سلامت مو, مراقبت از مو

نکات طلایی تقویت و رشد سریع مو

تقویت و رشد مو

این روز ها بسیاری از افراد به دنبال رشد و تقویت مو های خود هستند. عوامل مختلفی برای رشد مو وجود دارد که شما می توانید با استفاده از این روش ها سرعت رشد و تقویت موهای خود را بالا ببرید.

راه هایی برای تقویت و رشد مو

1) موهای خود را مکررا ترمیم کنید

مایکل دویاس، مدل مو مشهور توضیح می دهد: “کوتاهی مو باعث رشد سریع موهای شما نمی شود اما از بین بردن شکستگی ها و موخوره ها باعث می شود که موهای شما سریعتر رشد کند”. از این گذشته، یک شکاف و موخوره در موهای شما باعث از بین رفتن موهای شما می شود.

2) موهای خود را بلوند نکنید

موهای پلاتین شیک به نظر می رسد اما رشد موها را کمتر می کند. هرچه از مواد شیمیایی کمتری استفاده کنید، موهای شما بهتر رشد می کند.

3) چربی طبیعی موهای خود را توزیع کنید

قبل از رفتن به رختخواب موهای خود را برس کنید. شاید گاهی از اوقات این کار برای شما سخت به نظر برسد اما برس کشیدن مو قبل از خواب برای سلامتی موهایتان بسیار عالی است.

مری کیت اوکانر، رنگ کار مو و مربی مو در سالن اوا Scrivo توصیه می کند: “شروع برس زدن از پوست سر باشد تا روغن های پوست سر شما به طور مساوی روی موهایتان پخش شود. این کار کمک می کند تا موهای شما همیشه مرطوب و بصورت طبیعی بماند. انجام این کار ساده در هر شب به افزایش گردش خون در سر شما کمک می کند و این برای سلامت پوست سر شما نیز مفید است.

4) غذاهای مناسب بخورید

داشتن موهای بلند و طولانی به عوامل مختلفی بستگی دارد که یکی از این عوامل، غذاها و ویتامین های بدن می باشد. دکتر Francesca Fusco، متخصص پوست و مو مبتنی بر NYC، توضیح می دهد: “برای ترویج رشد مو، شما باید مو را از داخل تغذیه کنید.” “سعی كنید پروتئین خود را با غذاهایی مانند ماهی، لوبیا، آجیل و غیره افزایش دهید.”

اگر عاشق گوشت نیستید، باید همچنان رژیم خود را با پروتئین بالا حفظ کنید. دکتر Fusco هشدار می دهد که زنانی که به اندازه کافی از پروتئین استفاده نمی کنند، اغلب دچار ریزش مو می شوند. جاکلی لندن، متخصص تغذیه می افزاید: غذاهای پر پروتئین و همچنین ویتامین های A ،C و E و مواد معدنی مانند روی و آهن و اسیدهای چرب امگا 3 می توانند در سلامت موها موثر باشند.

5) ویتامین را به برنامه روزانه خود اضافه کنید

اگر رژیم شما به اندازه کافی از شما تغذیه نمی کند ، یک مکمل می تواند جهان را تغییر دهد. دکتر Fusco توصیه می کند: “به دنبال مولتی ویتامین باشید که فرموله شده و برچسب گذاری شده برای مو ، پوست و ناخن ها باشد.” “این ویتامین ها حاوی ویتامین های مهمی مانند بیوتین و ویتامین های C و B هستند که سلامت مو را پشتیبانی می کنند.” جایزه: ممکن است در این روند پوست بهتری به دست آورید!

مصرف ویتامین برای رشد مو

6) دوش خود را با آبکشی با آب خنک تمام کنید

دوش آب داغ علاوه بر اینکه بر روی پوست اثر دارد بر روی موهای شما نیز تاثیر گذار است. موهای خود را با آب خنک بشویید تا به کوتیکول مو کمک کند.

7) استفاده از برس مناسب و خیس شانه نکردن مو

مو هنگام خیس شدن، حساس به شکستگی است و اگر می خواهید گره ها را پس از دوش گرفتن از آن جدا کنید، حتماً از یک برس خوب و مناسب استفاده کنید که موهای شما را به راحتی برس کند.

استفاده از برس مناسب و خیس شانه نکردن مو

8) روی بالش ابریشمی بخوابید

برای داشتن موهای بهتر تنها کاری که لازم دارید این است که بالش خود را تغییر دهید. یک پزشک از Spring Street Dermatology در شهر نیویورک می گوید: “ابریشم برای مو راحت تر است و به جلوگیری از درهم و برهم شدن مو کمک می کند”.

روی بالش ابریشمی بخوابید

9) استفاده از ماینوکسیدیل را شروع کنید

ماینوکسیدیل، تأیید شده توسط FDA است و به اثبات رسیده است که به جلوگیری از ریزش مو کمک کرده و رشد مداوم مو را با استفاده مداوم طبق دستورالعمل های بسته بندی، بهبود می بخشد. این محلول را به صورت موضعی انتخاب کنید و از قطره چکان برای این کار استفاده کنید.

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.