آرایش صورت, مراقبت از پوست

چگونه لوازم آرایش پودری شکسته شده را ترمیم کنیم؟

ترمیم لوازم آرایش پوری

حتماً برای شما هم پیش آمده که به طور اتفاقی لوازم آرایش از دستتان بیفتد و بشکند، این موضوع در مورد لوازم آرایش پودری مانند پنکک، رژ گونه، کانتور های پودری و سایه های چشم حساس تر است. معمولاً زمانی که لوازم آرایش پودری ضربه می خورند و بافت آن ها در هم می شکند دیگر کارایی قبل را ندارند و اغلب دور انداخته می شوند.
قبل از دور ریختن لوازم آرایش پودری خود، چرا سعی نکنید آن را ترمیم کنید؟ متداول ترین روش آن استفاده از الکل است. اگر چه الکل با خشک شدن تبخیر می شود، اما برخی از افراد با پوست فوق العاده حساس ممکن است احساس کنند که پوستشان را آزار می دهد. خوشبختانه می توان پودر های آرایشی شکسته را بدون استفاده از الکل و با کمی فشار و حرارت ترمیم کرد.

روش اول: ترمیم لوازم آرایشی با الکل

ترمیم پودر آرایش با الکل

1) ابتدا پودر شکسته شده را باز کنید و آن را روی یک کیسه یا سفره پلاستیکی قرار دهید، این به تمیز نگه داشتن محل کار شما کمک می کند. همچنین از ریختن هرگونه تکه پودر شل شده بر روی فرش یا میز جلوگیری می کند.

نکته: اگر پوست حساسی دارید به جای استفاده از روش الکل با استفاده از روش فشار و حرارت که در بخش دوم این مقاله گفته شده، می توانید لوازم آرایش پودری خود را ترمیم کنید. لوازم آرایش به راحتی می توانند باعث حساسیت های پوستی شوند، پس مراقب باشید از روش مناسبی استفاده کنید.

2) لوازم آرایش پودری شما احتمالاً شامل قطعات شکسته نشده نیز هست، همه ی قسمت ها را به صورت یک دست خورد و نرم کنید. برای این کار از یک قاشق، خلال دندان یا نوک چاقو استفاده کنید.
کار خرد کردن آن ها را تا زمانی که به یک پودر نرم و یک دست تبدیل شوند، ادامه دهید. مطمئن شوید که هیچ توده یا تکه درشتی باقی نمانده باشد، در غیر این صورت پودر آرایشی شما پس از ترمیم بسیار دانه دار بوده و یک دست نخواهد شد.

نکته: ممکن است در ابتدا به نظر برسد که اوضاع بدتر شده است، اما در پایان کمک می کند تا بافت یکنواخت تری داشته باشند.

3) سعی کنید پودر ها را به صورت منظم و تمیز داخل ظرف خودش بریزید و کثیفی های اطراف ظرف را تا حد امکان تمیز کنید.

4) مقداری الکل را به پودر اضافه کنید. بسته به بزرگی لوازم آرایش شما مقدار الکل می تواند متفاوت باشد، می توانید به اندازه چند قطره و یا نصف قاشق الکل استفاده کنید. شما باید به اندازه ای از الکل استفاده کنید که پودر ها مرطوب شوند، اما نه آن قدر که شروع به شناور شدن کنند.

5) اجازه دهید پودر های حاوی الکل برای چند ثانیه خیس بخورند، سپس آن ها را با هم خوب مخلوط کنید. برای مخلوط کردن پودر ها می توانید از انتهای قاشق یا نوک یک چاقو استفاده کنید. پودر ها را تا زمانی که یکدست شود و حالت خمیری پیدا کنند به هم بزنید. نباید توده یا تکه ای میان خمیر وجود داشته باشد.

6) یک تکه پلاستیک را روی پودر مرطوب قرار دهید، سپس آن را با انگشت خود صاف کنید تا شکل بگیرد. پلاستیک به تمیز نگه داشتن انگشت شما در حین کار کمک می کند. همچنین می توانید پودر را با قاشق، براش آرایشی یا هر جسم صاف دیگری صاف کنید، اما با انگشت راحت تر خواهد بود. 

7) پس از یک دست شدن سطح خمیر، پلاستیک را بردارید و با دستمال روی پودر را فشار دهید. اطمینان حاصل کنید که از یک دستمال تمیز و مقاوم استفاده می کنید که در صورت مرطوب شدن به راحتی پاره نمی شود. در غیر این صورت هنگام ترمیم، با خورد شدن مجدد ذرات بافت پودر آرایشی خود مواجه می شوید.
همچنین از فشار دادن زیاد دستمال روی مواد خودداری کنید، در غیر این صورت ممکن است پودر ترک بخورد. فشردن دستمال به حذف هرگونه الکل اضافی کمک می کند.

نکته: برای به دست آوردن ظاهری زیبا و منسجم، به جای آن از یک تکه پارچه نخی استفاده کنید. می توانید از پد های گردی که اکثر پودر های صورت به همراه خود دارند استفاده کنید. آن ها هم یک دست هستند و هم دقیقا به اندازه ظرف لوازم آرایش پودری شما هستند.

8) دستمال را بردارید و در صورت تمایل لبه ها را با یک تکه دستمال تمیز کنید. اگر دوست دارید کار شما مرتب تر باشد، براش مخصوص سایه یا خط چشم را بردارید و دور لبه های پودر خود بچرخانید تا تمیز و مرتب شود.
این به شما کمک می کند لبه های ظرف را تمیز کرده و ظاهری زیبا و نو را ایجاد کنید. البته هنوز نگران تمیز کردن بقیه قسمت های بسته بندی لوازم آرایش خود نباشید.

9) درب ظرف پودر را باز بگذارید و بگذارید حداقل یک شب پودر ها خشک شود. در طول این مدت الکل داخل پودر ها تبخیر می شود و لوازم آرایش شما مجدداً حالت پودری به خود می گیرد.

10) در صورت تمایل، سطح پودر فشرده شده را با استفاده از نوک یک براش آرایشی آغشته به الکل تمیز کنید.در حین ترمیم لوازم آرایش پودری شکسته، ممکن است مقداری پودر آرایش روی بسته بندی و اطراف ظرف آن بریزد. اگر این کار شما را ناراحت می کند، نوک یک براش آرایشی را به الکل آغشته کنید و اطراف ظرف را تمیز کنید.

خرید انواع بهترین لوازم آرایشی از فروشگاه اینترنتی زیپلین

روش دوم: ترمیم لوازم آرایش پودری با استفاده از فشار و بخار اتو!

1) اتو را روشن کرده و روی بالاترین درجه حرارت قرار دهید. پودر های آرایشی بسیار شکننده اند، حرارت ناشی از اتو باعث تنظیم پودر و دوام بیشتر آن می شود.

نکته:

  1. از آنجا که این روش فاقد الکل است، برای پوست های حساس بی خطر است.
  2. اکثر پودر های صورت داخل یک ظرف کوچک فلزی فشرده شده اند که درون یک قاب پلاستیکی قرار گرفته است. ابتدا مطمئن شوید که پودر فشرده شما دارای این ظرف فلزی می باشد.

2) درست مانند روش بالا باید قسمت های درشت پودر آرایش شکسته شده را خرد کرده، تا یک بافت نرم و یک دست به دست آورید. می توانید برای این کار از قاشق، خلال دندان یا ته براش آرایشی استفاده کنید.

تنظیم بافت پودر شکسته

3) پودر شکسته را به یک کیسه پلاستیکی کوچک منتقل کنید و کیسه را محکم ببندید. اطمینان حاصل کنید که تمام پودر را خارج کرده اید. در صورت نیاز از خلال دندان یا انتهای قاشق استفاده کنید تا پودر را از گوشه های ظرف خارج کنید. البته پودر را داخل کیسه پلاستیکی نیز مجدداً می توانید خرد و یک دست کنید.

4) پودر را کاملاً خرد کنید، مطمئن شوید که هیچ توده یا خرده ای وجود ندارد. پودر باید بسیار نرم باشد، اگر هر توده یا خرده ای جا بگذارید، پس از ترمیم، لوازم آرایش شما خراب شده و قسمت های پودری دانه دار می شوند.

5) در این مرحله باید ظرف فلزی پودر فشرده را از قاب پلاستیکی اش بیرون آورید. قبل از اینکه به مرحله بعدی بروید، باید ظرف فلزی را از قاب پلاستیکی بیرون بکشید و ساده ترین راه برای انجام این کار این است که یک چاقو یا ابزار نوک تیز را زیر لب ظرف قرار دهید و سپس آن را به سمت بیرون فشار دهید.

نکته: اگر ظرف را بیرون نکشید، خطر ذوب شدن قاب پلاستیکی جود دارد.

بیرون کشیدن ظرف از قاب پلاستیکی

6) پودر را از کسیه پلاستیکی خارج کرده و مجدداً داخل ظرف فلزی بریزید.

7) پودر را با قاشق داخل ظرف فلزی فشار دهید. باید قاشق را روی پودر های داخل ظرف گذاشته و خوب فشار دهید تا سفت شود. از کناره های پودر شروع کرده و به سمت مرکز آن حرکت کنید. سعی کنید پودر ها را از ظرف بیرون نریزند. پس از اتمام کار، پودر باید محکم در ظرف فشرده شده باشد.

نکته: در این مرحله، ممکن است پودر خوب به نظر برسد، اما بسیار شکننده است و ممکن است با کوچک ترین ضربه دوباره خرد شود. شما باید آن را با استفاده از گرما تنظیم کنید.

فشردن پودر آرایشی برای ترمیم

8) اتو را خاموش کنید. در حال حاضر، اتو شما باید خوب گرم شده باشد. آن را خاموش کرده و از برق بکشید. خاموش کردن اتو بسیار مهم است، باید مطمئن شوید آب و بخار به لوازم آرایش پودری شما وارد نمی شود، وگرنه مراحل ترمیم را خراب می کند.

نکته: همان ابتدا مطمئن شوید که گزینه بخار روی اتو خاموش است. شما تنها می خواهید از گرمای خشک آن برای پرس کردن استفاده کنید.

9) اتو را به مدت 15 ثانیه روی ظرف حاوی پودر قرار دهید و مطمئن شوید تا حد امکان پودر ها را فشار می دهید. هنگام قرار دادن اتو روی پودر، به هیچ وجه آن را به سمت بالا و پایین یا طرفین حرکت ندهید.

10) اتو را بلند کنید، چند ثانیه صبر کنید، سپس آن را به مدت 15 ثانیه روی پودر فشار دهید. وقتی اتو را بلند می کنید، ممکن است متوجه شوید که پودر شما در حال حاضر بسیار نرم تر به نظر می رسد، این امر طبیعی بوده و ایرادی ندارد.
شما باید چند بار دیگر نیز فرآیند پرس کردن پودر را انجام دهید. در تمام مراحل مطمئن شوید که فشار زیادی را اعمال کرده اید و اتو را به اطراف نمی چرخانید.

پرس کردن پودر آرایشی با اتو

11) بگذارید پودر خنک شود، قرار است ظرف فلزی را مجدداً داخل قاب پلاستیکی قرار دهید. همچنین هنگامی که ظرف فلزی در حال خنک شدن است، مقداری چسب داخل محفظه پلاستیکی بریزید تا بعد از قرار داد آن خوب بچسبد. سپس، ظرف فلزی را با دقت داخل قاب پلاستیکی فشار دهید، در انتها صبر کنید تا چسب کاملاً خشک شود.

نتیجه

اگر لوازم آرایشی شما خشک شده یا شکسته است اما فکر می کنید هنوز به قدر کافی از آن استفاده نکرده اید، نگران نباشید می توانید با استفاده از روش های ترمیم، لوازم آرایشی خو را به چرخه زندگی بازگردانید.

منبع:

wikihow.com

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.