آرایش مو, سلامت مو, مراقبت از مو

معرفی 5 رنگ موی گیاهی و تقویتی

رنگ مو طبیعی

بسیاری از افراد ترجیح می دهند از رنگ موهای طبیعی استفاده کنند. گیاهانی هستند که خواص رنگ دهی را دارند و علاوه بر آن تقویت کننده ریشه مو و ساقه مو هستند. شما می توانید با ترکیب آن ها رنگ جذابی به موهای خود بدهید. در این مطلب 5 رنگ موی گیاهی را به شما معرفی می کنیم.

نکات اولیه

  1. همه رنگ مو ها مخصوصا گیاهی بر اساس رنگ موی اصلی و پایه شما تاثیر می گذارد. به عنوان مثال یک ترکیب یکسان روی رنگ مو مشکی نتیجه ای متفاوت و تیره تر نسبت به رنگ موی روشن یا رنگ شده دارد.
  2. رنگ مو گیاهی به مدت زمان بیشتری برای ماندن روی سر احتیاج دارد. عموما کمتر از 2 ساعت نمی شود انتظار موی خوشرنگی داشت.
  3. در رنگ موی گیاهی مواد را با آب جوش مخلوط کنید.
  4. گاهی نیاز است رنگ را در هفته دوبار تکرار کرد.
  5. رنگ موی طبیعی هم مانند مصنوعی با هر بار شستشو تغییر رنگ ملایمی دارد.
  6. قبل از زدن رنگ موی طبیعی سر خود را با شامپو بشویید تا چربی گرفته شود تا رنگ گیاهی به خوبی اثر کند.
  7. در هنگام رنگ زدن دستکش دست کنید.

ترکیب حنا و پوست گردو

حنا از رنگ های سنتی در خاور میانه است. این گیاه روی موهای قهوه ای تیره بسیار عالی است اما روی موهای سفید به نارنجی یا قرمز می زند.

برای اینکه یک رنگ قهوه ای تیره و در بعضی افراد زیتونی بدست آورید آن را با نصف پودر پوست گردو و یک لیوان آب جوش مخلوط کنید.

حنا مهمترین گیاه برای رنگ مو است علاوه بر رنگ پذیری عالی برای تقویت ریشه مو بسیار موثر است. حنا طبع گرم دارد باعث جریان خون در کف سر می شود. ریشه مو را تقویت می کند و مانع ریزش مو های شما می شود همچنین روند سفیدی مو را کند تر می کند.

رنگ گیاهی مو با حنا
رنگ طبیعی حنا

شاهتوت و سرکه

این ترکیب رنگی فانتزی به موهای شما می دهد یک آبی کدر یا کبود. مقداری شاه توت را با سرکه بجوشانید بگذارید غلیظ شود سپس آن را روی سر بزنید. اگر مو روشن یا بلوند باشد. رنگ آبی آن کاملا محسوس است برای امتحان قسمتی از مو های خود را رنگ کنید. با این روش می توانید مو های خود را هایلایت کنید!

ترکیب حنا و قهوه تلخ

این ترکیب باید به مدت چند ساعت در آب جوش بماند سپس ان را روی سر بزنید تا نتیجه را ببینید اگر تعدادی موی سفید داشته باشید رنگ آن زرد یا قهوه ای کمرنگ می شود و بقیه موهایتان خرمایی خواهد شد.

حنا و وسمه

وسمه یک گیاه شبیه حنا است. می توانید پودر برگ آن را ازعطاری تهیه کنید. این رنگ موی گیاهی برای زمانی است که می خواهید، موهای مشکی یا تیره داشته باشید.

دو قاشق حنا و یک قاشق وسمه را با یک لیوان آب جوش مخلوط کنید، بگذارید نیم ساعت بماند سپس آن را روی مو بزنید تا حداقل سه ساعت بماند و آن را با آب نسبتا سرد بشوید.

پودر پوست انار قرمز با زرد چوبه

پوست انار مانند پوست تازه گردو رنگ دست را تغییر می دهد مقداری از پوست انار قرمز را خشک کید سپس آن را در خردکن پودر کنید.

مقداری آب به آن اضافه کنید تا حالت خمیری بگیرد سپس مقداری زردچوبه را با آن مخلوط کنید هر چقدر مقدار آن بیشتر باشد مو روشن تر خواهد شد.

همچنین می توانید موارد زیر را به مقدار کم به ترکیب گیاهی اضافه کنید تا همزمان موهایتان تقویت شود.

  • کپسول ویتامین E
  • آبلیمو
  • عسل
  • روغن های گیاهی مانند روغن زیتون و نارگیل
  • تخم مرغ

در صورتی که بوی این گیاهان را دوست ندارید، می توانید در همه موارد گفته شده به جای آب از گلاب یا ترکیب آب و گلاب استفاده کنید.

نوشته های مرتبط

دیدگاه ها “”

  1. ناشناس گفت:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.