سلامت پوست, مراقبت از پوست

آیا طب سوزنی صورت باعث جوانتر شدن پوست می شود؟

طب سوزنی صورت

طب سوزنی قرن هاست که به عنوان روشی برای درمان استفاده می شود. بخشی از درمان سنتی چین است که می تواند درد هایی مانند بدن درد، سردرد یا حتی حالت تهوع را درمان کند. اما مزایای بیشتر آن می تواند شما را شگفت زده کند. خصوصا زمانی که تصمیم به انجام طب سوزنی صورت بگیرید.

طب سوزنی صورت، بسیار امن تر از جراحی های زیبایی یا بوتاکس است.

این روش درمان زیبایی نوعی از طب سوزنی سنتی است. به صورت طبیعی به جوانسازی پوست، لطیف تر شدن و سلامت کلی پوست صورت کمک می کند. بر خلاف شیوه های تزریقی، طب سوزنی صورت نه تنها مانع پیری پوست می شود بلکه به سلامت کلی پوست نیز کمک می کند.

هم به طور داخلی بر روی سلامت پوست اثر می گذارد و هم ظاهر بهتری به چهره شما می بخشد.

دلایل علمی طب سوزنی صورت

بعد از طب سوزنی تمام بدن، متخصص بر روی صورت شروع به کار می کند. اما اگر متخصص تنها بر روی صورت تمرکز کند و روی دیگر قسمت های بدن طب سوزنی انجام ندهد، تاثیری ندارد.

اگر تعداد زیادی سوزن بر روی صورت قرار دهید و نه در دیگر قسمت های بدن، باعث متراکم شدن انرژی در صورت می شوید. مراجعه کننده احساس کسلی، سردرد و ناراحتی می کند. زمانی که با بدن شروع می کنید، می توانید یک جریان کامل انرژی را در بدن که به طب سوزنی صورت هم کمک می کند حس کنید.

بر روی صورت، متخصص می تواند 40 تا 70 سوزن باریک بدون درد وارد کند. زمانی که سوزن ها وارد پوست می شوند، در همان محل باعث ایجاد زخم های ریزی می شوند که به آن ها میکرو ترامای مثبت گفته می شود.

زمانی که بدن این جراحت ها را حس کند، وارد فاز ترمیم می شود. در میکرونیدلینگ دقیقا از همین فاز برای روشن شدن و جوانسازی پوست استفاده می شود. در طب سوزنی این روش کم شدت تر است و در حدود 50 سوزن به کار می گیرد. میکرونیدلینگ صدها سوزن را به صورت ضربه ای با استفاده از یک دستگاه رولی برروی پوست وارد می کند.

این سوزن ها سیستم لنفاوی و گردش خون را تغذیه می کنند تا بتوانند با کمک هم مواد غذایی و اکسیژن را به پوست برسانند، یعنی تغذیه پوست از داخل و خارج. همچنین باعث ایجاد ظاهری جذاب تر و درخشان تر می شود. این میکروترماهای مثبت کلاژن ها را هم تحریک می کنند که باعث کشسانی شدن پوست و کاهش خطوط و چین و چروک پوست می شود.

تاثیر طولانی مدت طب سوزنی صورت

تاثیر طولانی مدت طب سوزنی صورت

هدف اصلی افراد داشتن صورتی روشن تر است. بعد از طب سوزنی صورت به نظر می رسد که پوست از یک خواب عمیق بیدار شده است. خون تازه و اکسیژن وارد پوست می شود و آن را دوباره زنده می کند.

اما بر خلاف بوتاکس یا فیلر ها، طب سوزنی صورت تاثیر سریعی ندارد و باید کمی صبور باشید. تمرکز بر روی ایجاد تغییرات در طولانی مدت است تا بدن و پوست برای زمانی طولانی تر سالم باقی بمانند. مزایای طولانی مدت این کار: تحریک بهتر کلاژن، پوستی روشن تر، کاهش تنش فک و ظاهری لطیف تر است و همچنین باعث از بین رفتن اضطراب و تنش نیز می شود.

بعضی از افراد بعد از 5 جلسه طب سوزنی به نتیجه دلخواه رسیده اند اما متخصصان پیشنهاد می کنند ابتدا 10 جلسه، یک یا دو بار درهفته انجام دهید سپس وارد فاز نگهداری شوید یعنی هر 4 تا 8 هفته یک جلسه داشته باشید.

طب سوزنی درمانی عالی برای کسانی است که بسیار پر مشغله هستند، به آن ها اجازه می دهد تا آرام شوند و دوباره انرژی شان را باز یابند.

اگر زمان یا بودجه کافی برای ادامه این جلسات را ندارید می توانید با داشتن یک رژیم غذایی سالم و روال مراقبتی درست از پوست خود محافظت کنید.

در هر روش موفقی همیشه اثرات جانبی ای وجود دارد

بیشترین اثر جانبی یا بهتر است بگوییم تنها اثر جانبی طب سوزنی صورت، ایجاد کبودی در محل سوزن هاست.

تنها در 20 درصد مواقع این اتفاق می افتد. بعد از انجام طب سوزنی تا پایان هفته باید کبودی ها خوب شوند. برای جلوگیری از کبودی و دریافت بهترین نتیجه، فرد دریافت کننده درمان باید از حداکثر سلامتی برخوردار باشد. به همین دلیل است که مبتلایان به اختلالات خونریزی یا دیابت کنترل نشده نوع 2 نباید به دنبال این معالجه باشند. به طور کلی هر نوع کبودی در طب سوزنی به سرعت بهبود پیدا می کند.

آیا تاثیری هم دارد؟

تحقیقات به طور کامل تاثیرات دقیق طب سوزنی را بر روی صورت و به طور کلی پوست بدن نشان نداده اند. هرچند، اگر به دنبال طب سوزنی برای دیگر دردها و مشکلات هستید مانند سردرد یا آلرژی، می توانید از متخصص بخواهید که در همان جلسه بر روی پوست صورت تان هم کار کند.

داشتن 50 تا سوزن بر روی صورت در یک جلسه کار معقولانه ای نیست، بهتر است در ابتدا با یک تا 6 سوزن شروع کنید.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.