سلامت پوست, سلامت مو, مراقبت از پوست, مراقبت از مو

خواص بی نظیر روغن جوجوبا برای پوست و مو

خواص روغن جوجوبا

روغن جوجوبا واقعا یک نعمت است چون سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی، از جمله ویتامین E و ب کمپلکس، روی، مس، سلنیوم، کروم و ید است. این روغن رقیق، بدون بو و فاقد چسبندگی است و ماندگاری بالایی دارد. جوجوبا روغن مایعی است که از دانه گیاهی به همین نام گرفته می شود. روغن جوجوبا امروزه به یکی از رایج ترین روش های آفتاب سوختگی، درمان آکنه، پسوریازیس، درمان اگزما و زبری پوست کمک می کند. در این مطلب خواص روغن جوجوبا برای پوست و مو را برای شما تهیه کردیم.

روغن جوجوبا چیست؟

روغن جوجوبا یک موم مایع بدون بو و طلایی رنگ است که از دانه های گیاه جوجوبا تولید می شود. این روغن از یک درختچه صحرایی به دست می آید که در مناطق خشک مکزیک، کالیفرنیا و آریزونا یافت می شود و معمولا به صورت موم مایع استخراج می شود.

این روغن آنتی باکتریال، ضد التهاب، غیر سمی و ضد جوش سر سیاه است، همچنین به خاطر خواص نرم کنندگی و آب رسانی که دارد اهمیت پیدا کرده است. این خواص باعث می شود برای پوست و مو و کل بدن مفید باشد.

خواص روغن جوجوبا برای پوست

درمان آکنه

خواص روغن جوجوبا برای درمان آکنه

منافذ بسته شده معمولا منجر به جوش یا آکنه می شود. بهتر است همیشه به محصولات طبیعی مانند روغن جوجوبا اعتماد کنید. این روغن ضد عفونی کننده و فاقد چربی است به همین سبب برای درمان آکنه بسیار مفید است.

روغن جوجوبا باعث می شود منافذ بسته شده درمان شود و هیچ گونه علامتی از زخم باقی نماند. قسمتی از روغن جوجوبا را به نواحی آسیب دیده بزنید و صبح روز بعد با آب ولرم بشویید.

بیشتر بخوانید: نحوه بستن منافذ پوست با درمان های خانگی

درمان اختلالات پوستی

روغن جوجوبا می تواند بهترین درمانگر طبیعی برای رفع مشکلات پوستی مانند اگزما یا روزاسه باشد. این روغن دارای خواص ضد التهابی است که به کاهش قرمزی ناشی از خشکی پوست و سایر شرایط مانند روزاسه کمک می کند.

یک تکه پنبه را به روغن جوجوبا آغشته کنید و آن را مستقیما روی ناحیه مورد نظر اعمال کنید. این درمان را 2 بار در روز برای تسکین سریع تر انجام دهید.

کمک به کاهش حلقه های تیره دور چشم

با توجه به مطالعات انجام شده این روغن می تواند برای کاهش و یا از بین بردن این حلقه ها موثر باشد.

مقداری از روغن جوجوبا را با روغن بابونه مخلوط کنید و به مدت 10 تا 15 دقیقه ماساژ دهید و سپس با آب گرم بشویید. روغن جوجوبا به کاهش التهاب در این منطقه کمک می کند.

مرطوب کننده پوست

خواص روغن جوجوبا به عنوان مرطوب کننده پوست

روغن جوجوبا یک مانع قدرتمند در برابر رطوبت، آلرژن ها و آلودگی ها و گرد وغبار است. قسمت های خشک پوست را مرطوب می کند و سلامت آن ها را برمی گرداند.

روغن جوجوبا حاوی مقدار زیادی سرامید است که سلول های پوست را پوشش می دهد و مسئول هیدراته نگه داشتن آن ها می شود و به سرعت جذب پوست می شوند.

مقدار کمی از روغن جوجوبا را قبل از خواب به صورت و دست هایتان بمالید و صبح روز بعد آن را شستشو دهید.

کاهش چین و چروک و علائم پیری

روغن جوجوبا غنی از ویتامین E می باشد که در حذف رادیکال های آزاد که موجب پیری پوست می شوند موثر بوده و علاوه بر نرمی و مرطوب کردن پوست در کاهش چین و چروک نیز تاثیر گذار است.

اسید لینولئیک و آنتی اکسیدان موجود در روغن جوجوبا، سلول های پوستی را بازسازی می کند. اگر این درمان را با شستشو صورت با یک مرطوب کننده انجام دهید، تاثیر گذاری بیشتری خواهد داشت.

خواص روغن جوجوبا برای مو

خواص روغن جوجوبا برای مو

ترمیم آسیب های ناشی از حرارت و حالت دادن مو

از فواید روغن جوجوبا برای سلامت مو، می توان به ترمیم آسیب دیدگی مو در اثر حرارت و حالت دادن مو اشاره کرد. همچنین روغن جوجوبا دارای خواص آرامش بخش است که باعث نرمی تار های مو و درخشندگی آن ها شده و حالتی ابریشمی به موهایتان می دهد.

جوجوبا ترک ها و منافذ کوتیکول مو را پر کرده و مانع از ایجاد موخوره می شود.

بیشتر بخوانید: روش های فر کردن مو و صاف کردن مو بدون استفاده از وسایل حرارتی

افزایش رشد مو

مهم ترین نتیجه سلامت مو و پوست سر، رشد و حفظ بلندی مو است. این روغن به رشد مجدد مو های افرادی که در معرض طاسی هستند نیز کمک می کند.

به دلیل ویژگی های مشترک روغن جوجوبا و سبوم (چربی طبیعی سر)، جوجوبا درست مثل یک چربی طبیعی روی پوست سر عمل می کند.

می توانید مطمئن شوید که موهایتان در بهترین حالت و بیشترین حد خود رشد کرده و بعد از بلند شدن نیز سلامتی خود را حفظ می کند.

کمک به حفظ رنگ مو

اگر موهای رنگ شده دارید، می توانید قبل از اینکه به شنا بروید موهایتان را با روغن جوجوبا چرب کنید. این کار باعث می شود کوتیکول های موهایتان بسته شود و مانع از آن می شود که مواد شیمیایی مضر رنگ موهای شما را تغییر دهد.

بیشتر بخوانید: معرفی انواع رنگ مو طبیعی (بدون استفاده از مواد شیمیایی)

تغذیه موهای خشک

ویتامین های موجود در این روغن، موها را تغذیه کرده و با حفظ رطوبت، لطافت، نرمی و درخشش موهای شما را ماندگار تر می کند.

این روغن نه تنها برای پوست سر، بلکه برای خود مو ها نیز مفید است. برای جلوگیری از موخوره و شکنندگی مو ها می توانید از این روغن روی نوک موهایتان استفاده کنید.

جلوگیری از شوره سر

خواص روغن جوجوب برای جلوگیری از شوره سر

روغن جوجوبا به دلیل داشتن خواص ضد باکتری، رشد باکتری ها را در فولیکول های مو کنترل کرده و احتمال ایجاد شوره را تا حد زیادی کاهش داده و به درمان شوره سر کمک می کند.

مرطوب کردن مو ها

یکی از مهم ترین خواص روغن جوجوبا برای مو آب رسانی موها است. 98 درصد ساختار جوجوبا روغن های غیر اشباع و 2 درصد روغن های اشباع شده است.

به همین دلیل این روغن به فیبر های مو نفوذ کرده و خاصیت مرطوب کنندگی و نرم کنندگی دارد.

اگر قبل از حمام رفتن این روغن را به مو هایتان بزنید، مانع از این می شوید که شامپو تمام چربی های طبیعی مو را بشوید و آن ها را از بین ببرد.

می توانید بعد از اینکه از حمام آمدید و موهایتان نمناک است از آن استفاده کنید که این کار از موهایتان محافظت می کند.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.