سلامت پوست, مراقبت از پوست

10 نکته مراقبت از پوست در تابستان + ماسک های خانگی

مراقبت پوست در تابستان

گرمای شدید تابستان می تواند روی پوست شما اثر منفی بگذارد. عواملی مانند آلودگی، آفتاب شدید تابستان، گرما و رطوبت، باعث بسیاری از مشکلات پوستی می شود. به علاوه برنزه شدن، لکه های خشک، غدد چربی بیش فعال، آفتاب سوختگی، رنگدانه، لکه دار شدن و آکنه مواردی هستند که ممکن است در طول فصل تابستان با آن ها روبرو شوید. به همین دلیل است که باید در این فصل از پوست خود مراقبت کنید. در این مطلب راه های مراقبت از پوست در تابستان را برای شما تهیه کردیم.

ماسک های طبیعی برای مراقبت از پوست در تابستان

خیار خنک کننده صورت

مواد لازم:

  • 1 قاشق چایخوری آب لیمو
  • 1 قاشق غذاخوری گلاب
  • خیار
  • یک بطری اسپری

نحوه استفاده:

خیار برای پوست بسیار آرامش دهنده است. برای این کار:

  • یک خیار را رنده کرده و آب آن را با مواد ذکر شده مخلوط کنید.
  • آب را با یک قاشق غذاخوری گلاب، برگ نعناع و یک قاشق چایخوری آب لیمو در یک بطری اسپری مخلوط کنید.
  • این ترکیب را در طول روز روی صورت خود اسپری کنید.

رفع برنزه صورت و بدن با لایه بردار ملایم قهوه

مواد لازم:

  • روغن زیتون
  • دو قاشق غذاخوری روغن کنجد
  • چند قطره روغن اسانس اکالیپتوس
  • یک قاشق غذاخوری نمک دریایی
  • نصف فنجان قهوه
  • یک چهارم فنجان شکر قهوه ای

نحوه استفاده:

تمام مواد را با هم ترکیب کنید. ترکیب را در یک ظرف شیشه ای ذخیره کنید. از این ترکیب به عنوان اسکراب بدن استفاده کنید.

ماسک توت فرنگی و لیمو

مراقبت پوست در تابستان با ماسک توت فرنگی و لیمو

مواد لازم:

  • توت فرنگی پوره شده
  • نصف قاشق چایخوری آب لیمو
  • عسل
  • یک قاشق چایخوری ماست

نحوه استفاده:

مواد ذکر شده را با هم ترکیب کنید و به خوبی هم بزنید و روی پوستتان بمالید. بعد از اینکه خشک شد صورت خود را بشویید.

لیمو باعث زیبایی پوست و از طرفی حساسیت پوست می شود. به همین دلیل قبل از استفاده از این ماسک در صورت داشتن پوست حساس، از آن استفاده نکنید.

ماسک سفیده تخم مرغ

مواد لازم:

  • یک قاشق چایخوری پودر زردچوبه
  • یک قاشق چایخوری آب پرتقال
  • یک عدد سفیده تخم مرغ

نحوه استفاده:

تمام مواد را با هم ترکیب کنید و به خوبی هم بزنید و سپس ماسک به دست آمده را روی صورت خود بمالید و به مدت 15 دقیقه صبر کنید و سپس پوستتان را بشویید.

ماسک تسکین دهنده خیار و نعناع

مراقبت پوست در تابستان با ماسک خیار و نعناع

مواد لازم:

  • نصف فنجان آب خیار
  • چند برگ نعنا
  • نصف فنجان گلاب
  • یک تکه پنبه

نحوه استفاده:

استفاده از یک ماسک برای ناحیه چشم می تواند تمام خستگی های آن را از ناحیه نازک و ظریف چشم دور کند. برای تهیه این ماسک چشم، برگ های نعناع را داخل مخلوط کن بریزید و آب آن را خارج کنید و آن را با گلاب و آب خیار مخلوط نمایید. سپس این مخلوط را اطراف چشم خود بمالید.

تا این قسمت از مقاله انواع ماسک های خانگی برای مراقبت از پوست در تابستان را به شما معرفی کردیم، در ادامه نکات لازم برای سلامت پوست در تابستان را می گوییم.

از بین بردن حلقه های سیاه زیر چشم با استفاده از آلوئه ورا

نکات مفید برای زیبایی و سلامت پوست در تابستان

1- از دوش آب سرد استفاده کنید

دوش آب گرم و حمام بخار در تابستان باعث کاهش آب بدن می شود. به جای آن دوش آب سرد بگیرید تا به بستن منافذ پوست کمک کرده و از ایجاد آکنه جلوگیری کند. این کار می تواند به درخشندگی و طراوت پوست در فصل تابستان کمک کند.

بیشتر بخوانید: فواید دوش آب سرد برای بدن

2- شستشوی صورت

مراقبت پوست در تابستان با شستن صورت

شستشو صورت اساسی ترین قسمت برنامه مراقبت از پوست است که باید با در نظر گرفتن فصل این کار را انجام دهید. به دلیل این که در تابستان آب و هوا گرم و مرطوب است، صورت شما تمایل به تولید چربی بیشتر دارد، بنابراین باید پاک کننده خود را تغییر دهید.

اگر پوست خشک دارید، ممکن است قرمزی و بثورات را در پوستتان مشاهده کنید. برای تمیز کردن صورت خود دو بار در روز از یک شوینده صورت غیر از صابون استفاده کنید. همین مورد در مورد افرادی که پوست ترکیبی دارند نیز صدق می کند.

اگر پوست چرب دارید باید بدانید که پوست چرب حداکثر آسیب را به خود اختصاص می دهد. زیرا منافذ پوستی آن ها به راحتی دچار گرفتگی می شود و باعث ایجاد آکنه می شود. به این ترتیب می توانید از یک پاک کننده حاوی اسید سالیسیلیک برای تابستان استفاه کنید.

افرادی که پوست معمولی دارند می توانند در تابستان از یک ژل شستشوی صورت استفاده کنند.

صورت خود را دو بار یا سه بار بشویید تا طراوت و تازگی را احساس کنید.

3- استفاده از ضد آفتاب

استفاده از ضد آفتاب یکی از کارهای مهم و فراموش نشدنی برای مراقبت از پوست در تابستان است. محافظت از پوست صورت، دست ها، پاها و سایر قسمت ها در برابر آفتاب برای بدن بسیار ضروری است. قرار گرفتن بیش از حد در برابر اشعه UV می تواند به طور دائم به پوست شما آسیب برساند و باعث آفتاب سوختگی، چین و چروک، خطوط ریز، سرطان پوست و پیری زودرس شود.

در هنگام خرید کرم ضد آفتاب ، کرمی را انتخاب کنید که در برابر اشعه های مضر آفتاب مقاومت می کند (حداقل SPF30) باشد. روزی دو بار آن را روی تمام قسمت های پوست که در معرض آفتاب قرار میگیرند بمالید.

4- میوه ها و سبزیجات را به رژیم غذایی خود اضافه کنید

مراقبت پوست در تابستان با میوه ها و سبزی جات

برای داشتن پوستی شفاف و درخشان، باید آن را به طور مناسب تغذیه کنید. خوردن مواد غذایی سالم در طول تابستان ضروری است.

میوه ها و سبزیجات حاوی ویتامین های ضروری، مواد مغذی و آنتی اکسیدان هایی هستند که تولید کلاژن در بدن را تقویت می کنند، التهاب را کاهش می دهند و از پوست شما در برابر اثرات مضر خورشید محافظت می کنند.

5- آرایش کردن را آسان بگیرید

در تابستان به دلیل این که هوا بسیار گرم و مرطوب است، پوست شما باید نفس بکشد. اگر نمی توانید بدون آرایش باشید، به دنبال یک کرم مرطوب کننده رنگی دارای SPF باشید.

6- از مرطوب کننده استفاده کنید

اگر فکر می کنید پوست شما در ماه های تابستان به مرطوب کننده نیازی ندارد، اشتباه می کنید. تنها تفاوت این است که مرطوب کننده های سنگین که در زمستان از آن ها استفاده کرده اید در تابستان موثر نیستند. در زمان گرم شدن هوا باید از مرطوب کننده های فاقد چربی و سبک استفاده کنید تا به رطوبت رسانی پوستتان کمک کند.

7- لایه برداری پوست

در تابستان، پوست شما برای حفظ سلامتی و بهبود هرگونه تحریک یا آفتاب سوختگی نیاز به تنفس دارد که با لایه برداری پوست می توانید به این فرآیند کمک کنید. لایه برداری به از بین بردن سلول های مرده پوست کمک می کند و باعث می شود پوست شما شفاف و درخشان به نظر برسد.

می توانید از اسکراب های طبیعی و خانگی استفاده کنید تا پوست خود را لایه برداری کنید یا پوست خود را با شکر لایه برداری کنید سپس به آرامی بشویید. با این حال، مطمئن شوید که بیش از حد پوست خود را لایه برداری نمی کنید.

اسکراب چیست ؟ نحوه استفاده از اسکراب صورت و اسکراب بدن + نحوه ساخت

8- از عینک آفتابی استفاده کنید

هر زمان که در معرض نور خورشید قرار می گیرید از عینک آفتابی استفاده کنید. زیرا چشم نسبت به بقیه صورت ظریف تر و حساس تر است و نیاز به مراقبت ویژه دارد و عینک آفتابی می تواند از ایجاد چین و چروک اطراف چشم جلوگیری کند.

می توانید از محصولات حاوی مواد آب رسان مانند عسل، خیار و هیالورونیک اسید در ناحیه اطراف چشم استفاده کنید.

9- به اندازه کافی ورزش کنید

مراقبت پوست در تابستان با ورزش کردن

فعالیت بدنی باعث بهبود جریان خون می شود، به این معنی که سلول های پوست شما اکسیژن بیشتری دریافت می کنند . بنابراین، بدن شما هرگونه آسیب بافتی (مانند آفتاب سوختگی یا آکنه) را به راحتی بهبود می بخشد.

اگر فکر می کنید ورزش کردن در خانه یکنواخت است، می توانید زومبا را امتحان کنید. همچنین می توانید دوچرخه سواری کنید، با دوستان خود والیبال بازی کنید یا پیاده روی را امتحان کنید. هر نوع ورزش برای سلامتی شما مفید است.

10- به اندازه کافی استراحت کنید

به دلیل طولانی بودن روز ها در تابستان، ما تمایل داریم فعالیت بیشتری داشته باشیم. قرار گرفتن در معرض نور خورشید منجر به افتادگی و ایجاد علائم پیری روی پوست می شود.

بدن برای ترمیم و حفظ سلامت پوست به استراحت نیاز دارد، به همین دلیل باید زمان کافی برای استراحت خود اختصاص دهید. خواب کافی از علائم پیری جلوگیری می کند، عملکرد پوست را بهبود می بخشد و باعث می شود شاداب تر و جوان تر به نظر برسید.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.