مد و فشن

تفاوت هایلایت و لولایت در رنگ مو چیست؟

هایلایت لولایت

وقتی نوبت به رنگ کردن مو می رسد، گزینه هایی که برای انتخاب دارید بی پایان هستند. اگر می خواهید زیبایی و جلوه مو های خود را دو چندان کنید، دو گزینه ساده و دوست داشتنی پیش رو دارید: با تشکر از سلبریتی های معروف، ما می دانیم که هایلایت چیست زیرا آن را زیاد دیده ایم. هایلایت چند قسمت موی رنگ شده با سایه های روشن تر است. اما انتخاب دوم، لولایت چیست؟ هایلایت چقدر با لولایت متفاوت است؟ کدام یک را باید انتخاب کنید؟ در این پست به بررسی این دو مورد و چند مثال از آن ها می پردازیم.

هایلایت مو چیست؟

هایلایت تکه ها یا تار های رنگ شده مو در حدود سه سایه روشن تر از رنگ اصلی مو های شما است. هدف اصلی از هایلایت، روشن کردن رنگ کلی مو و افزودن لطافت و ظرافت به مو است. به عنوان مثال، اگر مو های مشکی دارید، هایلایت مناسب مو های شما، باید سایه ای از قهوه ای تیره یا قهوه ای مایل به قرمز باشد. سبزه ها می توانند رنگ های مسی یا کاراملی را نیز امتحان کنند و بور ها ممکن است سایه های روشن تری از بلوند یا پلاتینی را انتخاب کنند.

برای هایلایت کردن مو هایتان دو روش وجود دارد. می توانید از روش معروف “بالیاژ” استفاده کنید یا می توانید روش سنتی تر فویل را انجام دهید. در روش های جدید، از قطعات فویل آلومینیوم برای جدا کردن قسمت هایی از مو که قرار است هایلایت شوند استفاده می شود و آن را گرم می کنند تا رنگ مو بازدهی بهتری داشته باشد. این کار از رنگ گرفتن مو های اطراف جلوگیری می کند و ظاهری مرتب که مد نظر دارید را به شما می دهد.

لولایت چیست؟

لولایت نقطه مقابل هایلایت است و در این روش، قسمت های مو، سه سایه تیره تر از رنگ واقعی مو های شما هستند. لولایت ها عمق و ابعاد به مو های شما می بخشند و باعث ضخیم و حجیم به نظر رسیدن مو می شوند. افراد معمولاً پس از چند بار هایلایت کردن مو های خود به سراغ لولایت ها می روند تا برخی از رنگ های تیره تر را به مو های بسیار روشن خود اضافه كنند و جلوه ای زیبا به آن ها بدهند.

برای لولایت ها نیز از همان روش های رنگ کردن مو مانند بالیاژ و تینفویل استفاده می شود. نتیجه ممکن است کمی مانند “مو های هایلایت” به نظر برسد، اما ممکن است چنین نباشد. پس تفاوت هایلایت و لولایت چیست؟

تفاوت هایلایت و لولایت

از بسیاری جهات، این دو مدل رنگ کردن مو مخالف یکدیگر هستند. بیایید به برخی از تفاوت های مهم بین هایلایت ها و لولایت ها نگاهی بیندازیم:

  • هایلایت ها به طور کلی در مو های تیره بهتر به نظر می رسند (مانند مو های های قهوه ای و سیاه) و لولایت ها روی مو های روشن تر، جلوه زیبا تری دارند (مانند سایه های بلوند و قهوه ای روشن).
  • هایلایت به مو های شما آسیبب می رساند، زیرا شامل عملیات دکلره مو برای روشن شدن رنگ مو است. اما، لولایت نیاز به رسوب رنگ بر روی مو های شما دارد تا سایه مورد نظر شما رنگ شود.
  • گرچه لولایت به مو های شما عمق و ضخامت بیشتری می بخشد، اما هایلایت حرکت مو های شما را چشم نواز می کند. هایلایت جلوه ای آفتابی به مو های تیره شما می بخشد، در حالی که لولایت برای افزودن عمق و حجم به مو های شما بسیار مناسب است، به ویژه اگر مو هایی نازک و بور دارید.
  • هایلایت ها معمولاً با استایل های تابستانی بهتر به نظر می رسند زیرا به مو های شما ظاهری کاملاً آفتاب گونه می دهند. از طرف دیگر، لولایت ها به دلیل رنگ تیره تر بخشیدن، در زمستان بهتر به نظر می رسند.

اکنون که تفاوت بین هایلایت ها و لولایت را می دانید، ممکن است در انتخاب این دو مورد دچار تردید شوید. بیایید این را در بخش زیر ادامه دهیم.

هایلایت یا لولایت؟ کدام به شما می آید؟

  • رنگ موی اصلی شما: اگر رنگ اصلی موی شما تیره است (سیاه، قرمز، بلوطی، سایه های قهوه ای تیره تا متوسط)، به دنبال هایلایت باشید، اگر بلوند است، به دنبال لولایت بروید.
  • اگر مو های شما رنگی است: اگر مو هایتان بور و کم حجم است و می خواهید پر پشت تر به نظر برسند، به دنبال لولایت ها بروید. اگر رنگ مو های شما تیره تر از رنگ واقعی مو است، برای ایجاد بُعد به دنبال هایلایت بروید.

اما آیا انتخاب یکی از آن ها ضروری است؟

آیا می توان هایلایت و لولایت را ترکیب کرد؟

بله، می شود! بلکه ممکن است آرایشگر شما دو مدل را با هم ترکیب کند تا مو های شما پر پشت و ترندی تر به نظر برسد و حس خوب شما را تقویت کند. اگر می خواهید رنگ موی چند بُعدی با هایلایت های چند رنگ داشته باشید، رنگ شناس شما از سایه های مختلف برای برجسته سازی و کم رنگ شدن قسمت های خاصی از مو استفاده می کند. نتیجه؟ رنگ مویی بی نظیر و فوق العاده را تجربه خواهید کرد!

5 مدل هایلات برتر

هایلایت بلوند ملایم

هایلایت بلوند ملایم

اکنون، یک ایده هایلایت برای همه شما خانم هایی که مو های بلوند با سایه هایی کمی تیره تر دارید، ارائه شده است. رنگ موی بور عسلی خود را با هایلایت کردن آن با سایه هایی از بور طلایی روشن، زیبا تر کنید. می توانید از این هایلایت در یک مدل موی ترندی مانند مدل موی پیگسی یا باب بلند و مجعد استفاده کنید به آن حالت دهید تا در زیباترین حالت خود قرار بگیرید. بر خلاف لولایت، این هایلایت بر روی مو های طبیعی شما قرار می گیرد و جلوه مو های شما را دو چندان می کند.

هایلایت شیر شکلاتی

هایلایت شیر شکلاتی

اگر موهای قهوه ای معمولی دارید، این هایلایت، جلوه معجزه آسایی برای مو های شما به وجود می آورد. برای ایجاد سایه های هایلایت از رنگ قهوه ای شیر شکلات روشن استفاده کنید تا مکمل لباس های قهوه ای شما باشد و ظاهری دلپذیر به شما بدهد. برای زیبا تر کردن حرکت و ابعاد ایجاد شده در این هایلایت، پیشنهاد می شود نیمه پایینی مو های خود را فر کنید.

هایلایت کاراملی

هایلایت کارامل

در اینجا یک استایل هایلایت جالب وجود دارد که نمی توانید به آن نگاه نکنید. هایلایت های کاراملی به مو های مشکی زیبایی ای می بخشد که با هیچ سایه دیگری قابل مقایسه نیست. همچنین همراه با این هایلایت مب توانید از سایه های قهوه ای چوب ماهون استفاده کنید و همه را با مو های فوق العاده خود محسور کنید.

هایلایت بالیاژ برنز

هایلایت بالیاژ برنز

تکنیک بالیاژ را به خاطر دارید؟ این کاری است که در اینجا برای ایجاد این ظاهر خیره کننده مو انجام شده است. نیمه پایین مو های بلوطی خود را با یک سایه برنز زیبا هایلایت کنید تا این سبک متضاد زیبا و خیره کننده را ایجاد کنید.

هایلایت بوسه خورشید

هایلایت بوسه خورشید

یک نکته جالب در مورد داشتن مو های سیاه پر کلاغی این است که مهم نیست که با چه سایه ای آن را هایلایت کنید، در هر صورت بسیار زیبا به نظر می رسد. این هایلایت های بلوند طوری به نظر می رسند که انگار مو های شما در حال ذوب شدن اند. این هایلایت به همراه لباس های تیره می توانند جلوه ای مرموز و فوق العاده زیبا ایجاد کنند.

5 مدل لولایت برتر

لولایت خاکستری تیره

لولایت خاکستری تیره

وقتی می خواهید به سراغ لولایت ها بروید، نیازی نیست که به طیف رنگ موی خود پایبند باشید. سایه هایی از رنگ های متضاد چندگانه را آزمایش کنید. به عنوان مثال، این لولایت رنگ خاکستری تیره، عمق و ابعاد مو های قهوه ای او را تا ریشه تقویت می کند. بر خلاف هایلایت این لولایت روی مو های روشن شما استفاده می شود و می تواند این جلوه فوق العاده را بسازد.

لولایت قهوه ای

لولایت قهوه ای

از مو های بلوند روشن خود خسته شده اید؟ با انتخاب برخی لولایت ها، تکراری بودن را مهار کنید تا ظاهر شما به زیبایی بیشتر تغییر کند. می توانید برخی از لولایت قهوه ای شنی را در اطراف تاج سر خود استفاده کنید تا عمق و رنگی جدی به ظاهر آراسته خود به همراه لباس های روشن و تک رنگ خود اضافه کنید.

لولایت چوب ماهونی

لولایت چوب ماهونی

یک راه عالی برای اضافه کردن بافت ها و حجم های زیبا به مو های زنجبیلی روشن یا حنایی شما این است که از سایه های تیره تر قهوه ای استفاده کنید. لولایت چوب ماهونی یک قهوه ای زیبا و عمیق است که جذابیتی فوق العاده در مو های زنجبیلی و حنایی روشن شما ایجاد می کند. این لولایت فوق العاده مو های شما را پر پشت تر نشان می دهد و ظاهری شاد و سرزنده به شما می بخشد.

لولایت سیاه پر کلاغی

لولایت سیاه پر کلاغی

اگر قرار نیست بیش از چند سایه تیره تر از رنگ پایه مو های خود استفاده کنید، می توانید برخی قوانین را نقض کنید. به عنوان مثال، می توانید برخی از لولایت های خیلی تیره (تقریبا سیاه) را بر روی مو های بلوند روشن خود امتحان کنید تا ظاهری مرموز و فوق العاده ایجاد کنید.

لولایت چند رنگ

لولایت چند رنگ

به ندرت به رنگ مویی برخورد می کنید که مدام به آن فکر کنید. لولایت چند رنگ یکی از آن هاست. اگر مو های بلوند دارید، می توانید لولایت را بدون آسیب رساندن به مو های خود امتحان کنید. آرایشگر شما برای این کار احتمالا بخش هایی از مو های شما را جدا می کند و رنگ های مختلفی از قهوه ای تیره و خاکستر گرفته تا بنفش و صورتی را در آن اعمال می کند. کافیست آن را در زمان مناسب بشویید تا به مو های خود عمق، حجم و جلوه ای چند بعدی و مرموز بدهید که به سختی می توان از آن چشم برداشت.

انتخاب لولایت یا هایلایت

چه موارد هایلایت یا لولایت یا ترکیبی از هر دو را انتخاب کنید، گزینه ها برای شما آزاد است. اکنون که تفاوت بین هایلایت ها و لولایت را می دانید و ایده های مدل سازی را در ذهن خود دارید، می توانید با آرایشگر خود صحبت کرده و تصور کنید که بعد از رنگ، مو های شما چگونه به نظر می رسد. می توانید برای تثبیت این لولایت و هایلایت های زیبا از شامپو های تثبیت رنگ مو استفاده کنید.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.