فواید آن ها بیشتر خواهد شد. اکثر آجیل ها دارای ماده ای به نام اسید فیتیک هستند که پس از 6 تا 8 ساعت خیساندن در آب حل می شود. 
اسید فیتیک در جذب مواد معدنی در بدن اختلال ایجاد می کند، بنابراین بهتر است از شر آن خلاص شوید.

منبع: stylesatlife

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.