سلامت پوست, مراقبت از پوست

نحوه تهیه حمام بلغور جو دوسر برای سلامت بیشتر پوست تان!

حمام جو دوسر

اگر فکر می کنید بلغور جو دوسر فقط یک وعده برای صبحانه است، در اشتباه هستید. از خواص تسکین دهنده جو دوسر می توان برای درمان خارش، التهاب و حساسیت پوست در عین ایجاد رطوبت و مواد معدنی ضروری استفاده کرد. بلغور جو دوسر همچنین یک درمان طبیعی عالی برای عفونت های پوستی ناشی از گیاهانی مانند پیچک سمی است.
برای تهیه حمام بلغور جو دوسر ، می توانید یک فنجان پودر بلغور جو دوسر را مستقیماً به وان آب گرم حمام اضافه کنید. در هر صورت، ایجاد یک وان بلغور جو دوسر فقط چند دقیقه طول می کشد، اما می تواند ساعت ها باعث کاهش ناراحتی شود و باعث می شود پوست احساس شادابی و محافظت کند.

روش تهیه حمام بلغور جو دوسر

1. افزودن بلغور جو دوسر به طور مستقیم به وان حمام

روش 1: مرحله اول:

بلغور جو دوسر را به صورت پودر ریز خرد کنید. حدود یک فنجان جو دوسر خام و بدون طعم را درون مخلوط کن، غذاساز یا آسیاب قهوه قرار دهید.
بلغور جو دوسر بسته بندی شده معمولی که در سوپرمارکت پیدا می کنید بسیار مناسب است. جو دوسر را مخلوط کنید تا یک بافت کاملاً ریز و پودر شده داشته باشد. این کار کمک می کند تا راحت تر در وان حمام حل شوند.

بلغور جو دوسر را به صورت پودر ریز خرد کنید
  • ذرات بلغور جو دوسر باید بسیار کوچک باشد تا از طریق آب وان حمام گسترش یابد بدون اینکه در ته وان فرو رود.
  • اگر مطمئن نیستید که بلغور جو دوسر خوب ریز شده است، می توانید یک قاشق غذاخوری از آن را در یک کاسه آب گرم مخلوط کنید. اگر آب به رنگ یکدست و شیری تبدیل شود، بلغور جو دوسر در حمام حل می شود.

مرحله دوم:

بلغور جو دوسر را در وان حمام بریزید. یک حمام گرم انجام دهید. هنگامی که بلغور جو دوسر به اندازه کافی قوام یافت (یعنی با موفقیت با آب ترکیب شد)، پودر را در وان حمام بریزید. در صورت تمایل، می توانید در این مرحله مواد افزودنی دیگری مانند شیر برای نرم کردن پوست، نمک دریا برای لایه برداری و روغن های اساسی برای مرطوب سازی و ایجاد عطر مطبوع استفاده کنید.

بلغور جو دوسر را در وان حمام بریزید
  • تقریباً یک فنجان بلغور جو دوسر آسیاب شده به همراه سایر مواد افزودنی دلخواه، برای افزودن به وان حمام، مناسب خواهد بود.
  • سعی کنید بلغور جو دوسر را با روغن های اساسی ترکیب کنید که باعث تسکین و تغذیه پوست شما می شوند.

مرحله سوم:

بلغور جو دوسر را هم بزنید تا کاملا در آب مخلوط شود. دست خود را داخل وان حمام تکان دهید، تا پودر بلغور جو دوسر و سایر مواد افزودنی کاملاً حل شوند. اگر آب ظاهری شیری به خود بگیرد خوب است، زیرا بدان معنی است که بلغور جو دوسر به طور مساوی در وان حمام توزیع شده است.

بلغور جو دوسر را هم بزنید تا کاملا در آب مخلوط شود.

مرحله چهارم:

به مدت 15-30 دقیقه در حمام جو دوسر بمانید. بلغور جو دوسر باعث لغزندگی می شود. بنابراین هنگام وارد شدن در آن مراقب باشید. به آرامی وارد شوید و به مدت 15 تا 30 دقیقه در وان حمام بمانید. اگر بعد از اتمام کار در پوست خود احساس چسبندگی داشتید، پس از بیرون آمدن از وان، بدن تان را با آب گرم تمیز بشویید.
با حوله خود را خشک کنید و مطمئن شوید که بلغور جو دوسر در زیر سطح پوست باقی مانده و یک لایه محافظتی ایجاد کرده است.

2. ساخت حمام بلغور جو دو سر با کیسه

روش 2: مرحله اول:

جو دوسر را در یک جفت جوراب شلواری یا کیسه ماسلین قرار دهید. به جای اینکه جو دو سر را آسیاب کنید، آن ها را کامل داخل کیسه بگذارید. یک کیسه ماسلین یا یک جفت جوراب شلواری نایلونی برداشته و ½ تا ¾ فنجان جو دوسر به آن اضافه کنید. کیسه حاوی جو دوسر هنگامی که در وان حمام قرار می گیرد، مانند کیسه چای عمل می کند و داخل آب گسترش می یابد.

ساخت حمام بلغور جو دو سر با کیسه

مرحله دوم:

هر ماده دیگری که می خواهید را اضافه کنید. بسته به هدفی که از تهیه حمام بلغور جو دوسر دارید، ممکن است ترجیح دهید مواد دیگری را نیز به کیسه اضافه کنید. کمی شیر خشک می تواند به لطافت پوست شما کمک کند. اضافه کردن یک قطره روغن زیتون باعث ایجاد رطوبت می شود.
یک قاشق غذاخوری جوش شیرین می تواند به تنظیم مجدد سطح PH طبیعی پوست کمک کند. آنچه در کیسه حمام قرار می دهید کاملاً به خود شما بستگی دارد و انتخاب ها متفاوت هستند!

اضافه کردن سایر مواد به حمام بلغور جو دو سر

نکته: اگر از حمام بلغور جو دوسر برای درمان عفونت یا خارش، التهاب یا زخم پوست استفاده می کنید، توصیه می شود از این مرحله خودداری کنید یا بسیار محتاط باشید، زیرا افزودن مواد اضافی می تواند شرایط را بدتر کند.

مرحله سوم:

  1. از ایمن بودن کیسه مطمئن شوید. کیسه ماسلین یا جفت جوراب شلواری را محکم ببندید تا جو دوسر و سایر مواد افزودنی به داخل آب حمام ریخته نشود. اگر از فیلتر قهوه یا ظرف شل دیگری استفاده می کنید، آن را با یک نوار لاستیکی یا یک روبان یا یک کش بسته نگه دارید. کیسه باید به اندازه کافی ایمن باشد تا بتواند بسته بماند.
  2. در هنگام استفاده از فیلترهای قهوه و سایر کیسه های کاغذی دقت داشته باشید. زیرا مستعد شکستن هستند و در صورت ماندن طولانی در آب ممکن است از هم جدا شوند.
  3. مواد محکم مانند جوراب شلواری نایلونی برای استفاده های مختلف مناسب است، به شرطی که بعد از هر بار استحمام شسته و خشک شود.
از ایمن بودن کیسه مطمئن شوید

مرحله چهارم:

  1. کیسه را به آب گرم اضافه کنید. هنگامی که وان تقریباً تا نصف پر شد، کیسه را داخل وان قرار دهید. گرما و حرکت آب جاری باعث باز شدن مواد مغذی جو دوسر و سایر مواد طبیعی می شود.
  2. کیسه های حمام به راحتی ساخته می شوند و هیچ مشکلی ایجاد نمی کنند زیرا محتوای آن ها بیش از اینکه مستقیماً به آن اضافه شود، در آب دم می کند.
کیسه را به آب گرم اضافه کنید

فواید حمام بلغور جو دوسر

  1. بثورات، خارش و تحریک را تسکین می دهد. حمام های جو دوسر برای کاهش علائم بیماری های پوستی مانند اگزما و پسوریازیس و همچنین عفونت های ناشی از پیچک سمی، بلوط و سماق مناسب است. قدرت جو دوسر خارش را از بین می برد، قرمزی و تورم را کاهش می دهد و یک لایه دفاعی در سطح پوست ایجاد می کند. روزی یک تا سه بار در وان حمام جو دوسر غوطه ور شوید تا شرایط بهبود یابد.
  2. حمام های جو دوسر یک بیماری مزمن پوستی را درمان نمی کنند، فقط علائم را به طور موقت کاهش می دهند.
  3. درمان بثورات در محل پوشک نوزادان: با یک یا دو حمام ملایم جو دوسر، قرمزی و تحریک بثورات در محل پوشک نوزادان از بین می رود. به همین سادگی که ابتدا کودک خود را تمیز کنید، مقدار کمی آرد جو دوسر کاملاً مخلوط شده را در وان آب گرم (تقریباً نیمی از مقدار مورد استفاده برای بزرگسالان) بریزید. 
    سپس با حوله خشک محل را خشک کنید. آب ترکیب شده با بلغور جو دوسر برای از بین بردن بثورات پوشک بسیار بهتر از صابون ها و پودرهای معمولی عمل می کند و می توانید با اطمینان هر چقدر که دوست دارید از آن استفاده کنید. اجازه دهید پوست تحریک شده کاملا خشک شود و قبل از قرار دادن پوشک تازه روی آن کمی پماد ضد جوش بمالید.
  4. آفتاب سوختگی را تسکین می دهد. برای آفتاب سوختگی های ملایم، یک حمام جو دوسر که فرموله شده خاصی است می تواند معجزه کند در حین دوش گرفتن کافی است کمی شیر خشک، نعناع و آلوئه ورا به بلغور جو دوسر در وان حمام اضافه کنید. این ترکیبات می توانند درد را تسکین دهند در حالی که روند بهبود آسیب های ناشی از آفتاب را تسریع می کنند.
    استفاده از حمام آرد جو دوسر با نعناع و آلوئه ورا راهی آسان تر برای تسکین کامل بدن در اثر آفتاب سوختگی نسبت به استفاده از کرم های موضعی است.
    آفتاب سوختگی شدید همیشه باید تحت نظر پزشک قرار گیرد. اگر دچار آفتاب سوختگی متورم، تاول زده یا تغییر رنگ داده اید، سریعاً به پزشک مراجعه کنید.
  5. پوست را مرطوب و لایه برداری می کند. حتی افرادی که از بیماری های پوستی تحریک کننده رنج نمی برند، می توانند از وان حمام منظم با جو دوسر بهره مند شوند. وقتی جو دوسر با مواد افزودنی مانند نمک دریا، شکوفه های اسطوخودوس، جوش شیرین و روغن های اساسی ترکیب می شود، پوست را به سلامت کامل می رساند در حالی که خاک و منافذ را از بین می برد.
    روغن زیتون، نارگیل و بادام هنگام ترکیب شدن با بلغور جو دوسر مرطوب کننده های طبیعی عالی هستند.

منبع: wikihow

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.