سلامت پوست, مراقبت از پوست

8 دستورالعمل طبیعی برای هیدراته کردن پوست

هیدراتینه طبیعی پوست

به جرات می گویم پوست نرم و ظریف که جذاب است. در نتیجه درخشندگی آن به راحتی قابل تشخیص است. اما این سؤال مطرح است: آیا داشتن چنین پوستی بدون رسیدگی و آبرسانی امکان پذیر است؟ ما قصد داریم 8 دستور العمل برای هیدراته کردن طبیعی پوست را به شما ارائه دهیم.

1.روغن درخت چای

روغن درخت چای
روغن درخت چای

درخت چای به عنوان یک داروی گیاهی برای التهاب و قرمزی پوست در سراسر جهان از شهرت فراوانی برخوردار است. سرشار از مواد ضد میکروبی، ضد قارچ و ضد التهابی است که باعث تقویت درخشندگی و درخشش پوست می شود. علاوه بر آن به دلیل روغنی بودن ان پس از شستوشوی صورت باعث حفظ رطوبت پوست می شود.می تواند به عنوان هیدراته کردن طبیعی پوست استفاده شود.

برای درخشش یک شبه پوست، یک قاشق چای خوری روغن نارگیل را به چند قطره روغن درخت چای اضافه کنید و به آرامی روی پوست خود بمالید. برای تاثیر مطلوب چند هفته اینکار را تکرار کنید.

2. پوست پرتقال و عسل

پوست پرتقال با عسل جزء خانواده مرکبات است و یک پایه سالم برای ویتامین C است. این ماده حاوی نیاسین، کلسیم، پتاسیم، فولات و همچنین ویتامین های A و B6 است.پوست پرتقال می تواند ماسک موثری برای هیدراته کردن طبیعی پوست شما باشد. برای درست کردن این ماسک مراحل را دنبال کنید.

  1. یک پرتقال برداشته و پوست آن را بگیرید.
  2. اجازه دهید تا دو روز در آفتاب خشک شود.
  3. با استفاده از مخلوط کن آن را پودر کنید.
  4. عسل را به آن بیفزایید و هر چند وقت یکبار که مایل هستید به صورت ماسک استفاده کنید.

3. آب لیمو

آب لیمو
آب لیمو

شاید فکر کرده باشید که این کار باعث از بین رفتن پوست می شود، اما کاملاً برعکس است! آب لیمو با اطمینان می تواند به عنوان هیدراته طبیعی پوست به نرمی، سموم را از روی پوست خارج کند.

  1. آب لیمو را عصاره کرده و به نصف لیوان ماست اضافه کنید.
  2. به آرامی روی پوست خود مالش دهید.
  3. بگذارید چند دقیقه خشک شود.
  4. با آب ولرم بشویید.
  5. چند هفته این روند را تکرار کنید.

4. روغن نارگیل

روغن نارگیل تاثیر زیادی برای تقویت سطح مو و حفظ رطوبت پوست و مو دارد و باعث درخشش ان می شود.مو های شما را مرطوب می کند. سرشار از مواد ضد باکتریایی، ضد قارچی و ضد ویروسی است.برای هیدراته کردن طبیعی پوست خود با روغن نارگیل مراحل زیر را انجام دهید.

  1. مقداری نارگیل را گرم کنید و اجازه دهید چند دقیقه بجوشد.
  2. سپس آن را به مدت 3 ساعت در فریز یخچال بگذارید.
  3. روغن آن را جدا کنید در داخل ظرفی در دار با عطر دلخواه مخلوط کنید.درب آن را ببندید و در یخچال بگذارید.
  4. صبح ها و شب ها قبل از خواب بر روی پوست خود بمالید.

5. ماست و جو دوسر

ماسک جو دوسر
جو

ماست آنتی باکتریال و دارای چربی نسبی است و جو دوسر از غلات پر خاصیت برای پوست است مرطوب کننده طبیعی است، بلغور جو دوسر برای بهبود پوست آسیب دیده از آکنه و اگزما مؤثر است. همچنین می تواند خارش را از بثورات پوستی، خشکی بیش از حد پوست که با وزش باد سرد پیش آمده، برطرف کند.

پس از شستن صورت با آب گرم موارد زیر را به نصف فنجان ماست اضافه کنید:

  1. 1/3 لیوان جو دوسر
  2. 1 قاشق غذا خوری عسل
  3. 2 قاشق غذا خوری ماست ساده

بلغور جو دوسر خود را در آب داغ هم بزنید و بعد از چند دقیقه ماست را به آن اضافه کنید. ماست و عسل را اضافه کنید و مخلوط کنید تا خوب ترکیب شود.

قبل از شستشو با آب ولرم 10 دقیقه روی پوست بگذارید. در صورت استفاده، اجازه دهید حدود 15 دقیقه روی صورت خشک شود. سپس با آب ولرم صورت را بشویید.

6. موز و عسل

از عسل در سنین بالا به عنوان درمانی برای کاهش اثرات پیری و محافظت از درخشش و درخشندگی پوست استفاده می شود. برای هیدراته کردن طبیعی پوست بسیار موثر است. خاصیت کنترل روغن و تنظیم رادیکال های آزاد دارد.

همچنین ترکیب غنی از مواد مغذی مانند ویتامین A ،B ،E و C در این ماده غذایی جهانی وجود دارد. برای درست کردن آن مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. یک موز را خرد کنید.
  2. شیر را اضافه کنید.
  3. یک قاشق غذاخوری عسل خام اضافه کنید.
  4. محتویات را هم بزنید یا از مخلوط کن برای ترکیب استفاده کنید.
  5. حدود 30 دقیقه قبل از شستشو با استفاده از آب خنک روی پوست خود مالش دهید.

7. روغن جوجوبا

روغن جوجوبا

روغن جوجوبا یک مرطوب کننده غنی است که برای کنترل چربی، فعالیت های ضد میکروبی و نفوذ عمقی پوست بسیار عالی است. این روغن توسط نسل بومیان آمریکایی برای درمان زخم ها، زخم های پوستی با نتایج عالی استفاده شده است. شما می توانید آن را به عنوان روشی برای هیدراته کردن پوست هم استفاده کنید.

یک قاشق چایخوری آب لیمو را به چند قطره روغن جوجوبا اضافه کنید و روی صورت و بقیه بدن خود مالش دهید. این کار را پس از استحمام در صبح و عصر تکرار کنید.

8. آووکادو

میزان اسید های چرب به همراه آنتی اکسیدان ها باعث درخشش وهیدارته طبیعی پوست شما با نتایج عالی می شود. دسترسی به آووکادو در تعدادی از فروشگاه های مواد غذایی در سراسر کشور آسان است.

  1. مقداری میوه آواکادو را با مقداری کمی آب ولرم با استفاده از آسیاب برقی یا دستی پوره کنید.
  2. پس از شستشوی صورت با آب ولرم آن را بر روی پوست خود بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند.

آب ولرم باعث می شود پوست منبسط شده و منافذ پوست شما باز شود در نتیجه آب رسانی بهتر صورت می گیرد. در همه این موارد پس از شستشو با آب گرم صورت را با آب سرد بشوید تا منافذ بسته و رطوبت حفظ شود.

هیدراته طبیعی پوست را بدون نوشیدن آب موثر نخواهد بود هر گاه تشنه شدید آب بنوشید. میوه های دیگری مانند خیار، هندوانه و را هم می توانید به عنوان آبرسانی پوست استفاده کنید. در طی چند هفته انجام دهید تا نتایج مطلوبی را بدست آورید که پس از استفاده مکرر خوشنود خواهید بود.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.