آرایش مو, مراقبت از مو

آموزش نحوه صحیح صاف کردن مو با اتو مو

صاف کردن مو با اتو

اتو مو یکی از وسایل ضروری است که اکثر خانم ها از آن استفاده می کنند. ممکن است جزو افرادی باشید که اتو مو دارید اما روش صحیح استفاده از آن را بلد نیستید. اتو کشیدن مو مانند هر کار دیگری راه و روش خاص خود را دارد که اگر روش درست استفاده از آن را یاد بگیرید، می توانید به نتیجه دلخواه خود برسید. در این مطلب نحوه صاف کردن مو با اتو را برای شما تهیه کردیم.

بیشتر بخوانید: نحوه صاف کردن مو با مواد طبیعی و بدون استفاده از اتو مو

بهترین روش صاف کردن مو

اگر می خواهید موهایتان آن طور که می خواهید صاف شوند و به نتیجه مطلوب و دلخواه خود برسید مراحل زیر را انجام دهید:

موها را بشویید و خشک کنید

قبل از صاف کردن موهایتان آن ها را بشویید تا از موهای تان چرب و آلوده نباشد. موهای شما با شستن و خشک کردن، نرم تر و براق تر می شود. می توانید از شامپوها و نرم کننده های مو مناسب استفاده کنید تا موی نرم تری داشته باشید و راحت تر بتوانید موها را اتو کنید.

بعد از شستن مو، با سشوارهای معمولی، کاملا مو را خشک کنید. بهتر است از سشوار هایی استفاده کنید که کمتر به موها آسیب بزنند.

از موهایتان محافظت کنید

قبل از صاف کردن مو با اتو به فکر محافظت از موهای خود باشید. جنس موها با هم متفاوت است و هر کدام نیاز به مراقبت های متفاوتی دارند. موهای نازک بیشتر در معرض آسیب قرار دارند. دقت کنید که اتوی مو دارای درجه بندی و تنظیم دما باشد تا از سوختن موهایتان جلوگیری شود.

با توجه به نوع موهای خود، دمای مناسب برای اتو مو انتخاب کنید. درجه حرارت اتو مو مناسب برای انواع مو عبارت است از:

  • موهای فر و ضخیم و وزدار: حداکثر 210 درجه سانتی گراد
  • موهای نازک یا رنگ شده: بین 165 تا 175 درجه سانتی گراد
  • موهای نرمال: کمتر از 195 درجه سانتی گراد

نکته: برای اینکه اتو مو به این درجه حرارت برسد، باید مدت کوتاهی صبر کنید و به آن زمان بدهید. همچنین برای این که بیشتر از موهای خود در برابر حرارت اتو محافظت کنید باید از اسپری های حفاظت کننده مو در برابر حرارت استفاده کنید.

از شانه استفاده کنید

اگر موهایتان خیلی فر و وزدار می باشد، زمان اتو کشیدن مو باید از یک شانه استفاده کنید. بهتر است از شانه ای استفاده کنید که دندانه های باریک و نزدیک به هم دارد. برای این کار شانه را زیر اتو مو قرار دهید و آن ها را هم زمان با هم پایین بیاورید.

چطور از اتو مو استفاده کنیم؟

صاف کردن مو با اتو

برای صاف کردن مو با اتو یا اتو کشیدن مو باید موها را دسته بندی کنید و هر دسته را جداگانه اتو بکشید. بهترین روش برای اتو کشیدن مو این است که ابتدا موهای خود را به سه لایه، دسته بندی کنید.

  • لایه بالایی: موهایی که درست بالای سر قرار می گیرند.
  • لایه میانی: دسته ای از موها که بالاتر از گوش قرار می گیرند.
  • لایه پایینی: دسته ای از موها که در پشت سر قرار دارند و گردن را می پوشانند.

دقت کنید که لایه های مو را زیاد نپیچید و فقط با یک گیره تمساحی کوچک، آن ها را بالا نگه دارید تا لایه های دیگر را اتو بکشید.

شروع کار صاف کردن مو

🔹 ابتدا از لایه های پایینی مو و دسته های کوچک شروع کنید. این دسته ها نباید بیشتر از 5 سانتی متر ضخامت داشته باشند. اگر دسته های بزرگی از مو جدا کنید، حرارت به لایه های زیری نمی رسد و صاف نمی شوند.

🔸 دسته های خیلی نازک نیز جدا نکنید چون باعث می شود حرارت زیادی به موها وارد شود. دسته ای که جدا کردید، بین دو قسمت اتو مو قرار دهید.

🔹 اتو را تا جایی که می توانید نزدیک به ریشه مو، روی موها قرار دهید و به آرامی آن را به طرف نوک موها بکشید. حرکت دست شما باید آرام و بدون کشیدن مو باشد.

مراحل صاف کردن مو

🔸 این مراحل را برای همه دسته های مو در لایه زیرین انجام دهید. سپس لایه میانی و لایه بالایی را اتو بکشید.

🔹 اگر موهای شما با این حرارت صاف نشد، دمای اتو را کمی بالاتر ببرید. اتو کشیدن را چند بار پشت سر هم روی یک دسته از مو تکرار نکنید چون باعث آسیب رسیدن به مو می شود.

🔸 بلند شدن بخار از موها زمان صاف کردن یا اتو کشیدن مو، تا حدی طبیعی است ولی دود کردن موها، طبیعی نیست و باید اتو کشیدن را متوقف کنید.

نکات مهم درباره اتو کشیدن مو

  • بعد از اتو کشیدن مو از محصولات مرتبط با حفاظت از مو، مانند سرم مو و اسپری های مخصوص استفاده کنید. با این محصولات می توانید از موهایتان مراقبت کرده و درخشندگی آن را بیشتر کنید و وز موهای خود را کاهش دهید.
  • برای جلوگیری از چین خوردن موهایتان، اتو را در یک نقطه نگه ندارید و مدام آن را از بالا و قسمت ریشه ها به طرف پایین موهایتان حرکت دهید.
  • وقتی از اتو در نزدیکی گردن و گوش هایتان استفاده می کنید مواظب باشید؛ زیرا ممکن است خود را بسوزانید.
  • از اتو مو با فناوری های جدید استفاده کنید. در مورد صاف کردن مو با اتو مو یکی از چیزهایی که بسیار اهمیت دارد، استفاده از محصول خوب و جدید است. فناوری های جدید باعث می شود آسیب کمتری به موهای شما برسد.
  • سعی کنید زیاد به موهایتان دست نزنید؛ انگشتان تان می تواند چربی زیادی تولید کند. برای احتیاط و ایمنی، همیشه اتوی خود را پس از استفاده خاموش کنید. اتویی که به صورت روشن به حال خود رها شده است، ممکن است بشکند یا موجب آتش سوزی شود.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.