سلامت پوست, مراقبت از پوست

بهترین روش برای از بین بردن موهای زائد بدن

از بین بردن مو های زائد بدن

اپیلاسیون، اصلاح، بند و… از بهترین روش های از بین بردن موهای زائد صورت و بدن است که باید به آن بیشتر پرداخت.

از بین بردن موهای زائد بدن موضوعی است که برای آن راه های مختلفی وجود دارد و مشکلی است که اکثر مردم باید با آن مقابله کنند. از چند موی زائد گرفته تا یک جنگل کامل که اکثر مردم احساس می کنند که حداقل متاهلین باید موهای اضافی که دارند را باید از بین ببرند.

اما بهترین راه برای انجام آن چیست؟ روش هایی مانند: اصلاح، اپیلاسیون، نخ و یا راه های جدید تری وجود دارد و شما باید مناسب ترین روش را انتخاب کنید تا آسیب کمتری ببینید. من این راهنما را برای استفاده شما از مزایا و معایب هر روش رفع مو جمع آوری کرده ام. در نهایت شما می توانید بهترین روش از بین بردن مو را انتخاب کنید.

گزینه های پیشنهادی برای حذف مو زائد

1. اصلاح

از بین بردن موهای زائد بدن با اصلاح

فرآیند تراشیدن و از بین بردن موهای زائد بدن با تیغ تیز، برای بریدن موها در سطح پوست است. این روش از بین بردن موها، تقریباً در هر قسمت از بدن قابل استفاده است.

اغلب این روش برای آقایان است که با فاصله زمانی کم اصلاح می کنند. اگر موهای سبک یا ریز دارید این روش برای شما بهتر است.

جوانب مثبت

اصلاح با تیغ تیز می تواند راهی ارزان برای خلاص شدن از شر موهای زائد باشد. این روش باید درست انجام شود، بدون درد باشد و تراشیدن مو برای کوتاه کردن موهای ریز موثر است.

جوانب منفی

با اصلاح مو ممکن است از شر مو خلاص شوید، اما در بهترین حالت فقط مو ها را برای چند روز دور نگه می دارید. موها سریع تر از آنچه که با روش های دیگر ظاهر می شوند، رشد می کنند.

دلیل وجود این حرف “سایه پنج ساعته” است (یعنی شما صبح اصلاح می کنید ولی 5 ساعت دیگر مجددا رشد می کند). همچنین اصلاح مو برای افرادی که موهای بدن آن ها بسیار تیره است، به عنوان اولین روش برای رفع مو توصیه نمی شود. زیرا امکان دیده شدن ریشه مو ها در روی پوست وجود دارد.

اگر به خلاصی سریع از شر موهای بدن نیاز دارید، تراشیدن این کار را برای شما انجام می دهد. فقط مراقب باشید که موها به سرعت ظاهر می شوند و در نتیجه ایجاد سطع صاف در پوست توسط اصلاح، می تواند تشدید لکه ها باشد.

2. اپیلاسیون

از بین بردن مو های زائد بدن به کمک اپیلاسیون

اپیلاسیون یک روش قدیمی برای از بین بردن مو است که شامل قرار دادن موم گرم بر روی ناحیه موهای ناخواسته است و با استفاده از یک پارچه یا نوار کاغذ برای بیرون آوردن مو توسط فولیکول استفاده می شود. برای افرادی که موهای تیره یا درشت دارند، این روش می تواند مفید واقع شود.

جوانب مثبت

با اپیلاسیون به نظر می رسد مو آهسته تر رشد می کند. زیرا شما مو های خود را مستقیماً توسط فولیکول جدا می کنید. بسته به نوع بافت مو و رشد شخصی شما، به طور معمول حدوداً دو تا هشت هفته بدون مو خواهید بود.

اپیلاسیون می تواند در مراکز مخصوص توسط افراد حرفه ای صورت گیرد. همچنین می توانید در منزل، خودتان این کار را خیلی ارزان تر انجام دهید. بسیاری از مردم می گویند که درد اپیلاسیون هر بار کاهش می یابد، اما تجربیات فردی متفاوت است.

جوانب منفی

اپیلاسیون دردناک است. البته برای جلوگیری از رشد موهای زائد باید به لکه هایی که روی پوست شما توسط اپیلاسیون ایجاد می شود، هم توجه کرد.

اپیلاسیون برای رفع مو های زائد به مدت چند هفته به طور همزمان مناسب است. اپیلاسیون یک راه حل عالی برای مناطق بزرگتر بدن مانند: پاها، بازوها و زیر بغل برای چند هفته است. برای رسیدن به پوستی صاف آماده باشید تا احساس درد کمی کنید.

3. ترکیب شکری (Sugaring)

این روش یکی دیگر از روش های رفع مو های زائد است که شباهت زیادی به اپیلاسیون دارد که مو از ریشه برداشته می شود. موم شکر شامل: استفاده از ژل گرم و چسباندن به پوست می باشد و پس از آن مخلوط را با کمی پنبه از روی پوست پاک کنید. این ترکیب معمولاً از مواد طبیعی مانند: قند، عسل و لیمو تهیه می شود.

جوانب مثبت

این خمیر شکری یا ژل، معمولاً ترکیبی از مواد طبیعی است. این می تواند به این معنی باشد که احتمال تحریک پوستی کمتر وجود دارد. در نتیجه این ترکیب شکری گزینه ای عالی برای افراد دارای پوست حساس است.

خطر بریدگی احتمالی نیز کاهش می یابد به این دلیل که معمولاً خمیر قند یا ژل در دمای پایین تر از موم اعمال می شود. این ژل قندی مانند اپیلاسیون، مو را به مدت دو تا هشت هفته دور نگه می دارد.

جوانب منفی

تقریباً مانند اپیلاسیون (استفاده از این مخلوط همراه با درد در ارتباط با این روش) از بین بردن مو ها وجود دارد. همچنین یافتن سالن هایی که به عنوان خدمات پیشنهادی این ترکیب شکری را ارائه می دهند دشوار است، زیرا اکثر مکان ها، اپیلاسیون را ارائه می دهد.

برای استفاده از روش ترکیبات شکری و اپلاسیون، شاغلین در این حرفه استاندارد ها را رعایت می کنند.

اگر شما پوست حساسی دارید و می توانید درد را تحمل کنید و حاضر به پرداخت هزینه بیشتر هستید، ترکیبات شکری گزینه عالی برای رفع مو های زائد است. دفع مو طولانی تر خواهد بود و با گذشت زمان، ممکن است فولیکول های شما کمتر مورد توجه قرار گیرند.

4. بند

حذف مو های زائد با بند کشی

بند انداختن یک نوع روش قدیمی برای رفع موهای زائد است که از خاورمیانه و آسیای جنوبی سرچشمه گرفته است.

همانطور که از نام آن پیداست، نخ کشی همان بند انداختن است که مو ها را از ریشه خارج می کند. نخ زدن یک انتخاب معمولی برای ابرو یا سایر نواحی کوچک موهای ناخواسته (مخصوصاً روی صورت) می باشد.

نکات مثبت

این کار در برابر استفاده از موچین سرعت بیشتری دارد و در عرض چند دقیقه انجام می شود. این یک روش ارزان، برای رسیدن به ابرو های خوش شکل است و درد آن تقریباً به اندازه کشیدن گوشت صورت است.

اگر به یک فرد با تجربه مراجعه کنید، او می تواند به سرعت ابرو های شما را شکل دهد که متناسب با صورت و چشم شما باشد.

نکات منفی

نخ زدن به عنوان یک روش ریزش مو در مناطق کوچک توصیه می شود. اما گزینه ای برای از بین بردن موهای زائد بدن به طور یک جا نیست. این می تواند برای آقایان بسیار دردناک باشد زیرا مردان موهای ضخیم تری دارند. اخیراً نگرانی هایی در مورد بهداشت موضوع وجود دارد و باید تصمیم بگیرید که درباره روند کار چه احساسی دارید.

اگر مطمئن نیستید، قبل از تعیین وقت خود، حتما ببینید که چگونه این کار را انجام می دهند (از لحاظ بهداشتی). اگر به طور نادرست انجام شود، مو از ریشه ها کشیده نمی شود و حتی ممکن است روی پوست دیده شود به این معنی است که رشد مجدد قابل توجه زودتر رخ می دهد.

نخ کشی یا همان بند انداختن گزینه مناسبی برای رفع مو برای ناحیه ابروی خانم هایی است که به دنبال از بین بردن هر نوع موی ناخواسته دیگر هستند. حتماً در این رابطه از دوستانتان هم کمک بگیرید یا تحقیقات خود را انجام داده و به یک متخصص با تجربه مراجعه کنید.

5. کرم های رفع کننده

کرم های رفع مو های زائد از بدن


کرم های موبر کرم هایی با مواد شیمیایی هستند که مو ها را با تجزیه ساختار خود از بین می برند. این گونه کرم رفع کننده بر روی ناحیه ای از موهای زائد اعمال می شود و بعد از 5-10 دقیقه معمولاً با آب کشی گرم برداشته می شود.

جوانب مثبت

یک کرم رفع کننده مو، با درد کمتری نسبت به سایر روش های رفع مو از بین می برد. این یک عمل سریع است، می تواند در خانه انجام شود و اکثر این کرم ها نسبتاً ارزان هستند.

جوانب منفی

این روش به اندازه اپیلاسیون یا ترکیب شکری طول نمی کشد. می توانید انتظار داشته باشید که بعد از گذشت چند روز رویش مو را مشاهده کنید، اگرچه بعضی اوقات تا یک هفته ادامه دارد.

یکی از انتقادات رایج در مورد کرم های مو بر بوی آن است، اگرچه این امر در سال های اخیر بسیار بهبود یافته است. همچنین مراقب باشید زمان استفاده از کرم رفع کننده بیش از حد طولانی نشود، زیرا می تواند به پوست آسیب برساند.

مثل همیشه دستورالعمل ها را دنبال کنید و حتما قبل از استفاده از یک کرم رفع موی زائد برای اولین بار یک تست را امتحان کنید.

ممکن است برخی افراد متوجه شوند که واکنش فوری دارد یا در طی چند ساعت استفاده از آن احساس خارش یا سوزش می کنند، بنابراین آزمایش پچ بسیار مهم است.
اگر می خواهید مو های بدن را با کمترین درد به سرعت از بین ببرید و نتیجه ای می خواهید که بیشتر از تراشیدن موثر باشد، انتخاب یک کرم موبر گزینه خوبی است. فقط مطمئن شوید که بیش از حد طولانی آن را استفاده نکنید.

انواع کرم های موبر “فروشگاه اینترنتی زیپلین

6. لیزر مو های زائد و الکترولیز

لیزر موهای زائد و الکترولیز نزدیک ترین چیز به موهای زاید دائمی را ارائه می دهد، اما مطمئناً گزینه ای برای همه نیست.

“لیزر” به برخورد شدید نور اشاره دارد، به این معنی که خطر سوختگی را به همراه دارد و فقط باید توسط یک متخصص معتبر انجام شود. الکترولیز شامل: وارد کردن یک سوزن ریز در ساقه مو برای از بین بردن سلول های تولید کننده مو است.

جوانب مثبت

این گزینه اغلب به عنوان رفع دائمی موهای زائد صورت می پذیرد و برخی از افراد توانسته اند با این روش به خوبی از مو های زائد خود خداحافظی کنند.

جوانب منفی

هر دو مورد (الکترولیز و لیزر موهای زائد) می توانند دردناک باشند و البته هزینه آن ها هم می توانند زیاد باشند و متأسفانه این روش ها برای همه انواع پوست مناسب نیستند.

لیزر مو های زائد با شلیک پالس نور شدید بر روی مو کار می کند و در نهایت به فولیکول محل تولید مو آسیب می رساند.

این می تواند رشد مو را کاهش یا متوقف کند، اما بین تفاوت مو و رنگ پوست اطراف آن تفاوت چشمگیری وجود دارد. در موهای خیلی سبک (سفید، قرمز یا بلوند) میزان ملانین برای درمان مو های لیزر بسیار موثر است.

برخی از تحقیقات را انجام دهید تا تصمیم بگیرید لیزر یا الکترولیز برای شما مناسب است. بدانید که باید صبور باشید. هر درمان باید مطابق با چرخه رشد مو شما برنامه ریزی شود و معمولاً چندین روش برای از بین بردن دائمی موها لازم است.

بیشتر بخوانید: تفاوت لیزر و الکترولیز چیست؟ کدام روش موثر تر است؟

در نهایت لیزر می تواند راهی مؤثر برای کاهش مقدار موهای نا خواسته بدن باشد، اما شما باید جوانب جوانی را در برابر زمان و هزینه بسنجید.

اگر چه تکنولوژی با گذشت زمان بهبود چشم گیری یافته است ولی به این معنی نیست که روش های مدرن تر بهتر از روش های قدیمی است. از طریق آزمون و خطا، اولویت خود را برای بهترین راه حل رفع مو های زائد کشف خواهید کرد.

نوشته های مرتبط

دیدگاه ها “”

  1. ناشناس گفت:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.