سلامت پوست, سلامت مو, مراقبت از پوست, مراقبت از مو

خواص شگفت انگیز روغن گل سرخ برای پوست و مو

روغن گل سرخ

روغن گل سرخ معمولاً در طب سنتی استفاده می شود. بسیاری از افراد به دلیل خاصیت ضد التهاب و ضد میکروبی، آن را دوست دارند. این روغن فقط به صورت موضعی استفاده می شود، هرگز روغن را به روش خوراکی مصرف نکنید.

خواص شگفت انگیز روغن گل سرخ

به طور کلی، گفته می شود روغن گل سرخ دارای مزایای زیادی است. از جمله: دارای ویتامین C ،A ،E می باشد که ویتامین C می تواند به مبارزه با رادیکال های آزاد، تقویت کلاژن و مرطوب سازی پوست کمک کند.
ویتامین A، یک مبارز شناخته شده در برابر آکنه، چین و چروک و درمان آفتاب سوختگی بوده و ویتامین E ضد التهاب می باشد.

استفاده از روغن گل سرخ برای مو

شما می توانید از روغن گل سرخ روی موها و پوست سر خود به عنوان ماسک استفاده کنید. قبل از مصرف، حتماً تست انجام دهید، حتی در زمان استفاده موضعی نیز می تواند برای شما حساسیت داشته باشد. درصورت داشتن حساسیت از مصرف آن خود داری کنید.

طرز تهیه ماسک مو با روغن گل سرخ

انجام تست برای این که آیا حساسیت دارید یا خیر؟ مقداری روغن بر روی بازو ماساژ بدهید و 24 ساعت صبر کنید، اگر علائمی مانند خارش پوست، قرمزی یا کهیر و پوسته پوسته شدن روی دست تان مشاهده کردید، از مصرف آن خودداری کنید.

مواد لازم:
  1. روغن نارگیل
  2. روغن گل سرخ
  3. اسطوخودوس
طرز تهیه:

ترکیب بدست آمده را روی موهای خود بمالید. ترکیب را در سراسر موهای خود ماساژ دهید، مطمئن شوید که تمام رشته موها را می پوشانید. یک کلاه دوش روی موهای خود قرار دهید و بگذارید تا 30 دقیقه روی آن بماند. سپس با آب ولرم آب کشی کنید.

از روغن گل سرخ، می توانید هم به تنهایی به عنوان ماسک استفاده کنید و هم می توانید آن را با روغن های مرطوب کننده دیگری از جمله روغن نارگیل و روغن اسطوخودوس رقیق شده مخلوط کنید و از آن استفاده کنید.

نکته : از ورود آن به چشم جلوگیری کنید.

درمان نقطه ای پوست سر

روغن گل سرخ همچنین می تواند به سلامت پوست سر کمک کند، پوست سر سالم باعث سلامت مو می شود. در صورت خشکی پوست سر، شوره سر یا بیماری التهابی پوستی، می توانید این روغن را به عنوان یک درمان به پوست سر خود ماساژ دهید و سپس آن را با کلاه بپوشانید و به مدت 20 تا 30 دقیقه صبر کنید، سپس سر را با شامپو شست و شو دهید و خشک کنید.

استفاده از روغن گل سرخ برای پوست

🔸 اولین و مهم ترین ویژگی این روغن، وجود ماده ضد باکتری در این روغن است. استفاده از آن در شب برای پاک کردن آرایش، می تواند پوست صورت را به طور کامل تمیز کند. در صورت نیاز، می توان از آن برای ضد عفونی در سایر قسمت های بدن استفاده کرد.

خواص روغن گل سرخ برای پوست

🔹 دومین ویژگی بارز این روغن این است که، این ماده جادویی برای کیفیت پوست معجزه می کند. افرادی که از این روغن برای پوست خود استفاده می کنند، متوجه می شوند که پوست آن ها به تدریج نرم و براق می شود و این امر خصوصاً برای خانم ها امری ضروری است. دلیل آن این است که این روغن گردش خون را افزایش می دهد.

🔸 سومین مورد این است که این روغن یک مرطوب کننده طبیعی است. کافی است چند قطره از آن را به آرامی روی پوست ماساژ دهید. این روغن شامل ویتامین A و آنتی اکسیدان می باشد که تولید کلاژن را تحریک می کند، بنابراین پوست شاداب و شفاف می شود و چین و چروک ها از بین می رود.

یکی از مشکلاتی که به تدریج در صورت ایجاد می شود، خطوط پنجه کلاغی است. ماساژ دادن با این روغن، باعث می شود چروک های برجسته کمتر دیده شوند.

حمام صورت با روغن گل سرخ برای شادابی پوست صورت

می توانید چند قطره روغن گل سرخ، برگ های خشک بابونه و اسطوخودوس را در یک کاسه آب داغ بریزید، سپس حوله ای روی سرخود و ظرف قرار دهید و صورت خود را در 15 سانتی متری ظرف نگه دارید و به مدت 15 دقیقه بخور انجام دهید، این کار می تواند به شادابی پوست صورت کمک کند.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.