سلامت پوست, مراقبت از پوست

چگونه هایپرپیگمنتیشن را در تابستان مدیریت کنیم؟

هایپرپیگمنتیشن در تابستان

اگر شما نیز یا بیماری پوستی هایپرپیگمنتیشن دست و پنجه نرم می کنید، بهتر است خودتان را برای فصل تابستان آماده کنید. تنها با انجام چند مرحله ساده، دیگر مجبور نیستید در تابستان رنج ببرید. هایپرپیگمنتیشن می تواند یکی از نگرانی های شما برای پوستتان باشد، به ویژه برای افرادی که دارای پوست مستعد آکنه هستند. مخصوصا در ماه های گرم تابستان که به نظر می رسد آفتاب و هایپرپیگمنتیشن دشمن قسم خورده اند! این مشکل بیشتر برای کسانی است که دارای پوست های پر رنگدانه هستند و می خواهند از هوای گرم لذت ببرند. به علاوه، وقتی تابستان خیلی گرم باشد. خبر خوب این است که شما مجبور نیستید در طول تابستان رنج بکشید. چند چیز ساده وجود دارد که می توانید برای لذت بردن از تابستان و پوست خود انجام دهید. همراه ما باشید تا این موارد را با یکدیگر بررسی کنیم.

هایپرپیگمنتیشن چیست؟

طبق گفته دکتر زوئه ایندیگو اسمیت هایپرپیگمنتیشن یک اصطلاح عمومی است برای مشخص کردن لکه های پوستی ای که تیره تر از حد طبیعی است. هایپرپیگمنتیشن ممکن است رنگ های مختلفی داشته باشد، از جمله قهوه ای، سیاه یا خاکستری و به طور معمول در اثر افزایش تولید ملانین در پوست ایجاد می شود.

در تلاش برای مبارزه با هایپرپیگمنتیشن خود، ممکن است صد ها دلار هزینه کرده باشید و در طول سال ها محصولات بی شماری برای مراقبت از پوست امتحان کرده باشید. ممکن است که احساس کنید پیشرفت کمی نسبت به تلاش خود دارید. حقیقت این است که بهبود رنگدانه بیش از حد نیاز به زمان دارد. در حقیقت، کم رنگ شدن آن ممکن است 1 تا 2 سال طول بکشد و برای افرادی که رنگ پوست آن ها تیره است ممکن است مدت بیشتری طول بکشد.

هایپرپیگمنتیشن در تابستان

پوست صورت ما عضوی حساس از بدن است که مانند بدن تغییر می کند. هورمون ها، پیری و رژیم غذایی همه از عواملی هستند که روی پوست ما تأثیر می گذارند. هایپرپیگمنتیشن زیاد می تواند اعتماد به نفس شما را از بین ببرد، بنابراین در طول سفر مراقبت از پوست با خود مهربان باشید.

چه عواملی باعث هایپرپیگمنتیشن می شود؟

پس از سال ها ناامیدی، مبتلایان این بیماری برخی از اسرار نه چندان محرمانه برای جلوگیری و مدیریت هایپرپیگمنتیشن را به خصوص در تابستان با ما در میان گذاشته اند. گاهی اوقات فقط در معرض آفتاب قرار گرفتن نیست و باید اقدامات بیشتری انجام دهید.

شرایط پوست

در بعضی موارد، هایپرپیگمنتیشن می تواند علامت یک بیماری پوستی مانند ملاسما باشد که باعث ایجاد لکه های خاکستری یا قهوه ای در صورت، گردن، قفسه سینه و گاهی اوقات در جا های دیگر می شود. هایپرپیگمنتیشن همچنین می تواند نتیجه آکنه، اگزما و پسوریازیس باشد. این شرایط پوستی اغلب باعث ایجاد زخم می شوند و در نتیجه لکه های تیره ای روی پوست باقی می مانند.

هورمون ها

به گفته اسمیت، افزایش هورمونی که سنتز ملانین را سنبله می دهد نیز می تواند باعث هایپرپیگمنتیشن شود. او می گوید:

“استروژن و پروژسترون می توانند تولید ملانین را افزایش دهند و البته ژنتیک ما نیز نقش دارد.”

“صد ها ژن در پشت صحنه وجود دارند که تولید و توزیع ملانین را تنظیم می کنند.”

قرارگیری در معرض نور خورشید

قرار گرفتن پوست در معرض آفتاب برای مدت طولانی می تواند منجر به هایپرپیگمنتیشن شود. یکی از ساده ترین راه ها برای محافظت از پوست در برابر تغییر رنگ استفاده از کرم ضد آفتاب روزانه است، بدون توجه به وضعیت هوا.

نکات مدیریتی هایپرپیگمنتیشن

از آنجا که بسیاری از افراد ممکن است برای اولین بار در تابستان در معرض آفتاب دچار هایپرپیگمنتیشن شوند، یادگیری مدیریت مؤثر آن اکنون ممکن است در طولانی مدت پوست شما را نجات دهد. تیارا ویلیس، متخصص زیبایی، چهار مرحله اصلی را هنگام مبارزه با هایپرپیگمنتیشن توصیه می کند:

  • برای افزایش گردش سلولی لایه برداری کنید
  • محافظت از پوست در برابر التهاب
  • از پوست در برابر آفتاب محافظت کنید
  • تولید ملانین را با محصولات روشن کننده پوست مهار کنید

تراشیدن

ویلیس بر روی لایه برداری هفته ای یک یا دو بار برای از بین بردن سلول های مرده پوست تأکید دارد. این به از بین رفتن سلول هایپرپیگمنتیشن و تسریع در بهبود کمک می کند. مؤثرترین لایه بردار ها برای مدیریت هایپرپیگمنتیشن ها، پیلینگ و لایه برداری شیمیایی هستند، زیرا در پوست عمیق تر از لایه بردار های فیزیکی نفوذ می کنند. لایه بردار های فیزیکی همچنین می توانند روی پوست خشن باشند و باعث ایجاد التهاب شوند که منجر به ایجاد رنگدانه های اضافی شود.

لایه بردار های شیمیایی با ترکیبات اسیدی مانند گلیکولیک، سالیسیلیک و اسید لاکتیک برای مدیریت هایپرپیگمنتیشن ایده آل هستند. این مواد به سطح سازی مجدد، از بین بردن و روشن شدن پوست کمک می کنند و می توانند در مناطق تاریک صورت، گردن یا قفسه سینه از آن ها استفاده کرد. همچنین به دنبال اسید های هیدروکسی آلفا (AHA) و اسید های هیدروکسی بتا (BHA) در لیست مواد تشکیل دهنده باشید.

محصولات روشن کننده پوست را امتحان کنید

هایپرپیگمنتیشن با تولید بیشتر در برخی مناطق نسبت به مناطق دیگر، تعادل تولید ملانین در پوست را مختل می کند، بنابراین ویلیس پیشنهاد می کند به دنبال محصولاتی با مواد زیر باشید:

  • اسید کوجیک
  • آلفا آربوتین
  • نیاسین آمید
  • اسید آزلائیک
  • اسید اسکوربیک (ویتامین C)
  • عصاره شیرین بیان
  • رتینول

این ها برای ایجاد منظم سازی موقت در تولید ملانین، بازگرداندن تعادل به رنگ پوست و روشن شدن لکه های تیره موجود کار خواهند کرد. برای این کار می توانید از محصولات تخصصی روشن کننده پوست استفاده کنید.

مراقبت پوستی را در سفر جدی بگیرید

سفر به همراه از پوست مناسب بی نظیر است. آنچه برای پوست یا بودجه شخص دیگری مفید است ممکن است برای شما مفید نباشد. ضمن یافتن روال متناسب با نیاز های خود، هر روز در هر فصلی از کرم ضد آفتاب برای محافظت از پوست در برابر اشعه مضر ماورا بنفش استفاده کنید. این امر به شما کمک می کند تا در سفر از مراقبت از پوست خود عقب نمانید.

در این بین، برخی از زیبایی شناسان معتبر مانند MakeupForWOC وLaBeautyologist در توییتر هستند که به طور منظم در مورد نحوه مقابله با هایپرپیگمانتاسیون توصیه هایی عالی و تخصصی در زمینه مراقبت از پوست می کنند. هنگام جستجوی یک متخصص پوست، بدانید که هر متخصصی که متخصص پوست رنگی باشد، در مدیریت هایپرپیگمنتیشن تخصص دارد. مهم ترین چیز هایی که باید به خاطر بسپارید چیست؟ هر روز از ضد آفتاب استفاده کنید، لایه برداری کنید و صبور باشید.

امیدواریم این پست برای شما مفید بوده باشد و در راه مدیریت هایپرپیگمنتیشن در تابستان موفق باشید. برای محافظت از پوست خود در برابر اشعه های مضر آفتاب توصیه می کنیم نگاهی به ضد آفتاب های تخصصی ما بیندازید.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.