سلامت پوست, مراقبت از پوست

نقش ویتامین C در سلامت پوست و چگونگی مصرف این ویتامین

ویتامین C سلامت پوست

ویتامین C برای سلامت پوست بسیار موثر است و به کاهش بافت خشن، خطوط ریز، آکنه و لکه ها بسیار کمک می کند.

شما می توانید تقریباً هرگونه بیماری پوستی را به کمک ویتامین C (و محصولات مراقبت از پوستی که این ماده در آن دیده می شود) درمان کنید.

با توجه به اینکه به نظر می رسد ویتامین C بسیار محبوب شده است، احساس کردیم لازم است تا در مورد فواید آن و البته نحوه استفاده آن برای سلامت پوست مطلبی را برای شما به اشتراک بگذاریم.

شگفتی های ویتامین C بسیار زیاد است. ما با متخصصان مشورت کردیم تا در مورد آنچه که واقعاً ویتامین C به عنوان یک ماده مراقبت از پوست ارائه می دهد و همچنین بهترین راه ها برای به دست آوردن فواید بسیاری از آن نکاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

ویتامین C چیست؟

ویتامین C “یک آنتی اکسیدان قوی است که می تواند رادیکال های آزاد را خنثی کند”.

Patricia Wexler متخصص پوست توضیح می دهد: “به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی ویتامین C در روند احیاء طبیعی پوست شما موثر است و به بدن شما کمک می کند تا سلول های آسیب دیده پوستی را ترمیم کند.”

بنابراین به همان روشی که مصرف غذا های غنی از آنتی اکسیدان به بدن شما در مبارزه با رادیکال های آزاد کمک می کند، آنتی اکسیدان های موضعی با کمک به آسیب های روزانه مانند آسیب UV و قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا، همین کار را برای پوست شما انجام می دهند.

دوره تازه سازی سریع در مورد آنتی اکسیدان ها:

آنتی اکسیدان ها با خنثی کردن تولید مولکول های بسیار واکنش پذیر به نام رادیکال های آزاد، آسیب به سلول های ما را کاهش می دهند. به عبارت دیگر آنتی اکسیدان ها به سالم نگه داشتن بدن و سلول های پوستی ما کمک می کنند.

این قدرت مبارزات رادیکال آزاد فقط برای کمک به کاهش علائم پیری زودرس در همه جای دنیا مهم واقع شده است.

جاشوا زایشنر مدیر تحقیقاتی کلینیک زیبایی بیمارستان Mount Sinai در شهر نیویورک، پیش از این اظهار داشت: ویتامین C در خنثی سازی این رادیکال های آزاد ممکن است به محافظت از پوست در برابر تغییرات پیش سرطانی ناشی از قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش کمک کند .

ویتامین C دیگر چه فایده ای برای پوست دارد؟

فواید ویتامین C

شگفت آور است که فواید ویتامین C برای پوست تنها محدود به آنتی اکسیدان آن نیست.

این گیاه دارای بسیاری از خواص درمانی پوست است که باعث می شود جایگاه دائمی در زندگی شما داشته باشد.

Howard Sobel متخصص پوست و مو در نیویورک توضیح می دهد که از آنجا که این ماده بسیار اسیدی است، وقتی ویتامین C به صورت موضعی مورد استفاده قرار می گیرد “باعث می شود تا پوست با تسریع در تولید کلاژن و الاستین، خود را بهبود ببخشد .”

به یاد داشته باشید که کلاژن و الاستین هر دو فیبر های پروتئینی هستند که به طور طبیعی وجود دارند و به صافی و سفتی پوست کمک می کنند.

بنابراین در کمک به تولید کلاژن، ویتامین C موضعی می تواند به جلوگیری از پیری زودرس پوست کمک کند.

نکته جالب دیگر در مورد این ماده این است که حاوی خاصیتی است که مانع از تولید ملانین در پوست شما می شود و همین امر باعث تغییر رنگ پوست مانند لکه های تیره و افزایش فشار خون می شود.

با ادامه استفاده موضعی از ویتامین C می توانید در وهله اول از ایجاد لکه های تیره جلوگیری کنید.

Sobel می افزاید: “این یک ماده روشن کننده برتر است که برای محو شدن لکه های قهوه ای بدون تغییر رنگدانه های طبیعی پوست کار می کند.”

نحوه استفاده از ویتامین C برای مراقبت و سلامت پوست

در واقع بسیاری از متخصصان پوست موافق هستند که بهترین محصول مراقبت از پوست سرم ویتامین C است، زیرا “سرم موثر تر از کرم یا تونر است.”

علاوه بر این اضافه کردن ویتامین E به مخلوط آن، می تواند عملکرد بهتری برای پوست داشته باشد.

“ویتامین C وقتی که با آنتی اکسیدان های دیگر مانند ویتامین E ترکیب می شود، می توانند در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت بیشتری کند.”

احتمالاً متوجه شده اید که بطری های سرم تیره هستند و این بسیار ضروری و مهم است.

سرم ویتامین C

ویتامین C در واقع در معرض نور یا هوا از بین می رود، بنابراین بطری های شیشه ای تیره به حفظ پایداری آن (و بنابراین اثربخشی آن) کمک می کند.

اگر به تازگی از این ماده روی پوست خود استفاده می کنید، Sobel توصیه می کند به آرامی شروع به کار کنید.

وی توصیه می کند: “این ماده قدرتمند است، بنابراین برای هر سری استفاده فقط چند قطره نیاز دارید.” بهتر است ابتدا با غلظت کم شروع کنید و کار خود را انجام دهید تا پوست شما به این ماده عادت کند. “

سرم های پنج درصد به طور کلی برای پوست های حساس به اندازه کافی مناسب هستند و شما می توانید تا 20 درصد را در نظر بگیرید که سرعت بیشتری درخشندگی و بهبود رنگدانه های پوستی دارند.

اشکال دیگر ویتامین C که ممکن است در محصولات مراقبت از پوست با آن روبرو شوید عبارتند از: اسکوربیل، فسفات، منیزیم، اسکوربات و متیل سیلانول.

موارد اجتناب از مصرف ویتامین C

گلدنبرگ می گوید: “افرادی که پوست حساسی دارند ممکن است به ویتامین C آلرژی داشته باشند.” اگر پوست حساسی دارید، او توصیه می کند با مقدار کمتری شروع کنید و همچنین “ابتدا یک ناحیه را تست کنید تا مطمئن شوید که آلرژی ندارید.”

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.