سلامت مو, مراقبت از مو

خواص شگفت انگیز براهمی برای مو + نحوه استفاده از آن

خواص براهمی مو

براهمی می تواند یک درمان طبیعی برای موهای شما باشد. براهمی علاوه بر تقویت حافظه، فواید زیادی برای موهای شما دارد. در این مقاله قصد داریم خواص براهمی برای مو را به شما بگوییم و اینکه چگونه از آن برای تقویت موهای خود استفاده کنید را به شما خواهیم گفت. در ادامه با ما همراه باشید.

نکته: اگرچه هیچ عارضه جانبی در مورد مصرف بیش از حد براهمی ثبت نشده است، اما پیشنهاد شده است که نباید بیش از 3 تا 5 گرم از این گیاه در روز مصرف کنید.

متون قدیمی آیورودا، نقش براهمی را در بهبود طول عمر، سلامت قلب، تقویت سیستم عصبی، درمان اختلالات پوستی، درمان دیابت و غیره نشان می‌ دهند.

هنگامی که صحبت از ارتقای سلامت مو می شود، براهمی نه تنها گردش خون در فولیکول های مو را بهبود می بخشد، بلکه به مدیریت استرس نیز کمک می کند و در نتیجه باعث می شود ریزش موی کمتری داشته باشید.

خواص براهمی برای مو

هنگامی که براهمی به شکل پودر و روغن استفاده می شود، به طور معجزه آسایی برای موهای شما موثر است. برخی از مزایای آن در زیر آورده شده است.

خواص براهمی برای مو

ریزش مو را کاهش می دهد

روغن براهمی سرشار از مواد مغذی مو مانند ویتامین C، ساپونین ها، فلاونوئیدها و غیره است. این مواد مغذی ریشه موهای شما را تقویت کرده و ریزش مو را کاهش می دهد. همچنین سطح کورتیزول که سطوح بالای آن یکی از دلایل اصلی ریزش مو است را در بدن شما کاهش می دهد.

روغن براهمی همچنین حاوی آلکالوئیدهایی است که میزان پروتئین را در فولیکول های مو افزایش می دهد و در نتیجه آنها را قوی می کند و از ریزش مو جلوگیری می کند.

بیشتر بخوانید: مهم ترین دلایل و علت ریزش مو و نحوه درمان این مشکل

شوره سر را از بین می برد

شوره سر عمدتاً به دلیل پوسته پوسته شدن یا چرب شدن بیش از حد پوست سر ایجاد می شود. زمانی که روغن براهمی را به پوست سر خود بمالید، تولید سبوم را متعادل می کند.

سبوم کمی اسیدی است و از 4.5 تا 6.0 در مقیاس pH متغیر است و ماهیت اسیدی آن از خشک شدن یا چرب شدن بیش از حد پوست سر جلوگیری می کند و در نتیجه احتمال شوره سر را تا حد زیادی کاهش می دهد.

بهبود سلامت پوست سر

یکی دیگر از خواص براهمی برای مو بهبود سلامت پوست سر است. براهمی با از بین بردن شوره سر و چربی اضافی، پوست سر شما را تمیز کرده و همچنین پوست سر را خنک و آرام می کند. برای پوست سر چرب، به ویژه در تابستان و در مناطق مرطوب مفید است.

دارای اثر تسکین دهنده

براهمی غنی شده با آنتی اکسیدان هایی است که برای تسکین پوست سر و تغذیه موهای شما ضروری هستند. ماساژ پوست سر با روغن براهمی می تواند اثر تسکین دهنده داشته باشد. طبع سرد و شفابخش آن هرگونه سوزش روی پوست سر شما را کاهش می دهد و آن را خنک می کند.

سلامت کلی مو را تضمین می کند

اثر خنک کننده و آرام بخش براهمی آن را به یک راه حل عالی برای کاهش استرس و اضطراب تبدیل می کند که به نوبه خود به رشد موهای زیبا و سالم کمک می کند. می توانید آن را مصرف کنید یا به صورت موضعی استفاده کنید تا از فواید آن بهره مند شوید.

جلوگیری از موخوره

دو شاخه شدن انتهای مو به دلیل خشکی مو ایجاد می شود و اغلب در انواع موی وز ایجاد می شود. روغن براهمی در مدیریت موهای خشک و وز به طور موثر عمل می کند.

براهمی هنگامی که به صورت پودر روی موهای شما استفاده می شود، یک لایه محافظ ایجاد می کند و در نتیجه احتمال ایجاد موخوره را کاهش می دهد و موهای شما را صاف می کند.

تقویت رشد مو

براهمی حاوی بسیاری از مواد مغذی مانند کلسیم، ویتامین C، روی و غیره است. این مواد مغذی فولیکول های موی شما را تغذیه کرده و رشد مو را تقویت می کنند. هنگامی که ماسک گیاهی ساخته شده از پودر براهمی را روی پوست سر خود می زنید، رگ های خونی شما را تقویت کرده و رشد مو را تحریک می کند.

بیشتر بخوانید: نکات کاربردی تقویت و رشد سریع مو

تا اینجا که خواص براهمی برای مو را فهمیدید، در ادامه می خواهیم نحوه استفاده از آن را به شما بگوییم.

خواص براهمی در تقویت رشد مو

نحوه استفاده از براهمی برای مو

چگونه از براهمی برای درمان موخوره استفاده کنیم؟

  • روغن براهمی را از پوست سر تا انتها ماساژ دهید.
  • با حرکات دایره ای از تاج تا کل جمجمه ماساژ دهید.
  • بگذارید یک شب بماند تا بهتر جذب و مرطوب شود.

چگونه از براهمی برای رفع شوره سر استفاده کنیم؟

براهمی مخلوط با گل هیبیسکوس در پاکسازی پوست سر و از بین بردن شوره سر و پوست مرده بسیار موثر است. اگر می خواهید این ماده را در خانه تهیه کنید، در اینجا روشی وجود دارد که می توانید انجام دهید:

  • مقداری گل هیبیسکوس و 2 قاشق چایخوری پودر براهمی بردارید.
  • با اضافه کردن کمی آب آن را به یک خمیر گیاهی تبدیل کنید.
  • این پک مو را از ریشه تا نوک بمالید و بعد از یک ساعت بشویید.
  • برای گرفتن نتیجه می توانید هفته ای یک بار از آن استفاده کنید.

نکته: استفاده مکرر از هر روغن مو می تواند منافذ را مسدود کند و منجر به عفونت قارچی و ریزش مو شود. استفاده از روغن موی براهمی دو یا سه بار در هفته توصیه می شود.

آیا قرار دادن براهمی در موها به مدت یک شب مشکلی ندارد؟

اگرچه توصیه شده است که روغن ها را در طول شب روی موهایتان نگذارید، اما روغن براهمی یکی از روغن‌ های کمیابی است که می‌ توانید آن را در طول شب روی موهایتان قرار دهید.
مگر اینکه پوست سرتان بسیار چرب یا چرب باشد. با این حال، اگر از براهمی به عنوان ماسک مو استفاده می کنید، پس از خشک شدن، باید آن را بشویید.

عوارض استفاده از براهمی

اگرچه هیچ عارضه جانبی در مورد مصرف بیش از حد براهمی ثبت نشده است، اما متخصصان پیشنهاد می کنند که نباید بیش از 3 تا 5 گرم از این گیاه را در روز مصرف کنید.

سخن آخر

گیاه جادویی براهمی، نه تنها شما را از استرس خلاص می کند، بلکه گرما را در بدن شما متعادل می کند و به عنوان یک درمان طبیعی برای تمام مشکلات موهای شما عمل می کند و سلامت موهای شما را تضمین می کند.
اما قبل از شروع استفاده از آن برای تقویت سلامت موهای خود، با عوارض جانبی آن آشنا شوید. در صورت لزوم، قبل از استفاده از آن بر روی موهای خود، با پزشک خود مشورت کنید.

منبع: vedix

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.