آرایش ابرو, آرایش صورت, مراقبت از پوست

ترفند ها و نکات ساده آرایش ابرو برای زیبایی بیشتر

آرایش ابرو

داشتن ظاهر زیبا و جذاب برای بانوان اهمیت ویژه ای دارد. به همین منظور لوازم آرایشی زیادی در بازار است که می توانید آن ها را خریداری کنید. اینکه شما چگونه از این لوازم استفاده کنید، مبحثی است که می تواند تفاوت ایجاد کند. در آرایش صورت، ابرو و چشمان شما بسیار مهم است چرا که پنجره روح شماست. در ادامه 11 ترفند که می تواند زیبایی ابروهای شما را چند برابر کند پیشنهاد داده شده است.

نکات اولیه

ابرو را می توان به فرم های مختلف شکل داد و مدل های آرایشی فراونی را روی آن تست نمود. نکته ای که در این میان اهمیت دارد، این است که ابروها را طوری فرم دهیم که به هیچ عنوان باعث آسیب رساندن به آن ها نشویم.

متاسفانه بسیاری از لوازم آرایشی و حتی فرم های آرایش ابرو، باعث ایجاد صدمه های جبران ناپذیری به ابروها می شوند و در برخی موارد حتی افراد شاهد ریزش ابرو و یا نازک شدن تارهای ابرو بوده اند.

برای جلوگیری از این مشکلات، لازم است که یک سری نکات را در هنگام آرایش ابرو در نظر داشته باشیم و علاوه بر این، برای داشتن ابروهایی زیباتر و سالم تر، مجموعه ای از نکات مراقبتی را نیز رعایت کنیم.

ورزش ابرو

بالا بودن ابرو، چهره شما را باز نشان می دهد. برای حالت دادن ابرو، آن را با انگشتان خود به بالا بکشید و نگه دارید. می توانید برای انقباض از یخ هم استفاده کنید.

انجام مرتب این ورزش سبب می شود تا رفته رفته ابرو های شما حالت افتادگی خود را از دست داده و به سمت بالای صورت، کشیده شوند.

لوازم مورد نیاز را تهیه کنید

این لوازم شامل

  • برس یا مسواک مخصوص ابرو
  • قیچی با توجه به حجم ابرو بهتر است زاویه دار باشد
  • مداد یا پودر مخصوص ابرو
  • قلمو اسپولی
  • قالب های آماده را هم می توانید استفاده کنید

با انتخاب محصول مورد نظر خود (انتخاب محصول خوب بسیار مهم است!) ابتدا ابرو را پیرایش کنید. اگر ابرو های پری دارید با برس مخصوص، اضافه های ابرو را بگیرید به این صورت که ابتدا به پایین و در مرحله بعد به بالا شانه بزنید و اضافه ها را قیچی کنید.

برس زدن ابرو
برس زدن ابرو

همیشه ابروهای خود را با برس مخصوص به سمت بالا شانه بزنید. تا چهره شما را باز نشان دهد.

توجه به فرم صورت و اندازه چشم

مسلما مدل صورت، پیشانی و اندازه چشم شما برای آرایش ابرو مهم است. حتی فاصه چشم شما با ابرو می تواند روی آرایش ابروی شما موثر باشد. آرایش اشتباه می تواند شما را غمگین یا شاد یا حتی افسرده نشان دهد.

به عنوان مثال اگر صورت گرد و پری دارید و چشمان شما درشت است، می توانید ابروی پهن و پری داشته باشید. اما اگر فاصله چشم و ابرو شما کم است و صورت ریزی دارید بهتر است به ابروی خود اضافه نکنید. اینکار شما را خشن نشان می دهد.

توجه به رنگ چشم

رنگ چشم شما در انتخاب رنگ مداد ابرو مهم است. بهتر است نزدیک به هم باشد و اگر چشمان رنگ روشن دارید با توجه به رنگ مو طبیعی خود، از رنگ های طیف روشن انتخاب کنید.

روش استفاده از مداد ابرو یا پودر

دو روش برای آرایش ابرو وجود دارد: یک روش با مداد و یک روش با برس مخصوص و پودر. دقت شود مداد یا پودر همرنگ ابرو را انتخاب کنید. کیفیت برس و پودر انتخابی باید مطلوب باشد، در غیر اینصورت ممکن است به ابرو صدمه وارد شود. نکاتی که در آرایش ابرو اهمیت دارد شامل موارد زیر می شود

در راستای ابرو حرکت کنید

در راستای ابرو قسمت های خالی را به صورت نقطه ای پر کنید. سپس با برس ابرو آن را به سمت انتهای ابرو هدایت کنید. دقت کنید ابرو هایتان اگر قرینه نیست، هر دو را با هم و تا جایی که می شود یکی کنید. تاج و طاق ابرو را قرینه کنید.

تاج ابرو
قرینه کردن تاج ابرو

انتهای ابرو را کنترل کنید

انتهای ابرو را خیلی ادامه ندهید. این کار باعث می شود شما غمگین دیده شوید. برای اندازه گیری انتهای ابرو، یک مداد ابرو را به طور مورب کنار سوراخ بینی خود قرار دهید و آن را با سمت چشم قسمت استخوان ابرو بکشید.دقت کنید که طبیعی باشد و از ایجاد خط های اضافی پرهیز کنید.

خط انتهای ابرو
خط ابرو

استفاده از سایه ها و پودرها

رنگ و سایه زیر ابرو است که کمک می کند فاصله بین ابرو و چشم شما بیشتر یا کمتر شود و آن را به تعادل می رساند.

اگر فاصله بین چشم وابرو کم است از سایه روشن و اگر زیاد است از سایه کمی تیره تر از پوست استفاده کنید.

ریمل ابرو

بیشتر برای افراد، طاسی محسوسی درون ابرو دارند که ریمل ابرو می تواند آن را پنهان کند. اگر ابروهای خیلی نازک و کم پشتی دارید می توانید از این محصولات استفاده کنید. دقت داشته باشید که با رنگ مو و رنگ چشم های شما هماهنگ باشد، به اینصورت ابروی شما ضخیم تر و پر تر دیده می شود.

روش های جدید

امروزه استفاده از روش های ماندگار تر برای فرم دهی به ابرو مرسوم شده است که در عین حال هزینه های بیشتری هم دارد. می توان به تتو ابرو، هاشور و هایلایت ابرو، شیدینگ و… اشاره کرد.

استفاده از این روش ها تا زمانی که به ابرو و یا پوست شما صدمه وارد نکند، مانعی ندارد. ولی در صورتی که پوست شما به این روش ها حساس باشد و یا باعث تاثیر منفی در رویش ابروهای شما شوند، استفاده از آن ها توصیه نمی شود.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.