سلامت مو, مراقبت از مو

آیا روغن نارگیل در رشد و تقویت مو تاثیر دارد؟

تاثیر روغن نارگیل در رشد مو

روغن نارگیل محصولی پر کاربرد است که در اغلب موارد می توان از آن برای تقویت و رشد مو کمک گرفت. افراد از آن برای موارد متنوعی از جمله خوراکی، مرطوب کردن پوست و … استفاده می کنند. اما ما اکنون قصد داریم تاثیر روغن نارگیل در رابطه با رشد مو را بررسی کنیم.

چرا روغن نارگیل در محافظت از مو از سایر روغن ها بهتر است؟

گفته می شود که روغن نارگیل بهترین روغن برای تقویت و حفظ سلامت مو در هنگام ریزش مو است.

در یک مطالعه تاثیر استفاده از روغن نارگیل ، روغن آفتابگردان و روغن معدنی بر روی مو ها قبل یا بعد از شستشو بررسی شده است.

محققان برای دیدن اینکه کدام روغن برای محافظت از سلامت مو بهترین گزینه است، میزان پروتئین مو های از دست رفته پس از هر یک از این درمان ها را اندازه گیری کردند.

آن ها دریافتند که روغن نارگیل در جلوگیری از ریزش پروتئین نسبت به سایر روغن ها موثر تر است.

در حقیقت روغن نارگیل در تمام مطالعات در صدر قرار گرفته و باعث کاهش از دست دادن پروتئین در مو های آسیب دیده، سفید، شیمیایی شده و در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: برای تقویت و رشد مو در خانه چه کارهایی باید انجام دهیم؟

روغن نارگیل

تصور می شود که ساختار شیمیایی روغن نارگیل از توانایی برتر آن در محافظت از مو برخوردار است.

روغن نارگیل عمدتاً از یک اسید چرب با زنجیره متوسط به نام اسید لوریک تشکیل شده است. این به روغن نارگیل یک ساختار طولانی و مستقیم می بخشد که راحت تر در اعماق مو جذب می شود.

اگر روغن نارگیل را قبل از شستن موها روی مو بمالید، نشان داده شده است که به کاهش از دست دادن پروتئین کمک می کند.

مالیدن روغن روی مو های شما قبل یا بعد از شستشو به جلوگیری از آسیب کمک می کند.

چند روش وجود دارد که می توانید روغن را روی موهای خود بمالید تا از صدمه دیدن مو جلوگیری کنید.

ابتدا استفاده از روغن روی مو های شما قبل از شستشو می تواند به کاهش میزان خسارت ناشی از آن در هنگام شستشو و در حین مرطوب شدن کمک کند.

جالب اینجاست که مو ها در هنگام خیس شدن بیشتر در معرض آسیب قرار دارند. این به دلیل تغییرات ظریف و ساختاری است که هنگام جذب آب رخ می دهد.

هنگامی که موی شما آب را جذب می کند و متورم می شود، باعث می شود که مو های خیس خیلی راحت تر آسیب ببینند.

استفاده از روغن روی مو های شما قبل از شستشو می تواند میزان آب جذب شده توسط ساقه مو را کاهش دهد. این کار باعث می شود مو در حالی که خیس است، در معرض آسیب کمتری قرار بگیرد.

مالیدن روغن نارگیل به مو هایتان بعد از شستشو به نرم تر شدن آن کمک می کند و باعث می شود مو های شما کمتر دچار ضعف و شکستگی شوند.

روغن نارگیل می تواند به رشد مو های شما کمک کند، افراد زیادی خواهان مو های بلند، براق و زیبا هستند.

با این وجود، فرسایش روزانه موهای شما و ریختن موها در اثر نظافت ، آب و هوا و آلاینده ها باعث آسیب دیدن آن می شود.

این می تواند رشد طولانی تر مو را دشوار کند، زیرا موهای شما هرچه بلندتر می شوند فرسوده تر و خسته تر می شوند.

روغن نارگیل می تواند به شما در رشد مو های شما کمک کند:

  • مرطوب کردن مو ها و کاهش شکستگی
  • محافظت از مو های شما در برابر از دست دادن پروتئین و آسیب در هنگام رطوب
  • محافظت از مو های شما در برابر آسیب های محیطی مانند باد، خورشید و دود

روغن نارگیل باعث کاهش آسیب به مو های شما ناشی از ساییدگی و ریزش روزانه می شود. استفاده از روغن نارگیل در طول روز می تواند به رشد و سلامت مو های شما کمک کند.
تا اینجا که تاثیر روغن نارگیل بر رشد مو ها را فهمیدید، در ادامه می خواهیم سایر خواص روغن نارگیل برای مو را به شما بگوییم.

سایر مزایای روغن نارگیل برای مو

مزایای روغن نارگیل

روغن نارگیل همچنین ممکن است مزایای دیگری برای مو های شما داشته باشد. با این حال بسیاری از آن ها در مطالعات کنترل نشده مورد بررسی قرار نگرفته اند.

مزایای ممکن شامل:

  • پیشگیری از شپش: یک مطالعه نشان داد هنگامی که با آنیسون در اسپری ترکیب شود، روغن نارگیل 40٪ در درمان شپش سر نسبت به پرمترین شیمیایی مؤثر است.
  • محافظت از آفتاب: فیلتر های UV می توانند به محافظت از مو های شما در برابر آفتاب کمک کنند. برخی از تحقیقات نشان داده اند که روغن نارگیل دارای خاصیت محافظت در برابر آفتاب است، بنابراین استفاده از آن روی مو می تواند مفید باشد.
  • درمان شوره سر: شوره سر می تواند به دلیل رشد زیاد قارچ یا مخمر روی پوست سر ایجاد شود. در حالی که هیچ مطالعه ای روی روغن نارگیل به طور خاص بررسی نشده، اما خاصیت ضد میکروبی دارد و می تواند برای درمان شوره سر مفید باشد.
  • پیشگیری از ریزش مو: نظافت بیش از حد می تواند به ساقه مو آسیب برساند که در شرایط شدید می تواند باعث ریزش مو شود. روغن نارگیل می تواند به سلامتی مو های شما کمک کند و از بروز آن جلوگیری می کند.
  • همچنین ادعا شده است که مصرف روغن نارگیل به دلیل مواد مغذی موجود می تواند برای سلامتی مو مفید باشد. با این حال شواهد کمی وجود دارد.

از دست دادن 50 تا 100 شاخه مو در روز طبیعی است، بسیاری از افراد نیز هنگام استفاده از روغن نارگیل اظهار می کنند که تعداد زیادی مو از دست می دهند.

توجه: استفاده بیش از حد از روغن نارگیل می تواند مو های شما را چرب کند. معمولاً باعث ریزش مو نمی شود، اما می تواند باعث شود مو های جدا شده قبلی راحت تر از پوست سر شما جدا شوند.

سخن آخر

روغن نارگیل می تواند به عنوان نرم کننده، ماسک مو یا درمان پوست سر مورد استفاده قرار گیرد تا مو های براق و سالم به شما بخشد.

این ماده می تواند قبل و بعد از شستن مو ها استفاده شود تا از آسیب دیدن جلوگیری کند و مو های شما را براق و سالم نگه دارد.

این مطلب در رابطه با تاثیر روغن نارگیل در رشد مو بود که امیدواریم برای شما مفید واقع شود.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.