سلامت پوست, مراقبت از پوست

خواص بی نظیر روغن نارگیل برای پوست

روغن نارگیل پوست

روغن نارگیل که می توانیم از آن به عنوان روغن شگفت انگیز نیز یاد کنیم، بهترین فواید را به ما ارائه می دهد که اکثر آن ها برای بسیاری از ما ناشناخته است. در مقاله قبل درباره خواص روغن نارگیل برای مو صحبت کردیم در این مقاله می خواهیم در مورد خواص روغن نارگیل برای پوست صحبت کنیم.

روغن نارگیل برای پوست مفید است زیرا غنی از روغن و بسیار مرطوب کننده است. استفاده از آن روی پوست آسان است و خطرات شناخته شده کمی به همراه دارد. کسانی که به قدرت درمانی مواد طبیعی اعتقاد دارند، احتمالاً از فواید نارگیل برای سلامتی اطلاع دارند.

محققان به دنبال روغن نارگیل به عنوان یک درمان موضعی احتمالی برای التهاب مزمن پوست هستند. با این حال، مطالعات در مورد فواید روغن نارگیل در رژیم غذایی ادامه دارد.

روغن نارگیل چیست؟

روغن نارگیل یک روغن بسیار اشباع است که به طور سنتی با استخراج روغن از نارگیل خام یا مغز خشک نارگیل ساخته می شود. در دمای اتاق جامد است، اما در صورت گرم شدن می تواند نرم یا حتی ذوب شود. این ماده اغلب در پخت و پز استفاده می شود یا مستقیماً روی پوست و مو اعمال می گردد.

روغن نارگیل سرشار از اسیدهای چرب متوسط ​​زنجیره ای است که نوعی چربی اشباع هستند. در حقیقت، این اسیدهای چرب با زنجیره متوسط ​​حدود 65٪ از ترکیب کل آن را تشکیل می دهند.

اسیدهای چرب موجود در روغن نارگیل شامل:

  • اسید لوریک: 49٪
  • اسید میریستیک: 18٪
  • اسید کاپریلیک: 8٪
  • اسید پالمیتیک: 8٪
  • اسید کپریک: 7٪
  • اسید اولئیک: 6٪
  • اسید لینولئیک: 2٪
  • اسید استئاریک: 2٪

گرچه روغن نارگیل حدود 90٪ چربی اشباع است، اما حاوی مقادیر کمی چربی اشباع نشده و مونو است. یک قاشق غذاخوری حاوی حدود 12 گرم چربی اشباع و 1 گرم چربی اشباع نشده است.

خواص روغن نارگیل برای پوست

خواص روغن نارگیل برای پوست

1. با خشکی پوست مبارزه می کند:

روغن نارگیل اگر روی پوست استفاده شود، از خشکی و پوسته پوسته شدن آن جلوگیری کرده و آن را مرطوب و لطیف نگه می دارد. همچنین از پوست محافظت می کند و برای ترمیم آسیب هایی که به مرور زمان روی پوست به وجود آمده اند، مفید است.

استفاده از نارگیل سموم، قارچ ها و باکتری های موجود در لایه های خارجی پوست را پاکسازی و خنثی کرده و نه تنها سم زدایی می کند بلکه باعث ایجاد سیستم ایمنی طبیعی و محافظت از پوست می شود.

2. موثر در رفع خشکی دست ها:

یکی دیگر از فواید روغن نارگیل برای پوست رفع خشکی دست ها می باشد. از روغن نارگیل فوق العاده بکر برای درمان دست های خشک و خشک شده نیز می توان استفاده کرد. شستشوی منظم ظروف اغلب باعث خشکی پوست و بد شکل شدن آن ها می شود.

به جای استفاده از مواد آرایشی گران قیمت شیمیایی، از روغن نارگیل بکر استفاده کنید و دست های خود را زیبا و صاف کنید.

3. روغن نارگیل از سرطان پوست جلوگیری می کند:

با مسدود کردن 20٪ از اشعه های فوق العاده بنفش خشن، میزان رطوبت و چربی پوست را بهبود می بخشد و از سرطان پوست جلوگیری کرده و می تواند به عنوان مرطوب کننده پوست و بدن استفاده شود. همچنین می توان از روغن نارگیل برای مالیدن صورت با حرکات دورانی استفاده کرد.

4. جوان شدن پوست با روغن نارگیل:

روغن نارگیل برای جوان و زیبا نگه داشتن پوست بسیار عالی است. خاصیت آنتی اکسیدانی آن با محافظت از بدن در برابر رادیکال های آزاد مضر، روند پیری را کند می کند. ماساژ روزانه چند قطره روغن نارگیل باعث سالم و روان شدن پوست می شود.

قبل از دوش گرفتن آن را روی پوست قرار دهید. این باعث می شود که منافذ حین دوش گرفتن باز شده و روغن به طور موثرتری از طریق پوست جذب شود.

5. روغن نارگیل به عنوان بالم لب:

روغن نارگیل یکی از بهترین روغن‌های طبیعی است که می‌ تواند برای نرمی و رطوبت رسانی به لب‌ها استفاده شود. اگر نمی توانید بالم لب تهیه کنید می توانید هر روز یک قطره روغن نارگیل طبیعی روی لب هایتان بمالید و آن را کاملا ماساژ دهید تا جذب پوست تان شود.

روغن نارگیل به عنوان بالم لب

روش تهیه بالم لب با روغن نارگیل:

  • 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل
  • 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • 3/4 قاشق چای ‌خوری عسل

این سه ماده را با هم ترکیب کرده و به مدت یک ماه در یک ظرف دربسته نگهداری کنید تا خراب و فاسد نشود. همچنین این بالم لب را در محیط خشک و خنک نگهداری کنید تا در معرض گرما و رطوبت قرار نگیرد.

می توانید از این بالم لب هر روز و هر زمان که احساس کردید لب هایتان به مرطوب و نرم شدن نیاز دارند، استفاده کنید.

6. ایجاد پوست تمیز:

خوردن نارگیل پوست را آبرسانی کرده و آن را جوان و لطیف می کند. یک قاشق چایخوری روغن نارگیل خام و نپخته را برداشته و پوست تان را با آن ماساژ دهید. این امر بثورات و تحریکات پوست را به حداقل می رساند.

7. گردش خون را تقویت می کند:

خوردن نارگیل به طور منظم باعث افزایش اکسیژن در پوست و گردش خون می شود. سلول های ما به مقدار کافی اکسیژن نیاز دارند که تنها با گردش مناسب در بدن حامل اکسیژن امکان پذیر است. این امکان تنفس مناسب پوست را فراهم می کند و باعث ایجاد رنگ پوست سالم و بدون نقص می شود.

8. روغن نارگیل موثر در درمان پوست چرب:

از آب نارگیل می توان برای درمان پوست چرب نیز استفاده کرد. این کار چربی اضافی پوست را از بین می برد و رنگ پوست را یکدست تر می کند. آب نارگیل همچنین در رفع آکنه و لکه های سیاه بسیار موثر است.

با مخلوط کردن نصف قاشق چای خوری زردچوبه، 1 قاشق چای خوری پودر چوب صندل و آب نارگیل، یک ماسک صورت درست کنید. آن را سه بار در هفته به صورت بمالید تا پوستی شفاف و درخشان پیدا کند.

9. پاک کردن آرایش چشم:

همچنین می توان از روغن نارگیل برای پاک کردن آرایش چشم استفاده کرد. چند قطره روغن نارگیل را روی یک پنبه بریزید و چشم های خود را با آن پاک کنید. روغن نارگیل به طور موثری آرایش سخت چشم را از بین می برد. همچنین پوست را هیدراته نگه می دارد.

امیدوارم این مطلب خواص روغن نارگیل برای پوست برایتان مفید باشد. موفق و پیروز باشید.🙂🌹

منبع: stylecraze

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.