سلامت پوست, مراقبت از پوست

طرز تهیه لوسیون از روغن نارگیل خانگی آسان

لوسیون روغن نارگیل خانگی

برای یافتن محصولات مراقبت از پوست خوب نیازی نیست زمان زیادی را صرف جست و جو در اینترنت و گوش کردن به صحبت های اینفلوئنسر ها کنید. برخی از بهترین آن ها حتی در آشپزخانه یافت می شوند! یک مثال عالی روغن نارگیل است.
روغن نارگیل برای بثورات و خشکی و پوسته پوسته شدن پوست عالی است. فرآیند ساخت لوسیون روغن نارگیل خانگی به طرز شگفت آوری ساده است و نتایج آن لذت بخش است. روغن نارگیل می تواند منافذ پوست را در برخی از انواع پوست مسدود کند، بنابراین مطمئن شوید که برای شما مناسب است و در صورت عدم اطمینان با پزشک خود مشورت کنید.

ساده ترین لوسیونی که می توانید درست کنید لوسیون روغن نارگیل است که فقط به 2 ماده اولیه و 5 دقیقه زمان نیاز دارد و نرم ترین لوسیون را که تا به حال احساس کرده اید تهیه می کنید. آیا تا به حال به لوسیون های موجود در فروشگاه نگاه کرده اید و آرزو کرده اید که چیز ساده ای وجود داشته باشد که بتوانید آن را در خانه درست کنید؟

در این پست همراه ما باشید تا سه نوع روش تهیه لوسیون روغن نارگیل خانگی را بررسی کنیم. مورد اول، ساده ترین روش تهیه لوسیون روغن نارگیل است و فقط از دو ماده تشکیل شده است. این نوع لوسیون برای بازو ها و پا ها بسیار عالی عمل می کند و به لوسیون مورد علاقه شما تبدیل خواهد شد.

لوسیون روغن نارگیل خانگی

روغن نارگیل

روغن نارگیل بسیار شگفت انگیز است. باورنکردنی است که چگونه یک چیز کوچک می تواند مزایای شگفت انگیز زیادی داشته باشد. اگر نمی خواهید لوسیون شما عطر نارگیل داشته باشد، از روغن نارگیل فشرده شده با اکسیژن استفاده کنید و نه از روغن نارگیل فوق خالص.

اگر می خواهید روغن های معطر را برای رایحه خوب یا خواص مفید اضافه کنید، روغن های معطر با کیفیت را توصیه می کنم. اسانس اسطوخودوس، اسانس یلانگ یلانگ یا اسانس شمعدانی افزودنی های مورد علاقه من به این لوسیون هستند.

طرز تهیه لوسیون روغن نارگیل خانگی ساده

زمان مورد نیاز: 5 دقیقه.

  1. مواد اولیه را تهیه کنید

    1 فنجان روغن نارگیل خالص یا فشرده شده
    1 قاشق چایخوری ویتامین E
    روغن های ضروری (اختیاری؛ مانند اسطوخودوس، یلانگ یلانگ یا شمعدانی)
    میکسر
    یک کاسه

    لوسیون روغن نارگیل

    شما همچنین می توانید از میکسر ایستاده استفاده کنید، اما میکسر دستی هم خیلی خوب کار می کند.

  2. ترکیب کردن روغن نارگیل و ویتامین E

    روغن نارگیل خود را اندازه بگیرید و ویتامین E و روغن های ضروری را به آن اضافه کنید. می بینید که روغن چگونه توده ای و برآمده است؟ این به زودی تغییر می کند!

    مخلوط کردن روغن نارگیل و ویتامین E

  3. هم زدن روغن نارگیل و ترکیبات

    شروع به زدن روغن نارگیل خود با همزن دستی (یا مخلوط کن ایستاده) کنید. این کار تمام آن توده های روغن نارگیل را از بین می برد و اجازه می دهد لوسیون واقعا صاف شود. باید چند دقیقه مخلوط کنید تا مطمئن شوید که کل مخلوط کاملاً صاف و یکدست است.

    هم زدن روغن نارگیل و ترکیبات

  4. پایان

    حال لوسیون شما آماده است و می توانید آن را در هر ظرفی که می خواهید بریزید و استفاده کنید.

    لوسیون روغن نارگیل

نکات و ترفند هایی برای تهیه و استفاده از لوسیون روغن نارگیل

  • کمی موم زنبور عسل به لوسیون روغن نارگیل خود اضافه کنید تا کمی سفت تر به نظر برسد و کمی چرب تر شود. حتماً موم ذوب شده را وقتی روغن دلخواه و ویتامین E خود را اضافه کردید، اضافه کنید.
  • این لوسیون برای دست و پا ها بهتر عمل می کند. همچنین قبل از خواب می توان از آن برای صورت استفاده کرد. البته ممکن است کمی چرب باشد.
  • بافت این لوسیون روغن نارگیل بسیار صاف و سبک است. اگر آن را به اندازه کافی مخلوط کرده اید، نباید توده ای داشته باشد و باید بسیار نرم و سبک باشد.
  • روغن نارگیل در دمای بیش از 76 درجه فارنهایت ذوب می شود، بنابراین مطمئن شوید که لوسیون خود را در جای خشک و خنک نگهداری کنید. به همین دلیل، این لوسیون می تواند برای استفاده در فصل زمستان مناسب باشد.
  • همانطور که در بالا اشاره شد، شما همیشه می توانید اسانس های مختلف را به این لوسیون نیز اضافه کنید. از هر چیزی که باعث سمیت نوری می شود استفاده نکنید.

انواع دیگر لوسیون روغن نارگیل

لوسیون خنک کننده

  1. ½ فنجان (100 گرم) روغن نارگیل را هم بزنید. ½ فنجان (100 گرم) روغن نارگیل جامد را در یک کاسه مخلوط کن بریزید. آن را به مدت 6 تا 9 دقیقه با مخلوط کن هم بزنید تا سبک و کرکی شود.
  2. دو قاشق غذاخوری (30 میلی لیتر) ژل آلوئه ورا اضافه کنید. این به خنک کردن پوست و آرامش بخش کردن لوسیون کمک می کند. اطمینان حاصل کنید که از ژل ساده و 100٪ خالص آلوئه ورا، بدون مواد افزودنی استفاده می کنید. برخی از مواد نگهدارنده خوب هستند، اما از استفاده از مواد حاوی کاراگینان، روغن های معطر، پارابن ها، پلی سوربات 20 و رتینیل پالمیتات خودداری کنید.
  3. در صورت تمایل حداکثر 12 قطره روغن ضروری اضافه کنید. می توانید از یک عطر استفاده کنید، یا می توانید چند عطر مختلف را با هم ترکیب کنید تا رایحه منحصر به فرد خود را ایجاد کنید!
  4. همه چیز را با هم مخلوط کنید. برای این کار می توانید از چنگال یا قاشق استفاده کنید، اما زیاده روی نکنید، در غیر این صورت روغن نارگیل بیش از حد نرم می شود. شما فقط می خواهید ژل آلوئه ورا به طور مساوی با روغن نارگیل مخلوط شود، بدون خط و خش.
  5. از قیف لاستیکی برای انتقال لوسیون به یک شیشه استفاده کنید. می توانید از یک شیشه 8 اونسی (240 میلی لیتری) یا دو شیشه ای 4 اونسی (120 میلی لیتری) استفاده کنید. شیشه ها را در دمای اتاق نگهداری کنید. اگر لوسیون شروع به ذوب شدن کرد، آن را در یخچال قرار دهید.

لوسیون با پایه روغن نارگیل

  1. روغن نارگیل و موم امولسیون کننده را در مایکروویو قرار دهید. 127 گرم روغن نارگیل و 42.52 گرم موم امولسیون کننده را در یک کاسه ایمن برای مایکروویو قرار دهید. آن ها را به مدت 2 دقیقه یا تا زمانی که ذوب شوند حرارت دهید.
  2. آب را به جوش بیاورید. یک قابلمه کوچک را با 475 میلی لیتر آب مقطر پر کنید. آب را بجوشانید، سپس آن را از روی حرارت بردارید.
  3. آب، روغن، موم و گلیسیرین را با هم ترکیب کنید. آب جوشانده را در مخلوط روغن/موم بریزید، سپس 240 میلی لیتر گلیسیرین اضافه کنید. همه چیز را با همزن یا قاشق هم بزنید تا رنگ و بافت یکدست شود.
  4. در صورت تمایل مقداری اسانس مخلوط کنید. برای استفاده از 10 تا 15 قطره اسانس استفاده کنید. می توانید از همه یک عطر یا ترکیبی از عطرهای مختلف برای چیزی منحصر به فرد استفاده کنید.
  5. لوسیون را در ظرف مورد نظر بریزید. شیشه های کوچک را در حمام خود و شیشه بزرگ را در یخچال نگهداری کنید.

منبع: wikihow.comlittlehouseliving.com

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.