آرایش صورت, مد و فشن

ایده های آرایش مناسب عید نوروز 1401 با استفاده از جدید ترین ترند ها

آرایش عید نوروز

همانطور که می دانید نوروز یکی از اعیاد باستانی و مهم ما ایرانیان است، یکی از رسوم جالب این عید، دید و بازدید های نوروزی است. همچنین اغلب خانم ها برای شرکت در مهمانی های دید و بازدید عید نوروز به دنبال این هستند که ظاهری عالی داشته باشند. پس شما برای داشتن یک ظاهر مرتب و آراسته در مهمانی های عید نوروز به چند المان ظاهری مختلف، از جمله: استایل پوششی، استایل مو و آرایش متناسب با استایلتان نیاز دارید.

همیشه بهترین انتخاب برای اغلب مناسبت ها یک آرایش ساده و مینیمال است، عید نوروز هم از همان دسته از مناسبت ها است. پس بهتر است برای عید نوروز یک آرایش ساه و ملایم را انتخاب کنید، اما می توانید با جدید ترین ترند های آرایشی آشنا شوید تا ایده بگیرید و بتوانید در عین سادگی شیک و آراسته ظاهر شوید.

قبل از این که به سراغ ایده های جدید آرایشی برویم بیایید یک بار با هم مراحل یک آرایش ساده را مرور کنیم و سپس به سراغ جدید ترین ترند های آرایشی برای نوروز 1401 برویم.

مراحل اصلی آرایش برای عید نوروز

  • زیرسازی: در بازدید های عید نوروز شما باید تایم زیادی آرایش خود را حفظ کنید. زیرسازی مناسب، ضروری ترین کاری است که باید انجام دهید. برای زیر سازی مناسب باید از یک پرایمر صورت مناسب استفاده کنید.
  • بهترین پوشش کرمی: بعد از زیرسازی نوبت به انتخاب یک پوشش کرمی رنگی مناسب پوست می رسد. شما می توانید کرم پودر را انتخاب کنید اما ممکن است کمی سنگین باشد، پس می توانید برای سبک شدن آرایش خود از بی بی، سی سی یا دی دی کرم ها، ضد آفتاب های رنگی و حتی مرطوب کننده های رنگی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: دی دی کرم چیست و چه تفاوتی با BB کرم، CC کرم و EE کرم دارد؟

  • کانسیلر و کانتور: مرحله بعدی انتخاب یک کانسیلر و کانتور متناسب با نوع و رنگ پوست شماست. انتخاب رنگ کانسیلر و کانتور صورت که برای شما خیلی تیره یا خیلی روشن نباشد مهم است. هر کدام که متناسب نباشند آرایش شما شلخته از آب در می آید.
  • فیکس کننده کانسیلر: از آن جایی که کانسیلر اغلب خیلی زود خشک می شود، باید به سرعت آن را فیکس کنید تا چروک نشود. برای این کار از یک پودر فیکس مناسب یا پنکک استفاده کنید. (اگر نمی خواهید زیر چشمانتان خیلی سفید شود، می توانید از پنکک برای فیکس کردن کانسیلر استفاده کنید).
  • رژگونه: رژگونه هم یکی از آیتم هایی است که می تواند جلوه خاصی به آرایش شما بدهد، پس برای انتخاب بهترین رنگ و فرمول دقت کنید.
  • ابرو: آرایش ابرو هم از ضروریات مهم آرایش است که در ادامه بیشتر در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: ترفند ها و نکات ساده آرایش ابرو برای زیبایی بیشتر

  • سایه چشم: سایه چشم یکی از مراحل پر ریسک آرایش است، اما چرا که نه!. شما می توانید با یک سایه ملایم و کم رنگ حالت زیباتری به چشمان خود بدهید.
  • خط چشم و ریمل: خط چشم و ریمل دو مرحله مهم آرایش شما هستند. اگر در کشیدن خط چشم ماهر نیستید، می توانید آن را ابتدای آرایش بکشید تا تصحیح آن راحت شود اما در مراحل بعدی آرایش کم رنگ می شود. در انتها هم ریمل بزنید و آرایش خود را تکمیل کنید.
  • آرایش لب: در این مرحله شما باید بهترین آرایش لب را برای تکمیل استایل خود انتخاب کنید.
  • فیکس کردن کل صورت: در آخرین مرحله شما باید آرایش خود را فیکس کنید، زیرا باید آرایش خود را مدت طولانی روی صورت خود نگه دارید. برای این کار می توانید ابتدا از پنکک یا پودر فیکس استفاده کنید. سپس از یک اسپری فیکس برای فیکس کردن کل صورت خود استفاده کنید.

ایده ها و ترند های آرایش عید نوروز 1401

می دانید که اغلب ایده های آرایش برای عید نوروز از ترند های جهانی گرفته می شوند، در ادامه ما می خواهیم این ایده ها و ترند ها را با یکدیگر بررسی کنیم.

ساخت ظاهر نرم و شاداب برای پوست

همانطور که می دانید از زمان همه گیری کرونا تاکنون اغلب مردم مجبور به استفاده از ماسک هستند. احتمالاً شما هم با دغدغه پاک شدن آرایش زیر ماسک دست و پنجه نرم می کنید. دیگر نگران نباشید؛ بهتر است بدانید امسال آرایش کم و پوست طبیعی تر، ترند بیشتری دارد. برای آرایش عید نوروز شما می توانید با یک مرطوب کننده رنگی ساده نیز آرایش خود را انجام دهید.

همچنین اگر آرایش بیشتری می خواهید می توانید از بی بی، سی سی یا دی دی کرم ها نیز استفاده کنید. همچنین در این روز ها ما شاهد ساخت لوازم آرایش کرمی تر و سبک تری هستیم. مثلاً رژگونه های مایع که پوست را براق تر و شاداب تر از رژگونه های پودری نشان می دهند. همچنین هایلایتر ها، سایه ها و حتی رژ لب های کرمی، براق و سبک که به همین منظور طراحی شده اند.

ابرو های پر پشت و لیفت شده

طبق پیش بینی ها ابرو های لمینت شده در سال 2022 به رشد خود ادامه خواهند داد، پس می توان گفت برای عید نوروز 1401 نیز این ترند همچنان خواهد بود. حتی می توان گفت هر چه ابرو های شما پر تر باشند، در این ترند پیشرو تر خواهید بود.

پس بهتر است امسال به جای نازک کردن ابروهایتان و دادن رنگ های روشن به آن ها، ابروهایتان را به رنگ و حالت خود رها کنید. بهترین توصیه می تواند این باشد که ابرو های خود را لیفت کرده و از تقویت کننده های ابرو برای پر پشت تر شدن آن ها استفاده کنید. در ادامه می توانید چند محصول تقویت ابرو فوق العاده را مشاهده کنید.

دست و دلبازی در رژگونه

وقتی نوبت به رژگونه تان می رسد، از امتحان چیز های جدید نترسید. استفاده از رژگونه در قسمت هایی از صورت مانند شقیقه ها، استخوان بالای گونه، پشت پلک (یا سایه هم رنگ با رژگونه) و وصل کردن این نقاط به صورت محو به یکدیگر می تواند ترفند جدید و زیبایی باشد.

من فکر می‌ کنم می توان گفت که در بهار امسال شاهد ترند شدن شدید رژگونه خواهیم بود، پس چه بهتر که از آن در آرایش عید نوروز خود هم ایده بگیریم. بهترین چیز در مورد رژگونه این است که قدرت ایجاد لیفت طبیعی در کنار شادابی پوستی و یک حالت کانتور را دارد که می تواند فوراً اعتماد به نفس شما را افزایش دهد.

رژ لب کره ای در آرایش عید نوروز

ترند های لب هم، به سمت طبیعی بودن رفته اند، اما در عین حال دارای یک سری تناقضات هستند. از یک طرف، ما شاهد افزایش پر زرق و برقی هستیم، اما همچنان یک ظاهر مینیمالیست زیبا، حرف اول را می زند.

احتمالاً تا به حال چیزی در مورد آرایش به سبک کره ای چیز هایی شنیده اید، رژ لب های پراکنده شده هم از این دست آرایش ها هستند. این مدل رژ لب با الهام از فرهنگ آسیایی بوده و دارای لکه های نرمی است که رنگ را در مرکز لب متمرکز می کنند و به سمت بیرون کم رنگ می شوند. این مدل آرایش لب احتمالاً برای عید نوروز 1401 نیز یک ترند خوب و پر طرفدار خواهد بود.

برق لب به آرایش عید نوروز امسال باز می گردد

امسال براق کننده های لب دوباره بازگشته اند. در حالی که براق بودن این نوع رژ لب ها به تنهایی قدرت ماندگاری دارد، اما امسال با خط لب و کادر بندی، مرتب تر و ترند تر از همیشه ظاهر شده اند. رژ لب های براق و برق لب ها امسال مجدداً ترند شده و می توانند به آرایش نوروز شما رنگ و رویی جذاب ببخشند، پس اگر به دنبال خرید رژ لب در خرید های عید خود بودید یادتان باشد حتماً یک برق لب هم به لیست خود اضافه کنید.

خط چشم های دو دنباله ای

یکی از ترند های خط چشم که در حال داغ شدن است خط چشم دو دنباله ای یا دو باله هستند. این مدل خط چشم دستیابی به یک آرایش کامل اما بدون زحمت را آسان تر می کند. برای کشیدن این خط چشم نیازی نیست یک آرایشگر حرفه ای یا میکاپ آرتیست ماهر باشید.

همچنین قسمت اعظمی از این خط با براش محو می شود و دیگر نمی خواهد نگران ناهماهنگ بودن آن بود. پس اگر به یک مهمانی مهم در عید نوروز دعوت شدید، این مدل خط چشم می تواند برای شما یک آرایش کامل را به ارمغان بیاورد، بدون آن که دیگر به آرایش چشم دیگری نیاز داشته باشید.

منبع:

glamourmagazine.co.uk

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.