سلامت پوست, مراقبت از پوست

خواص و فواید شیر برای پوست و سلامتی

خواص شیر برای پوست

در این مطلب قصد داریم به برخی از خواص شیر برای پوست و سلامتی بپردازیم. شیر به عنوان یک نرم کننده طبیعی پوست عمل می کند. فوق العاده آب رسان و تسکین دهنده است. همچنین خیساندن شیر سرد یا حمام شیر فوق العاده است زیرا می تواند مناطق تحریک شده بدن ما را مرطوب کند. همچنین وجود اسید لاکتیک موجود در شیر خام می تواند به از بین بردن سلول های مرده پوست کمک کند.

1- پاک کننده طبیعی

یکی از خواص شیر برای پوست این است که یک پاک کننده طبیعی صورت است. این می تواند آلودگی موجود در منافذ مسدود شده را از بین برده، از جوش های سر سیاه، آکنه و سایر موارد جلوگیری کند. استفاده از شیر خام به عنوان پاک کننده می تواند باعث پاک شدن آلودگی ها از اعماق پوست شود.

صورت خود را تمیز کنید سپس با کف دست تمیز، با استفاده از یک پنبه یا پارچه تمیز با حرکات آرام و ملایم شیر خام را به تمام صورت خود بمالید. روزانه از این پاک کننده طبیعی برای پوستی نرم و بدون چربی استفاده کنید.

2- درمان پوست خشک

آیا از پوست خشک و پوسته پوسته رنج می برید؟ استفاده از شیر خام می تواند رنگ پوست را بهبود ببخشد و پوسته پوسته شدن را درمان کند.

یک پنبه را به شیر خام سرد آغشته کنید. آن را به تمام صورتتان بزنید و اجازه دهید 10-20 دقیقه بماند.

نکته: هنگامی که ماسک روی صورتتان است، عضلات صورت خود را کشش یا حرکت ندهید زیرا ممکن است باعث ایجاد خطوط ریز شود. پس از شستشو، پوست شما در طول روز مرطوب خواهد ماند.

3- تسکین آفتاب سوختگی

شیر خام از پروتئینی نازک تشکیل شده است که می تواند پوست ملتهب را تسکین داده، احساس سوزش را کاهش دهد و از پوست محافظت کند.

خواص شیر برای تسکین آفتاب سوختگی

برای درمان آفتاب سوختگی و تسکین پوست، یک پنبه یا پارچه را به شیر سرد آغشته کنید. صورت را به طور معمول بشویید. از شیر پر چرب استفاده کنید. زیرا دارای چربی سالم برای تسکین پوست است.

4- روشن کننده پوست

رنگدانه سازی و رنگ پوست تیره با استفاده از شیر خام به صورت موضعی قابل درمان است. این ماده دارای مقدار زیادی اسید لاکتیک است که به روشن شدن رنگ پوست و درمان سلول های مرده پوست کمک می کند.

شیر خام تازه را در یک کاسه بریزید و یک پنبه را به آن آغشته کرده و به آرامی روی پوست خود بزنید.

5- پاشنه پاهای ترک خورده را بهبود می بخشد

یکی دیگر از خواص شیر برای پوست می توان به بهبود پاشنه پاهای ترک خورده اشاره کرد. شیر با لایه برداری از پوست مرده به ترمیم پاشنه های ترک خورده کمک کرده و خشکی پوست پاشنه های پای شما را از بین می برد.

با قرار دادن نصف قاشق شیر، 5 قاشق غذاخوری جو دو سر و 5 قاشق غذاخوری نارگیل در یک وان آب گرم می توانید پاهایتان را خیس کنید. پاهایتان را به مدت 10 تا 15 دقیقه در آن قرار دهید تا مواد جذب پاهایتان شوند. با کمک سنگ پا یک لایه برداری ملایم انجام دهید. قطعا در عرض چند هفته پوست پایتان صاف خواهد شد.

6- درمان لکه های تیره

شیر خام دارای اسید لاکتیک است که دارای خاصیت روشن کنندگی بوده و به لایه های مرده روی سطح پوست را از بین می برد.

خواص شیر برای درمان لکه های تیره

شیر و آرد را مخلوط کنید تا خمیری یکدست ایجاد شود. خمیر را قبل از خواب بمالید و بگذارید یک شب بماند و صبح خوب بشویید. این محلول را 2 یا 3 بار در هفته انجام دهید تا نتیجه را ببینید.

7- شیر به عنوان تونر پوست عمل می کند

شیر خام دارای مواد مرطوب کننده است و می تواند به عنوان یک ماده تقویت کننده برای پوست چرب عمل کند. همچنین می تواند پوست را سفت کرده و قابلیت ارتجاعی پوست را بهبود بخشد.

چند قطره آب لیمو و گلاب را به یک کاسه شیر خام اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. محلول را به صورت و گردن خود بزنید و بگذارید به مدت 15 دقیقه بماند سپس با آب ولرم بشویید.

8- از بروز آکنه جلوگیری می کند

درمان آکنه

شیر خام از خاصیت مبارزه با آکنه برخوردار است زیرا تجمع چربی اضافی روی پوست را از بین می برد و همچنین خشکی پوست را کنترل می کند که هر دو عامل ایجاد آکنه هستند.

آیا شیر خام بهتر است یا شیر پاستوریزه؟

برای پوست، شیر خام یا غیر پاستوریزه ترجیح داده می شود. زیرا گرم شدن شیر محتوای مفید آن برای پوست را از بین می برد و ساختار چربی و پروتئین را تغییر می دهد.

پاستوریزاسیون برای مصرف خوراکی مناسب است زیرا به هضم غذا کمک می کند. بنابراین شیره تازه و غیر پاستوریزه را برای استفاده پوست خود به کار ببرید.

عوارض جانبی استفاده از شیر برای پوست چیست؟

خوردن زیاد شیر می تواند سبب بروز بیشتر جوش ها شود. من نمی توانم هیچ مطالعه ای راجع به کاربرد موضعی آن ذکر کنم. با این حال، افرادی که پوست مستعد آکنه دارند باید دوغ یا ماست را به شیر تازه یا پر چرب ترجیح دهند.

در صورت جوش زدن، موارد قبلی را قطع کنید. یک عارضه جانبی نادر دیگر این است که پوست فوق العاده حساس ممکن است شیر ​​را تحمل نکند زیرا PH شیر کمی اسیدی است. با این حال، به طور کلی می توان از شیر به عنوان پاک کننده پوست حساس استفاده کرد.

فواید اثبات شده شیر برای سلامتی

  • استخوان های شما را محکم می کند.
  • مملو از کلسیم است.
  • منبع عالی پروتئین است.
  • به جلوگیری از افزایش وزن کمک می کند.
  • ممکن است به کاهش فشار خون شما کمک کند.
  • غالباً با ویتامین D غنی شده است که می تواند روحیه را تقویت کند.
فواید اثبات شده شیر برای سلامتی

استفاده از شیر روی صورت احتمالاً بهترین روش مراقبت از پوست شما نمی تواند باشد تا زمانی که به شیر حساسیت نداشته باشید، استفاده از شیر لبنی روی صورت شما هیچ ضرری ندارد.

هیچ مدرک بالینی وجود ندارد که از استفاده از شیر خام بر روی صورت شما به عنوان ماده پاک کننده، لایه بردار یا روشن کننده پشتیبانی کند.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.