سلامت پوست, مراقبت از پوست

نحوه از بین بردن پف زیر چشم با چند راهکار ساده

پف زیر چشم

روش های بسیاری برای از بین بردن پف زیر چشم وجود دارد. برخی از این موارد بسیار ساده هستند، مانند نوشیدن آب. برخی از کار های دیگر که کمی سخت تر هستند، انجام جراحی زیبایی است. در اینجا چند نکته و ترفند وجود دارد که این مشکل شما را بدون هزینه کردن زیاد، برطرف می کند.

درمان پف زیر چشم

به اندازه کافی بخوابید

ثبت منظم خواب شبانه به شما در کاهش پف زیر چشم کمک می کند. بزرگسالان شبانه حدود 7 تا 9 ساعت خواب نیاز دارند.

مهم است که به یاد داشته باشید که روال خواب شما مدت ها قبل از خوابیدن در رختخواب شروع می شود. برای داشتن خوابی با کیفیت پیشنهاد می شود که:

  • برای خواب خود برنامه داشته باشید.
  • حداقل 6 ساعت قبل از خواب، نوشیدن کافئین را متوقف کنید.
  • قبل ازخواب الکل نخورید.
  • خوردن شام را حدود 3 ساعت قبل از خواب به پایان برسانید.
  • چند ساعت قبل از خواب ورزش را تمام کنید.
  • 1 تا 2 ساعت قبل از خواب، لوازم الکترونیکی را خاموش کنید.

خود را به جلو برسانید

با چند بالش زیر سر خود بخوابید تا از حل شدن مایعات در اطراف چشم خود جلوگیری کنید. اگر نمی توانید در زاویه ای روی بالشت بخوابید، سعی کنید سر تخت خود را کمی بلند کنید.

آلرژی خود را درمان کنید

در صورت حساسیت سالانه یا فصلی با پزشک خود مشورت کنید. آلرژی می تواند باعث پف زیر چشم، ورم و غیره شود. آلرژی ممکن است باعث شود که چشمان خود را بیشتر مالش دهید، در نتیجه پف بیشتر شود.

پزشک شما می تواند برای ایجاد یک برنامه درمانی برای کاهش علائم شما کمک کند. این ممکن است شامل قطره چشم و داروهای بدون نسخه باشد.

پف زیر چشم و راه های درمان آن

آب کافی بنوشید

پف چشم می تواند نتیجه کم آبی بدن باشد. هر روز مقدار زیادی آب بنوشید تا پوست شما سالم بماند. قاعده کلی، نوشیدن هشت لیوان آب در روز است.

برای پیگیری، ساعتی را در تلفن خود تنظیم کنید. همچنین می توانید از یک بطری آب استفاده کنید تا به شما در نوشیدن آب کافی در طول روز کمک کند.

الکل مصرف نکنید

سعی کنید الکل و سایر نوشیدنی هایی که باعث کمبود آب بدن شما می شوند را محدود یا مصرف نکنید. کمبود آب بدن می تواند منجر به پف چشم شود، بنابراین بهتر است به جای آن یک لیوان آب میل کنید. اگر از خوردن آب معمولی خسته شده اید، استفاده از میوه تازه راهی عالی برای آبرسانی و طراوت بدن شماست.

مصرف نمک را کنترل کنید

خوردن نمک زیاد می تواند باعث حبس شدن مایعات اضافی در بدن شما شود. همچنین می تواند منجر به سایر مشکلات سلامتی مانند مشکلات قلبی و سکته مغزی شود.

طبق اطلاعات قابل اعتماد سازمان غذا و دارو (FDA)، مقدار روزانه فعلی سدیم 2300 میلی گرم (میلی گرم) است. با این حال، انجمن قلب آمریکا توصیه می کند سدیم را به میزان 1500 میلی گرم در روز برسانید.

غذاهای آماده مانند سوپ های فوری غالباً از نظر سدیم کامل هستند. خواندن برچسب های روی محصول می تواند به شما در شناسایی مقادیر زیاد نمک کمک کند. در عوض، غذاهای کامل بیشتری مانند سبزیجات و میوه های تازه میل کنید.

برطرف کردن پف زیر چشم

پتاسیم بیشتری بخورید

پتاسیم می تواند به کاهش مایعات اضافی در بدن شما کمک کند، بنابراین ممکن است بخواهید مصرف پتاسیم را بیشتر کنید. شما می توانید این کار را با اضافه کردن موز، لوبیا، ماست و سبزیجات به رژیم غذایی خود انجام دهید. اگر قبلاً رژیم غذایی غنی از پتاسیم را می خوردید، با پزشک خود صحبت کنید که آیا سطح پتاسیم به میزان مناسب است.

از یک کمپرس سرد استفاده کنید

می توانید از یک کمپرس سرد، روی پلک های خود استفاده کنید، حدود 10 دقیقه پف چشم را کاهش دهید. می توانید از کیسه های چای سبز یا سیاه که حاوی آنتی اکسیدان ها و کافئین است، استفاده کنید. این چای می تواند التهاب را کاهش داده و رگ های خونی را منقبض کند.

از کرم چشم استفاده کنید

کرم های چشم زیادی در بازار وجود دارد که ممکن است پف زیر چشم را تسکین دهد. برخی از مواد لازم که باید در کرم چشم باشد، شامل بابونه، خیار و آرنیکا است. همه این ها حاوی خواصی هستند که باعث کاهش التهاب و سفت شدن پوست می شوند.

درمان پف زیر چشم

در مورد جراحی زیبایی با پزشک خود صحبت کنید

اگر پف چشم شما شدید است و تغییر در شیوه زندگی یا سایر روش های درمانی موثر نیست، ممکن است بخواهید جراحی زیبایی را انجام دهید.

یک نوع جراحی بلفاروپلاستی است که جراحی پلک است. در طی این روش پزشک چربی، ماهیچه و پوست اضافی، در پلک شما از بین می برد.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.