سلامت مو, مراقبت از مو

خواص سدر برای پوست و مو + نحوه استفاده

خواص سدر

سدر درختی است که در نواحی کوهستانی خاصی می روید. این درخت به وفور در شام (شهری در سوریه) و بسیاری از کشور های عربی کاشته شده است، قرن هاست که برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شود. به طور مثال خواص سدر برای درمان درد های آرتروز بسیار تأثیر گذار است. میوه های این درخت حاوی عناصر زیادی است که برای سلامت انسان نقش موثری داشته و برگ های این گیاه برای درمان بیماری های تنفسی توصیه شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه با ما همراه باشید.

خواص سدر

سدر چیست؟

در طبیعت گیاهان بسیاری وجود دارد که می توان از آن ها به عنوان محصول آرایشی و مراقبت از پوست و مو استفاده کرد، بدون اینکه آسیبی به پوست یا مو وارد شود. در حالی که برخی از انواع محصولات موجود در بازار حاوی مواد شیمیایی مضر هستند که ممکن است هرگز نتایج رضایت بخش نداشته باشند.

با این حال، می بینیم که بسیاری از افراد به دلیل سهولت و سرعت استفاده، از محصولات شیمیایی استفاده می کنند. اغلب ما متوجه می‌ شویم که خانم‌ ها برای خرید لوسیون های مو نگران هستند و می خواهند که این محصولات باعث افزایش طول مو و شادابی و زیبایی شوند، اما متاسفانه از سدر و فواید آن بر روی پوست و مو بی‌ اطلاع هستند.

سدر در دین اسلام

سدر در دین اسلام

استفاده از گیاه سدر بار ها در قرآن و احادیث ائمه توصیه شده است. در زمان پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله به عنوان صابون و شامپو استفاده می شد. اگر شخصی وارد دین اسلام می شد در ابتدا باید با سدر غسل می کرد و حتی هنگام غسل مردگان نیز از آن استفاده می کردند. برخی از علما در هنگام بیماری استفاده از برگ سدر را با عنوان جادوی سیاه توصیه می کردند. برگ گیاه سدر (لوته)، شامپوی طبیعی و صابون طبیعی و حتی داروی پیامبر بود!

در بسیاری از فرهنگ ها، گیاه سدر شناخته شده است و فواید زیادی برای پوست سر، رشد و سلامت مو و حتی پوست بدن دارد. خواص آنتی باکتریال زیادی دارد و می توان از آن به عنوان ماده ای برای شستشوی صورت یا حتی دهان استفاده کرد! در عربستان سعودی از برگ سدر به طور سنتی به عنوان ماسک مو و شامپو استفاده می شود. برگ های سدر، مو های شکننده را تقویت می کند و به رشد مو کمک می کند، خواص ضد باکتریایی آن خارش پوست سر را تسکین می دهد و به رفع شوره سر کمک می کند.

خواص سدر برای مو

خواص سدر برای مو

از عطاری برگ های گیاه سدر را تهیه کنید، ترجیحاً این برگ ها را بعد از خشک شدن، آسیاب کنید، با آب ولرم مخلوط کنید تا خمیری شبیه به حنا به دست آید و سپس روی مو قرار دهید و پخش کنید تا به تمام قسمت های مو برسد. سپس آن را حداقل به مدت سه ساعت روی مو ها بگذارید تا بهترین نتیجه را دریافت کنید.

استفاده از سدر روی مو چه مزایایی دارد:

  • طول مو ها را افزایش می دهد و به سرعت رشد مو کمک می کند.
  • از شر شوره سر خلاص می شوید.
  • مو ها را از موخوره و شکستگی رها می کند.
  • از این گیاه می توان به عنوان جایگزین شامپو استفاده کرد، این گیاه در صورت مخلوط شدن با آب، قابلیت کف کردن را دارد. به همین دلیل می تواند برای شستن مو ها، یک شامپوی ارزان قیمت و جایگزین شامپو های شیمیایی باشد.
  • مو ها را از ریشه تقویت می کند و از ریزش مو جلوگیری می کند.
  • می تواند به عنوان یک درمان برای مو های شکننده و آسیب دیده استفاده شود.

در این بخش دستورالعمل استفاده از برگ سدر به عنوان یک شامپو را توضیح می دهیم. این فرآیند حدود 5 دقیقه طول می کشد، اما باید حدود یک ساعت روی مو های شما بماند تا تأثیر شگفت انگیز آن را بر مو های خود مشاهده کنید. برای تبدیل سدر به شامپویی از دل طبیعت، به موارد زیر نیاز خواهید داشت:

شایان ذکر است که این گیاه هیچ بویی روی مو ها نمی گذارد و می تواند همراه روغن زیتون یا روغن کنجد استفاده شود، زیرا ممکن است باعث خشکی مو ها شود، بنابراین باید هر نوع روغن مناسب مو و شاید بهترین روغن را اضافه کرد. برای مثال روغن زیتون مناسب است، زیرا برای انواع مو ها مناسب می باشد.

مواد لازم:

  • یک بطری اسپری خالی
  • یک کوزه یا بطری درب دار (کاسه هم مناسب است)
  • یک عدد قیف
  • پودر برگ سدر، یا فقط برگ های خشک شده سدر
  • آب

دستورالعمل:

1 قاشق غذا خوری پودر برگ سدر را به 1 فنجان آب گرم اضافه کنید. مخلوط را به مدت 2 تا 3 دقیقه به شدت مخلوط یا تکان دهید. مخلوط باید کف آلود و حباب دار باشد. بگذارید 1 ساعت بماند. با استفاده از یک قیف، محلول را داخل بطری اسپری بریزید. شامپوی شما آماده استفاده است!

روش استفاده:

روی مو های خشک اسپری کنید و سپس پوست سر و ریشه مو ها را ماساژ دهید تا زمانی که مو کاملا مرطوب و آغشته شود. حداقل 5 دقیقه، محلول روی سرتان بماند و سپس با آب گرم بشویید.

  • همیشه قبل از اولین استفاده روی قسمت کمی از پوست خود تست کنید تا مطمئن شوید به این محصول آلرژی ندارید.
  • می‌ توانید محلول را برای مدت طولانی‌، چند ساعت یا حتی یک شب تا صبح روی مو های خود نگه دارید تا خواص شگفت انگیز سدر را مشاهده کنید.

استفاده از سدر برای پوست

خواص سدر برای پوست

برای استفاده از سدر روی پوست مقداری آب به آن اضافه کنید و سپس روی صورت بمالید. این روش برای پاک سازی صورت از شر انواع جوش ها (در صورت وجود) کافی است و پوست را از جای جوش خلاص می کند. به این ترتیب پوست را یک دست و شفاف می کند. می توان از سدر برای حمام کل بدن نیز استفاده کرد، در واقع سدر می تواند جایگزین صابون و شامپو شود و در عین حال خواص درمانی برای پوست داشته باشد.

منبع: worldmisc.com

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.