سلامت پوست, مراقبت از پوست

روش های درمان نیش حشرات و پشه زدگی

درمان نیش حشرات

در این مطلب می خواهیم روش های درمان پشه زدگی و نیش حشرات را به شما بگوییم. گزش پشه مشخصه هوای گرم تر است. اکثر گزش های پشه بی ضرر هستند، اما برخی از آن ها می توانند عوارض ایجاد کنند. گزش پشه ها اغلب منجر به یک برآمدگی کوچک می شود که می تواند خارش دار و ناراحت کننده باشد.

پشه ها می توانند بیماری هایی را به همراه داشته باشند، اگرچه احتمال آلودگی توسط پشه بستگی زیادی به محل زندگی شما دارد. یکی دیگر از مشکلات نادر ناشی از گزش پشه، واکنش منفی به خود گزش است. در صورت گزش پشه و ایجاد کهیر، مشکل در تنفس یا تورم گلو، بلافاصله با پزشک تماس بگیرید.

درمان پشه زدگی و نیش حشرات

درمان پشه زدگی و نیش حشرات

یخ

دمای سرد و یخ می تواند التهاب را کاهش دهد. همچنین سرما پوست را بی حس می کند و می تواند فوری اما کوتاه مدت پوست را تسکین دهد.

می توانید تکه های یخ را داخل یک پارچه قرار داده و برای رفع خارش ناشی از نیش پشه، آن را روی محل قرار دهید. یخ را بیش از 5 دقیقه مستقیما روی محل گزش قرار ندهید، زیرا می تواند به پوست آسیب برساند.

 درمان پشه زدگی با یخ

بلغور جو دوسر

یک راه حل برای درمان نیش پشه بلغور جو دوسر خواهد بود. بلغور جو دوسر می تواند خارش و تورم را تسکین دهد، زیرا دارای خصوصیات ضد تحریک کننده می باشد.

با مخلوط کردن مقدار مساوی بلغور جو دوسر و آب در یک کاسه، یک خمیر بلغور جو دوسر درست کنید. خمیر را روی محل مورد نظر بمالید و اجازه دهید به مدت 10 دقیقه روی پوست بماند. سپس ناحیه را تمیز کنید.

عسل

این ماده شیرین یکی از گزینه های رایج بین علاقه مندان به درمان های خانگی است، زیرا دارای خواص ضد باکتری و ضد التهابی بسیاری است.

درمان نیش حشرات با عسل

صدها سال است که به عنوان درمانی برای بیماری هایی مانند گلودرد تا برجستگی و کبودی استفاده می شود. مالیدن یک مقدار کوچک از عسل روی محل گزش می تواند التهاب را کاهش دهد.

درمان نیش حشرات با آلوئه ورا

ثابت شده است که این ژل آلوئه ورا دارای خواص ضد التهابی مورد اعتماد است و می تواند به بهبود زخم های جزئی یا آرام شدن عفونت کمک کند. به همین دلیل ممکن است برای بهبود و درمان نیش حشرات مفید باشد.

برای این کار، قسمت کوچکی از گیاه را باز کنید. ژل گیاه را روی ناحیه تحریک شده بمالید. بگذارید خشک شود و در صورت لزوم دوباره آن را اعمال کنید.

جوش شیرین

جوش شیرین تقریباً در هر آشپزخانه ای یافت می شود. از پخت نان گرفته تا زهکش ها. جوش شیرین به عنوان بی کربنات سدیم شناخته می شود و ممکن است گزش پشه را تسکین دهد.

درمان نیش حشرات با جوش شیرین

تهیه خمیر جوش شیرین آسان است و می توانید از آن به روشی مشابه خمیر جو دوسر استفاده کنید. 1 قاشق غذاخوری جوش شیرین را با آب کافی مخلوط کنید تا خمیر ایجاد شود. آن را به محل گزش بمالید و بگذارید 10 دقیقه بماند سپس محل را شستشو دهید.

نکته: در صورت بروز سوزش پوست، این روش درمانی را متوقف کنید.

درمان پشه زدگی با ریحان

گیاه معطر ریحان ماده اصلی بسیاری از دستور العمل ها است. اما به عنوان داروی درمان گزش پشه وظیفه مضاعفی دارد. یک ترکیب شیمیایی به نام اوژنول که در ریحان وجود دارد، می تواند خارش پوست را تسکین دهد.

برای انجام این کار 2 فنجان آب را بجوشانید و نصف اونس برگ ریحان خشک را به آن اضافه کنید. مخلوط را بگذارید تا خنک شود. سپس آن را با یک پنبه روی محل گزش پشه بمالید.

همچنین می توانید مقداری برگ تازه ریحان را به صورت خیلی ریز خرد کنید و آن را روی پوست خود بمالید.

سرکه سیب

از قرن ها پیش سرکه سیب به عنوان یک ماده طبیعی، برای درمان بسیاری از مشکلات پزشکی، از عفونت گرفته تا مشکلات قند خون استفاده می شده است.

درمان پشه زدگی با سرکه سیب

اگر بر اثر گزش حشرات خارش دارید، یک قطره سرکه را روی آن بمالید. سرکه می تواند به کاهش احساس سوزش و خارش کمک کند. سرکه سیب می تواند به عنوان یک ضد عفونی کننده طبیعی نیز عمل کند.

یک پنبه بزرگ را در سرکه خیس کنید و سپس محل نیش را به مدت 15 دقیقه در سرکه خیس کنید تا بتواند به تسکین درد و التهاب کمک کند.

پیاز

پیاز نه تنها می تواند باعث ایجاد اشک در چشمان شما شود، بلکه باعث تسکین نیش پشه ها نیز می شود. آب پیازی که از پیاز تازه بریده شده بیرون می ریزد، می تواند گزش و تحریک محل گزش را کاهش دهد. پیاز همچنین دارای خاصیت ضد قارچی طبیعی است که می تواند خطر ابتلا به عفونت را کاهش دهد.

یک قسمت از پیاز را برش دهید، نوع آن فرقی نمی کند، سپس آن را برای چند دقیقه به طور مستقیم به محل گزش بزنید. بعد از برداشتن پیاز، محل را خوب بشویید.

منبع: healthline

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.