آرایش مو, مراقبت از مو

نحوه گلت کردن مو و آنچه لازم است بدانید!

گلت کردن مو

اگر از موهای فر، یا وز خود خسته شده اید و به دنبال راه حلی هستید تا موهای خود را صاف کنید، در این مقاله با استفاده از روش گلت کردن مو ، می توانید در طولانی مدت، موهایی صاف داشته باشید. در ادامه با ما همراه باشید.

چرا برای صاف کردن مو از گلت کردن استفاده می کنیم؟

برای داشتن موهایی صاف در طولانی مدت، استفاده از سشوار و اتو مو خسته کننده است. صاف کردن مو از طریق گلت کردن مو یکی از روش هایی است که می توان انجام داد. با استفاده از مواد شیمیایی می توان موها را در طولانی مدت از حالت فر خارج و صاف نگه داشت، که به این روش گلت کردن مو می گویند. به دلیل شهرت خاص یک برند تولید کننده این مواد شیمیایی که از آن در این روش استفاده شده، این روش گلت نام گرفته است.

طریقه گلت کردن مو به روش شیمیایی

مرحله اول

ابتدا باید موها تمیز باشد. موها را شست و شو دهید و سپس به آرامی آن را خشک کنید، تا آب اضافه آن گرفته شود، اما بگذارید کمی مرطوب بماند. سپس موها را برس بکشید تا مرتب شوند.

مرحله دوم

موها را به دسته های مساوی تقسیم کنید. طوری تقسیم کنید که دسته ها نازک باشند. شما باید زمان را به خوبی در نظر بگیرید، زمان عامل موثری در نتیجه کار شما است.

مرحله سوم

برای این که مواد به تمام قسمت های مو برسد، موها را با شانه مخصوص، به قسمت های کوچک تقسیم کنید و سپس به روش رنگ کردن با فرچه، مواد شیمیایی گلت را از ابتدا به انتها موها بکشید، توجه داشته باشید که مواد نباید به ریشه مو برسد.

مرحله چهارم

همین طور مواد را به تمام قسمت های موها بزنید و بگذارید مواد به مدت 20 الی 30 دقیقه روی سر باقی بماند و سپس موها را با آب ولرم شست و شو دهید و با حوله به آرامی خشک کنید و سپس خنثی کننده به آن بزنید.

دقت کنید شست و شوی موها به خوبی انجام شود، زیرا باقی مانده مواد بر روی موها بعد از صاف کردن باعث خرابی و شکنندگی مو می شود. مواد گلت دارای بوی بدی می باشد، پس تا زمان تمام شدن این بوی بد، کار شست و شو را ادامه دهید.

نکته: در تمام مراحل انجام گلت باید مراقب بود تا موها کشیده نشوند و یا حتی شانه نکشید، زیرا باعث آسیب جدی به موها می شوید.

گلت کردن مو به روش شیمیایی

طرز تهیه مواد گلت کردن مو به صورت طبیعی  

مواد لازم:

  1. مقداری آب
  2. عصاره شیره نارگیل
  3. آب لیمو
  4. 1 عدد نارگیل
  • یک عدد نارگیل را رنده کنید و سپس مقداری آب به آن اضافه کنید و بعد از آن عصاره شیر نارگیل و آبلیمو را به آن افزوده و در مخلوط کن خوب مخلوط کنید.
  • سپس به مدت 5 یا 6 ساعت آن را در یخچال قرار دهید.
  • هنگامی که روی سطح این ترکیب لایه کف ایجاد شد، آن را برداشته و استفاده کنید.

روش استفاده:

مایع را روی موهای خود پخش کنید، بدون این که موها را خیس کنید. حالا با یک حوله خیس شده با آب داغ موهایتان را محکم ببندید. سپس بعداز 1 ساعت می توانید موهای خود را با شامپو شست وشو دهید. برای نتیجه گیری این کار را چند بار انجام دهید، تا نتایج را مشاهده کنید.

مراقبت موها بعد از گلت کردن

بعد از صاف کردن موها به روش گلت ، بهتراست قبل ازهر بار دوش گرفتن، با روغن های مفیدی مانند: روغن زیتون، روغن بادام، روغن نارگیل و روغن آرگان موهای خود را آغشته کنید و 30 دقیقه بگذارید بماند و سپس با شامپو های مرطوب کننده و حفظ چربی، موها را آبکشی کنید.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.