رفع شوره سر, سلامت پوست, مراقبت از پوست

درمان خشکی پوست سر چگونه است؟ + معرفی روش های خانگی موثر!

درمان خشکی پوست سر

ممکن است در اثر عوامل مختلف دچار خشکی در پوست سر خود شده باشید و به دنبال روش هایی برای درمان خشکی پوست سر باشید. روش های زیادی به شما در بهبود شرایط پیش آمده و جلوگیری از عواقب بعدی آن کمک خواهد کرد. ما به شما روش های خانگی را خواهیم گفت تا هرچه زودتر از خشکی پوست سر خود راحت شوید و دوباره سلامت پوست سر و زیبایی مو های خود را باز یابید.

خشکی پوست سر

خشکی پوست می تواند در اثر عواملی چون استفاده نادرست از مواد شوینده که با نوع پوست ما تفاوت دارند، استفاده زیاد از رنگ ها یا مواد شیمیایی دیگر که رطوبت پوست سر را کاهش می دهند و عوامل بسیار دیگری به وجود بیاید.

شوره سر یکی از عوامل خشکی پوست سر

اول از همه برای درمان خشکی پوست سر خود باید عوامل دخیل در این اتفاق ناگوار را شناسایی کنید و در استفاده از محصولات و شامپو ها دقت بیشتری به خرج دهید.

اولین چیزی که خشکی پوست سر با خود به همراه می آورد، پوسته پوسته شدن پوست سر و ایجاد عاملی مانند شوره است.
اصلا ظاهر زیبایی نخواهد داشت که چیزهای کوچک سفیدی در بین موهای خود مشاهده کنید. چراکه می تواند اعتماد به نفس ما را کاهش دهد و ما را با نگرانی های بسیار دیگری مواجه کند.

تفاوت خشکی پوست سر و نتایجش با شوره

دقت داشته باشید که شوره سر باعث پوسته پوسته شدن پوست سر می شود و ممکن است باعث دیده شدن در سر شانه ها و لباس شود. ( که این در بعضی موارد، به دلیل عفونت قارچی در پوست سر است)، اما خشکی پوست سر زمانی اتفاق می افتد که پوست سر رطوبت کافی ندارد یا نمی تواند به حد مناسبی از رطوبت برسد و یا به علت وجود برخی عوامل نمی تواند آن رطوبت لازم را نگه دارد.

پوست خشک یکی از بزرگ ترین عوامل زمینه ساز برای بروز این عارضه است. مادامی که پوست سر شما از مقادیر کافی رطوبت دهنده و چربی های مورد نیاز بی بهره باشد، دچار خشکی پوست سر خواهید شد.

مانند سایر اشکال خشکی پوست، این امر می تواند باعث خارش، پوسته پوسته شدن و تحریک شود. همچنین می تواند باعث خشک به نظر رسیدن مو شود، زیرا روغن حاصل از پوست سر به حالت دادن مو کمک می کند.

عوامل موثر که می تواند باعث خشکی پوست سر شود عبارت اند از:

  • هوای خشک، به ویژه در ماه های فصل زمستان
  • شستشوی بیش از حد
  • بیماری های پوستی مانند اگزما
  • شوره سر
شوره سر ناشی از خشکی پوست سر

روش های درمان خشکی پوست سر

علاوه بر روش های دارویی – صنعتی که به شما پاسخ های قطعی تری در درمان این مشکل خواهند داد، روش های خانگی هم می توانند کمک کننده باشند. اگر نمی خواهید خیلی زود به سراغ روش های دارویی-شیمیایی بروید و دوست دارید در خانه، دستی برای از بین بردن خشکی پوست سر خود بجنبانید، ما روش هایی را برای پیشنهاد به شما در چنته داریم.

روغن ها

گفتیم که خشکی پوست سر به علت کمبود رطوبت لازم و چربی ها در پوست سر است. پس برای آن که رطوبت و چربی لازم را دوباره به پوست خود برگردانید، استفاده از انواع روغن ها می تواند پیشنهاد مناسبی برای درمان خشکی پوست سر آن هم خانگی باشد.

می توانید از روغن های زیادی برای این کار استفاده کنید. روغن نارگیل، اسطوخودس، روغن بنفشه، روغن درخت چای یا آووکادو یا فندق یا بادام و… .

شما در خانه چه روغنی دارید؟ در هر خانه ای خصوصا بانوانی که در استفاده از مواد موجود، خلاقیت و هوش خوبی دارند، یک روغن گیاهی پیدا خواهد شد. حتما خودتان با این روغن ها آشنایی کامل را دارید. در کنار این تفاسیر یک سوال وجود دارد! آیا با خودمان تا به حال فکر کرده اید که این روغن ها تنها همان فوایدی که ما فکر می کنیم را دارند یا خیر؟ خواص بسیار دیگری در آن ها خواهد بود که ما به هر دلیلی از آن بی خبریم!

اگر بخواهید می توانید با خواص برخی از این روغن های مفید که به شما در درمان خشکی پوست سر و مراقبت های پوست و مو بیشتر کمک می کنند، آشنا شوید.

درمان خشکی پوست سر با ویتامین E

ویتامین E

ویتامین E یکی از گزینه های همیشگی برای مراقبت های پوستی است. چرا که به علت دارا بودن آنتی اکسیدان ، باعث محافظت پوست، در برابر عوامل مخرب و رادیکال های آزاد می شود.

برای درمان خشکی پوست سر خود، چند تا از قرص های ویتامین E را سوراخ کنید و محتوایاتش را درون ظرفی جمع کنید. بعد آن را روی پوست سر خود اضافه و برای چیزی حدود 10 دقیقه مالش دهید.

آب بنوشید

بله! آب بنوشید! اگر در استفاده از مواد شیمیایی بر روی سر خود زیاده روی کرده اید، احتمالا به کم آبی در بدن خود دچار هستید. مقدار سرانه مصرف آب در هر فرد با توجه به سن، نوع فعالیت، وزن و … تغییر می کند.

در مقاله های مرتبط جستجو کنید و مقدار مناسب خود را پیدا کنید. مقایسه کنید که آیا آن طور که لازم است در طول شبانه روز آب می نوشید؟ اگر بله، از طریق روش های دیگر وارد شوید و اگر پاسخ تان بله بود، مصرف آب خود را متناسب کنید. این روش هم می تواند در تاثیر گذاری درمان خشکی پوست سر شریک باشد.

پیاز

پیاز را برای تقویت پیاز مو و پر پشت کردن مو هم استفاده می کنند. مصرف مقدار مناسبی از آب پیاز بر روی پوست سر، نه تنها می تواند به درمان خشکی پوست سر کمک کند، بلکه موهایتان را هم پر پشت و محکم تر خواهد کرد.

سرکه سیب

درمان خشکی پوست سر با سرکه سیب و سبوس گندم

سرکه سیب PH پوست را تنظیم خواهد کرد. اما باید توجه داشته باشید که از آن زیادی استفاده نکنید. (استفاده از آن حتما در ترکیب با آب باشد).

سبوس برنج یا گندم

استفاده از سبوس برنج یا گندم همراه با پلو یا در ترکیب با ماست و سالاد، هم شما را از افزایش وزن وهم از کم پشتی موها محافظت می کند. سبوس برنج و گندم به علت جا داشتن در گروه غذایی حاوی ویتامین های سری B، می توانند گزینه بسیار خوبی برای رفع خشکی پوست سر باشد. می شود گفت این گزینه، یک تیر و دو نشان است!

امیدواریم این مطالب توانسته باشد به شما برای درمان خشکی پوست سر کمک کند.
در صورت تمایل، لطفا نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.