سلامت مو, مراقبت از مو

فواید برگ کاری برای مو + روش های موثر استفاده از آن

برگ کاری مو

برگ های کاری سرشار از آنتی اکسیدان هستند. این آنتی اکسیدان ها پوست سر را مرطوب می کنند و فولیکول های مرده مو را نیز از بین می برند.
جدای از آن، برگ کاری برای مو مفید است، زیرا دارای محتوای بتاکاروتن و پروتئین بالایی است که در جلوگیری از ریزش مو و نازک شدن مو موثر است.
پروتئین ها نیز برای رشد مو ضروری هستند. زیرا مو از پروتئین ساخته شده است. برگ های کاری همچنین دارای محتوای اسید آمینه بالایی هستند که فیبر مو را تقویت می کند.

خواص استفاده از برگ کاری برای مو

  1. برگ کاری با از بین بردن پوست مرده و کثیفی، باعث بهبود سلامت فولیکول ها می شود. آنها حاوی مواد مغذی هستند که ریشه ها را تغذیه و تقویت می کنند و از ریزش مو جلوگیری می کنند.
  2. استفاده موضعی از این برگ ها باعث تحریک پوست سر و بهبود فشار خون می شود که این به حذف سموم و تقویت رشد مو کمک می کند.
  3. تجمع محصول یکی از بزرگترین دلایل تحریک پوست سر است. محصولات مو مورد استفاده شما، همچنین می‌ توانند در زیر کوتیکول‌ های ساقه مو رسوباتی ایجاد کنند که باعث می‌ شود آن‌ ها کدر و بی‌ جان به نظر برسند.
    همچنین می تواند موهای شما را وز کند که مستعد گره خوردن و شکستگی هستند. برگ های کاری به خلاص شدن از شر این تجمع کمک می کند و باعث می شود پوست سر و موهای شما احساس شادابی و سلامتی داشته باشد.
  4. برگ کاری حاوی مواد مغذی مختلفی است که به رشد موهای جدید کمک می کند و موهای شما را قوی و سالم می کند.
خواص برگ کاری برای مو

5. با بالا رفتن سن، موهای شما کم رنگ و ضعیف می شوند. وقتی رنگدانه فولیکول‌ هایتان تمام شود، موهایتان نیز شروع به سفید شدن می‌ کنند.
با این حال، گاهی اوقات این اتفاق برای جوانان به دلیل عواملی مانند استرس، سیگار کشیدن، ژنتیک یا مصرف بیش از حد الکل رخ می دهد.
6. برگ های کاری به جلوگیری از سفید شدن زودرس مو کمک می کند و در نتیجه موهای شما رنگ و درخشندگی خود را برای مدت طولانی تری حفظ می کند.
7. برگ های کاری نیز سرشار از آنتی اکسیدان هستند. آنتی اکسیدان ها به حفظ سلامت مو و پوست سر کمک می کنند. آنها با رادیکال های آزاد آسیب رسان مبارزه می کنند تا موهای شما را سالم نگه دارند.
8. برگ های کاری خاصیت ارتجاعی و استحکام کششی موهای شما را بهبود می بخشد. هنگامی که موهای آسیب دیده تغذیه و رطوبت کافی دریافت می کنند، دوباره قدرت و درخشندگی قبلی خود را به دست می آورند.
برگ های کاری در ترکیب با روغن نارگیل به تامین آبرسانی و تغذیه ای که موهای شما برای التیام نیاز دارند کمک می کند.

آیا برگ کاری می تواند به کنترل ریزش مو کمک کند؟

از دست دادن حدود 50 تا 70 تار مو در روز طبیعی است، زیرا مربوط به بخشی از فرآیند بازسازی بدن است. با این حال، اگر کسی فکر می کند مو هایش از چیزی بیشتر از این مقدار ریزش دارند، باید مراقب باشند.

آنتی اکسیدان های موجود در برگ کاری باعث تقویت فولیکول های مو شده و ریزش مو را کنترل می کند. آنها همچنین پوست سر را مرطوب می کنند و گردش خون را در پوست سر بهبود می بخشند که به جلوگیری از ریزش مو کمک می کند.

روش استفاده:

  1. مقداری روغن نارگیل را در یک تابه کوچک گرم کنید.
  2. همچنین می توانید آن را در مایکروویو گرم کنید. بعد از گرم شدن 10 تا 12 برگ کاری اضافه کنید و بگذارید ترک بخورد.
  3. روغن را حرارت دهید تا جایی که اطراف برگ ها تیره شود. در حالی که این کار را انجام می دهید در فاصله ایمن از ماهیتابه بایستید. زیرا احتمال دارد روغن به اطراف پاشیده شود.
  4. شعله را خاموش کنید و بگذارید مخلوط خنک شود.پس از خنک شدن، آن را صاف کنید.
  5. اکنون می توانید آن را به موهای خود بمالید.در حین استفاده از روغن به آرامی پوست سر خود را با نوک انگشتان خود ماساژ دهید.
  6. مخلوط را بیشتر روی ریشه و نوک موهایتان بزنید.بگذارید یک ساعت بماند و سپس با شامپو بشویید.

روغن نارگیل به دلیل خواص نافذ خود به خوبی شناخته شده است و موهای شما را تغذیه و مرطوب نگه می دارد. هنگامی که روغن با مواد مغذی موجود در برگ کاری تزریق می شود، مخلوطی را تشکیل می دهد که به تقویت ریشه و ساقه مو کمک می کند و در عین حال ریزش مو را مهار می کند.

هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهیم؟

هفته ای 2 تا 3 بار قبل از هر بار شستشو، پوست سر خود را با این ماده ماساژ دهید تا در عرض یک ماه تغییرات قابل توجهی را مشاهده کنید. این کار به افزایش سرعت رشد موهای شما کمک می کند.

نکته: می توانید به جای روغن نارگیل از روغن زیتون بکر نیز استفاده کنید.

آیا برگ کاری می تواند از سفید شدن زودرس مو جلوگیری کند؟

آیا می خواهید از سفیدی زودرس موهایتان جلوگیری کنید؟ برای حفظ رنگ طبیعی موهایتان از این روش استفاده کنید که موها را نیز تغذیه می کند. برگ های کاری باعث تولید طبیعی ملانین شده و از سفید شدن زودرس جلوگیری می کند.

جلوگیری از سفید شدن مو با برگ کاری

روش استفاده: 

  1. حدود 15 تا 12 برگ کاری بردارید و خوب بشویید.
  2. این برگ های کاری را در حدود دو فنجان آب بجوشانید تا به نصف فنجان کاهش یابد.
  3. آن را مخلوط کنید و صبر کنید تا خنک شود.
  4. این ترکیب را با روغن نارگیل مخلوط کرده و روی موهای خود ماساژ دهید.
  5. بگذارید نیم ساعت بماند و با آب ولرم بشویید.

آیا برگ کاری شوره سر را از بین می برد؟

برگ های کاری دارای چندین خواص ضد قارچی، ضد باکتریایی و ضد التهابی هستند. هنگامی که روی پوست سر استفاده می شود، این خواص به مبارزه با شوره سر و عفونت های جزئی پوست سر کمک می کند.

برای از بین بردن شوره سر می توانید به طور مرتب از برگ های کاری استفاده کنید. اگر پوست سر حساسی دارید، برگ کاری به این امر کمک می کند.

روش استفاده:

  1. حدود 15 تا 20 برگ کاری تازه بردارید و خوب بشویید.
  2. آنها را به مدت 15 دقیقه در آب تمیز خیس کنید و سپس آنها را درشت خرد کنید.
  3. این خمیر درشت را با 2 تا 3 قاشق غذاخوری ماست تازه مخلوط کنید و هم بزنید تا خمیر غلیظی به دست آید.
  4. دقت کنید که این ترکیب آبکی نباشد. این ماسک مو را روی تمام پوست سر و طول موهایتان بمالید و بگذارید 20 تا 25 دقیقه بماند.
  5. آن را با شامپوی ملایم و آب ولرم بشویید.
  6. حداقل هفته ای یکبار از این ماسک استفاده کنید.

ماست پوست سر را آبرسانی کرده و سلول های مرده را از بین می برد. همچنین به پوست سر شما احساس تازگی می دهد و خشکی را کاهش می دهد.

آیا برگ کاری وز مو را کنترل می کند؟

با استفاده از برگ های کاری با موهای کدر و وز شده خداحافظی کنید. آن ها برای سلامت موها بسیار قوی هستند.

روش استفاده:

  1. حدود 15 تا 20 برگ کاری را در دو فنجان آب بجوشانید تا آب به کمتر از یک فنجان برسد.
  2. پس از اتمام، حرارت را خاموش کنید و آب را صاف کنید و آن را کمی خنک کنید.
  3. می توانید موهای خود را به عنوان آخرین آبکشی بعد از شامپو با این آب آبکشی کنید.
  4. انجام این کار موخوره را نیز کنترل خواهد کرد.

برگ کاری چگونه موی آسیب دیده را ترمیم می کند؟

محیط بر موهای شما تاثیر می گذارد. برگ کاری می تواند به ترمیم آن کمک کند. همچنین موهایی که تحت درمان های شیمیایی زیادی قرار می گیرند از نظر کیفیت دچار مشکل می شوند.

ترمیم مو آسیب دیده با برگ کاری

اثرات منفی نه تنها قابل مشاهده است، بلکه در صورت عدم انجام اقدامات اصلاحی، مدت زیادی باقی می ماند. برگ کاری به مبارزه با اثرات منفی آلاینده ها و رادیکال های آزاد کمک می کند.

روش استفاده:

  1. سه قاشق غذاخوری روغن نارگیل یا زیتون را گرم کنید و وقتی داغ شد، 8 تا 10 برگ کاری به آن اضافه کنید.
  2. حرارت را خاموش کنید. بگذارید روغن خنک شود، سپس آن را صاف کنید و روی پوست سر و مو استفاده کنید.
  3. آن را به آرامی روی پوست سر ماساژ دهید و روی طول موها بمالید. بگذارید یک شب بماند و با شامپوی ملایم و آب ولرم بشویید.

بیشتر بخوانید: ترمیم موهای آسیب دیده به همراه بررسی انوع آسیب ها و روش ترمیم موها

نحوه ذخیره برگ کاری

به سادگی برگ های ساقه را بچینید و در ظرف در بسته در یخچال نگهداری کنید. برای ماندگاری بیشتر، کف ظرف را با یک تکه پارچه نرم یا دستمال حوله آشپزخانه بپوشانید تا تمام رطوبت را جذب کند و برگ ها را خشک نگه دارد.

برگ کاری با این روش به راحتی تا 10 روز ماندگاری دارد. اگر پژمرده شدند، آنها را در بشقاب پهن کنید و یک بعدازظهر آنها را زیر نور خورشید بگذارید تا خشک شوند. از برگ های خشک شده می توان در غذای خود استفاده کرد. همچنین می توان از آنها برای تهیه روغن برگ کاری استفاده کرد و به صورت پودر در ماسک های مو همراه با ماست تازه استفاده کرد.

منبع: feminastylecraze

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.