سلامت پوست, مراقبت از پوست

فواید سنگ پا چیست؟ چطور به بهترین نحو از آن استفاده کنیم؟

فواید سنگ پا

در این مقاله قصد داریم فواید استفاده از سنگ پا و نحوه صحیح استفاده از آن را به شما بگوییم. تقریبا غیر ممکن است که پوست ما 365 روز در سال به طور طبیعی بدرخشد. بنابراین، باید هر چند وقت یک بار به بهداشت و سلامت پوست بدن خود رسیدگی کنیم. همان طور که می دانید، سنگ پا یکی از شناخته شده ترین ابزار ها برای رسیدگی به بهداشت و سلامت کف پاها است.

قدمت کاربرد و استفاده از این سنگ به 100 سال قبل از میلاد می رسد. این محصول را می توان با قیمت تقریبا پایینی تهیه کرد.

قدمت سنگ پا

سنگ پا چیست؟

سنگ پا چیست؟

سنگ پا از ترکیب گدازه و آب ایجاد می شود که ما از آن به عنوان سنگ پا یاد می کنیم. سنگ پا یک سنگ سبک و در عین حال ساینده است که برای از بین بردن و لایه برداری پوست خشک و مرده استفاده می شود. این سنگ می تواند پینه ها و میخچه های پا را نرم کند تا درد ناشی از اصطکاک را کاهش دهد.

فواید استفاده از سنگ پا

از بین بردن پوست مرده

یکی از اولین فواید استفاده از سنگ پا این است که به از بین بردن پوست مرده کمک می کند. سلول های مرده پوست می توانند برای پوست شما بسیار مضر باشند و مشکلاتی مانند میخچه و تاول ایجاد کنند که می تواند بسیار دردناک و ناراحت کننده باشد.
علاوه بر این، پوست مرده می تواند آلودگی ها را جذب کند و احتمال عفونت های پوستی و سایر بیماری ها را افزایش می دهد.

پوست را نرم و صاف می کند

استفاده منظم از سنگ پا باعث جلوگیری از خشکی و تجمع پوست مرده می شود و در نهایت پوست شما نرم تر و صاف تر به نظر می رسد. با این حال، باید به خاطر داشته باشید که لایه برداری بیش از حد می تواند برای پوست شما مضر باشد و فقط باید سه تا چهار بار در هفته از آن استفاده کنید.

تیرگی های پوست را از بین می برد

یکی دیگر از فواید سنگ پا این است که استفاده از آن می تواند رنگ تیره پوست را کاهش داده و پوست شما را روشن تر و سالم تر نشان دهد. اگر در آرنج یا زانو رنگدانه های تیره مشاهده می کنید، خواص استفاده منظم از سنگ پا می تواند به کاهش و رفع تیرگی آرنج و زانو شما کمک کرده و رنگ پوست شما را یکدست کند.

به مرطوب کننده ها اجازه می دهد بهتر عمل کنند

پوست مرده به عنوان سدی بین مرطوب کننده ها و سلول های پوست شما عمل می کند و از رسیدن آن به مناطق مورد نظر پوست جلوگیری می کند. به همین دلیل است که وقتی پوست مرده را با سنگ پا از بین می برید، به مرطوب کننده ها اجازه می دهید بهتر عمل کنند.

می تواند به رفع مو های زائد کمک کند

استفاده منظم از سنگ پا فواید دیگری نیز دارد، زیرا می تواند در از بین بردن مو های زائد به شما کمک کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که سنگ را در منطقه مورد نظر با حرکت دایره ای بمالید. این کار مو ها را از بین می برد و همچنین رشد مجدد مو های ناخواسته را کاهش می دهد.

روش انجام این کار:

سنگ پا علاوه بر از بین بردن پوست مرده، می تواند موهای زائد را نیز از بین ببرد.

برای از بین بردن موهای زائد می توانید مراحل زیر را انجام دهید:

  1. پوست خود را به مدت 5 تا 10 دقیقه در آب گرم نرم کنید.
  2. سنگ پا را مرطوب کنید.
  3. روی پوست خود صابون بمالید.
  4. سنگ پا را روی پوست خود بمالید و با حرکت ملایم و فشار ملایم موها را از بین ببرید.
  5. محل مورد نظر را آبکشی کرده و این کار را تکرار کنید تا تمام موها برداشته شوند. در صورت مشاهده هرگونه سوزش، بلافاصله استفاده از سنگ پا را متوقف کنید.
  6. پس از اتمام کار، با آب گرم ناحیه مورد نظر را کاملاً بشویید تا موها یا پوست اضافی از بین برود.
  7. یک مرطوب کننده یا روغن به پوست خود بمالید.
  8. این عمل را هر چند روز یکبار تکرار کنید تا تمام مو ها از بین بروند. به این صورت، همانطور که خواندید، فواید سنگ پا فقط شامل کف پا ها، نمی شود.

طریقه صحیح استفاده از سنگ پا

نحوه استفاده از سنگ پا

دستورالعمل های گام به گامی که در ادامه مطرح خواهیم کرد، به شما کمک می کند تا پوست خشن خود را به درستی از بین ببرید. در صورت شروع درد یا علائم نامنظم، بلافاصله استفاده از سنگ پا را متوقف کنید.

آماده سازی

  • مطمئن شوید که سنگ و آب مورد استفاده شما تمیز است.
  • پوست خشک و پینه دار خود را به مدت 5 تا 10 دقیقه در آب گرم خیس کنید. این کار به نرم شدن پوست سفت شده شما کمک می کند. برای نرم شدن بیشتر و افزایش رطوبت، صابون یا روغن به آب اضافه کنید. اگر از سنگ پا برای آرنج یا زانو استفاده می کنید، این مرحله را در حمام یا دوش آب گرم انجام دهید.

مراحل استفاده از سنگ پا

  1. در حالی که پوست خود را خیس می کنید، سنگ پا را نیز در آب گرم خیس کنید. هرگز از این سنگ به صورت خشک برای پوست خود استفاده نکنید. از فواید سنگ پا در حالت مرطوب می توان به این اشاره کرد، که به راحتی روی پوست شما می لغزد و خطر آسیب دیدگی پوست را کاهش می دهد.
  2. سنگ پا را از آب گرم خارج کرده و روی پوست خود بمالید.
  3. قسمت ساینده سنگ پا را به صورت دورانی با فشار ملایم روی پوست خود بمالید. دو یا سه دقیقه پوست خود را ماساژ دهید. اگر پوست شما احساس سوزش یا درد می کند، فوراً استفاده از آن را متوقف کنید، زیرا به احتمال زیاد، بیش از حد آن را به پوست تان فشار داده اید.
  4. برای کف پا های خود، توجه را بر روی پاشنه پا، کناره های انگشتان پا و سایر مناطق خشکی که مد نظر دارید متمرکز کنید.
  5. مالش سنگ پا را روی پوست خود ادامه دهید تا زمانی که پوست مرده از بین رفته و پوست نرم تری در زیر آن ظاهر شود.
  6. پس از دو تا سه دقیقه مالش سبک، پوست خود را بشویید. اگر هنوز قسمت هایی از پوست مرده مشاهده می کنید، این روند را تکرار کنید. همچنین، سنگ پا را بعد از هر بار استفاده بشویید تا سطح آن تمیز بماند.
  7. برای حفظ نرمی و لطافت پوست می توانید این روند را روزانه یا چند بار در هفته تکرار کنید.

نکاتی که باید بدانید!

پس از اتمام کار، یک مرطوب کننده یا روغن روی پوست خود بمالید تا رطوبت را حفظ کرده و پوست خود را نرم نگه دارید.
بعد از هر بار استفاده، سنگ پا را تمیز کنید. می توانید با کمک یک برس مویی مانند مسواک و مقداری صابون، سنگ پا را تمیز کنید، زیرا باکتری ها می توانند روی سطح آن رشد کنند.

سنگ پای خود را با افراد دیگر به اشتراک نگذارید. هر یک از اعضای خانواده باید سنگ پای مخصوص خود را داشته باشد.
آن را در محلی خشک و دور از رطوبت قرار دهید تا از رشد باکتری ها جلوگیری شود.
برای تمیز کردن عمیق، سنگ پا را در آب گرم به مدت پنج دقیقه بجوشانید و بگذارید دور از رطوبت هوا خشک شود.

منبع: healthlinewomensbeautyoffers

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.