آرایش مو, مراقبت از مو

آمبره، سامبره و بالیاژ مو چیست و چه تفاوت هایی با یک دیگر دارند؟

تفاوت آمبره، سامبره و بالیاژ مو

معمولاً در دنیای آرایشگری و اصطلاحات مربوط به سالن های آرایشی به خصوص موارد مرتبط با مو لغات عجیب و غریب زیادی می شنویم. اگر به ایجاد تنوع در رنگ مو های خود علاقه مند باشید، حتماً اسم آمبره، سامبره و بالیاژ مو به گوشتان خورده است، اما موضوعی که می خواهیم به آن بپردازیم تفاوت بین این هاست.

در ابتدا آمبره، سامبره و بالیاژ مو را به شما توضیح خواهیم داد. سپس تفاوت های آمبره، سامبره و بالیاژ را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

آمبره کردن مو چیست؟

آمبره مو

آمبره به معنای سایه دار کردن مو ها از سمت ریشه به سمت ساقه مو ها است. در لغت هم آمبره یک کلمه فرانسوی است که به معنای سایه دار کردن یا سایه روشن است. این روش هم مانند خیلی از روش های دیگر رنگ کردن مو (سامبره، بالیاژ، هایلایت و لولایت و..) نیاز به دکلره کردن مو ها دارد.

البته در این روش شما فقط نیاز دارید ساقه مو هایتان را دکلره کنید و ریشه مو هایتان باید به همان رنگ تیره قبلی خود باقی بماند. روش آمبره از روش هایی است که در آن ریشه مو کمتر آسیب می بیند، زیرا ریشه مو های شما تماسی با رنگ های شیمیایی مو و مواد موجود در آن ندارد، به همین دلیل هم آمبره مورد توجه افرادی که به تغییر زود به زود رنگ مو های خود علاقه دارند، قرار گرفته است.

توجه داشته باشید که در هنگام آمبره کردن مو حتماً مراقب میزان دکلره ای که انجام می دهید باشید. دکلره بیش از می تواند باعث سوختن مو و آسیب رساندن به آن شود.

بیشتر بخوانید: مراقبت مو پس از دکلره و روش های ترمیم و تقویت موهای دکلره شده

بالیاژ مو به چه معناست؟

بالیاژ مو

بالیاژ مو در حقیقت از یک تکنیک سنتی در فرانسه برای رنگ کردن مو ها گرفته شده است که بسیار هم زیبا و ظریف است. در روش بالیاژ مو فرد آرایشگر رنگ را فقط به قسمت سطحی مو ها می زند و ریشه و عمق مو های شما به همان رنگ قبلی خود باقی خواهند ماند. مزیت اصلی بالیاژ این است که آسیب خیلی کمتری به مو ها وارد می کند و مو های شما را کمتر در معرض مضرات رنگ مو های شیمیایی قرار می دهد.

همچنین در بالیاژ زمانی که مو های شما رشد کرده و به عبارتی ریشه های موی شما در بیایند، تفاوت رنگ مو آن قدر ها هم قابل لمس و دیدن نیست. پس از این حیث ک شما نیاز به ترمیم زود به زود رنگ مو های خود ندارید می تواند مفید واقع شود.

معمولاً از تکنیک بالیاژ برای تکمیل کردن آمبره و سامبره مو استفاده می شود، زیرا جلوه زیبا و جذابی دارد. همچنین به دلیل سبک بودن و زیبایی ظریف گونه، این تکنیک رنگ مو، بیش از دیگر تکنیک ها مورد توجه افراد مشهود قرار می گیرد و می توان آن را یکی از ترند های رنگ مو در نظر گرفت.

سامبره مو چیست؟

سامبره مو

سامبره مو در حقیقت تکنیکی جدید و بروز تر نسبت به آمبره و بالیاژ مو است. برخی هم سامبره را ترکیبی از آمبره و بالیاژ می دانند و به همین دلیل سامبره را ” آمبره بالیاژ” نیز می نامند.

اگر به خاطر داشته باشید در آمبره ریشه مو تیره و ساقه مو به یکباره تغییر رنگ پیدا می کرد. در بالیاژ هم فقط قسمت های رویی مو به صورت دستی با برس و به شکل شلخته اما ظریفی رنگ می شد. سامبره دقیقاً ترکیب این دو مورد است. در سامبره شما ظاهری شبیه به آمبره را دارید. اما با استفاده از برخی ظریف کاری های موجود در بالیاژ، این تغییر رنگ به صورت یکباره از بالا به پایین نیست و خیلی ملایم از بالا شروع شده و در انتهای مو بیشتر می شود.

این روش بیشتر برای افرادی مناسب است که ظاهری زیبا می خواهند و در عین حال نمی خواهند، خیلی هم مو های خود را به دست دکلره بسپارند. همچنین تغییرات در رنگ مو به روش سامبره خیلی ملایم و نا محسوس بوده و ظریف کاری بیشتری می طلبد. همچنین این تکنیک بیشتر برای مو های تیره مناسب بوده و برای مو های روشن و بلوند باید با تعداد رنگ های بیشتری پیاده سازی شود.

تفاوت آمبره، سامبره و بالیاژ مو

  • در بالیاژ تمام مو رنگ نمی شود و فقط سایه های ملایمی روی مو های شما قرار می گیرد، اما در آمبره و سامبره شما حداقل باید تمام قسمت های انتهایی ساقه مو خود را رنگ کنید.
  • هنگام استفاده از تکنیک آمبره ریشه مو حتماً باید در تیره ترین حالت باشد و ساقه مو هم قبل از رنگ کردن به روشن ترین حالت ممکن خود برسد اما در سامبره و بالیاژ چنین تفاوت رنگ مو فاحشی نیاز نیست.
  • در تکنیک آمبره و سامبره شما امکان استفاده از چند تناژ رنگی متفاوت و نزدیک به هم را دارید، اما در تکنیک بالیاژ اغلب از یک رنگ برای ایجاد سایه لا به لای مو ها استفاده می شود.
  • معمولاً در آمبره مو های شما به یکباره از خیلی تیره به خیلی روشن می رسد. اما در سامبره مو ها با هاله ملایمی از بالا کمی روشن و در انتها بسیار روشن تر می شوند.
  • در بالیاژ شما فقط کافیست یک رنگ روشن اما هماهنگ با مو را انتخاب کنید تا به ظاهری زیبا دست پیدا کنید. اما در آمبره و سامبره شما باید در انتخاب رنگ ها به شدت دقت کنید، زیرا این ترکیب رنگ هاست که به مو های شما جلوه خواهد داد.
  • از بالیاژ و سامبره می توان تا حدودی برای مو های کوتاه هم استفاده کرد. اما آمبره بر روی مو های کوتاه جلوه خیلی خوبی ندارد.
  • اگر بخواهید بین روش آمبره و سامبره تنها یکی را انتخاب کنید، در عین حال هم نگران دکلره کردن مو های خود هستید ما به شما سامبره کردن مو را توصیه می کنیم.

نکات نهایی در مورد آمبره، سامبره و بالیاژ مو

  • شما می توانید از هر سه این روش ها برای زیبایی مو های خود استفاده کنید. اما در کل این تکنیک ها بر روی مو های بلند، زیبایی بیشتری دارند.
  • برای انجام این نوع آرایش های مو بهتر است از یک آرایشگر حرفه ای در یک سالن زیبایی معتبر کمک بگیرید.
  • روش های آمبره، سامبره و بالیاژ برای خانم ها و دختر خانم های زیبایی که به دنبال تغییرات ظریف مو هستند به شدت مناسب است.
  • اگر نمی خواهید کل مو های خود را دکلره کنید و نگران آسیب دیدن مو های خود هستید، این سه روش می توانند برای شما مناسب باشند.
  • اگر فقط می خواهید بخش های محدودی از رنگ مو هایتان تغییر کند و به رنگ اصلی مو های خود علاقه دارید، این سه روش می توانند برای شما مناسب باشند.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. موفق و پیروز باشید.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.