سلامت پوست, سلامت مو, مراقبت از پوست, مراقبت از مو

فندق جادوگر چیست؟ فواید آن برای پوست و مو

فواید فندق جادوگر

در این مقاله قصد داریم فواید و خواص فندق جادوگر بر پوست و مو را به شما بگوییم. فندق جادوگر گیاهی با خواص دارویی قدرتمند است که به روش های مختلفی قابل استفاده است. انواع مختلفی از فندق جادوگر وجود دارد، اما Hamamelis virginiana – نوعی درختچه بومی آمریکای شمالی – بیشتر در داروهای قومی در ایالات متحده استفاده می شود. برگ و پوست آن به صورت چای و پماد ساخته می شود.

فندق جادوگر که اغلب روی پوست و پوست سر مالیده می شود، به دلیل توانایی در تسکین التهاب و تسکین پوست حساس بسیار مشهور است. همچنین می تواند به عنوان یک درمان طبیعی برای سایر شرایط به دمنوش های گیاهی اضافه شود و به مقدار خوراکی مصرف شود.

در اینجا 8 مزیت و کاربرد برتر فندق جادوگر آورده شده است:

فواید فندق جادوگر بر پوست

التهاب را برطرف می کند

التهاب یک واکنش ایمنی طبیعی است که برای محافظت از بدن در برابر آسیب و عفونت ایجاد شده است. با این حال، تصور می شود که التهاب مزمن نقشی اساسی در ایجاد بیماری های خاص داشته باشد. فندق جادوگر حاوی ترکیبات بسیاری با خواص ضد التهابی قوی، از جمله اسید گالیک و تانن است.

این ماده همچنین حاوی آنتی اکسیدان هایی است که به جلوگیری از التهاب گسترده و خنثی سازی رادیکال های آزاد که ترکیبات بیماری زایی هستند و می توانند در بدن شما ایجاد شوند، کمک می کند.

بنابراین، فندق جادوگر می تواند فواید گسترده ای داشته باشد و ممکن است در درمان مسائل مربوط به التهاب، مانند آکنه، اگزما یا پسوریازیس مفید باشد.

مطالعات نشان می دهد که فندق جادوگر به صورت موضعی می تواند به طور موثر التهاب را کاهش دهد و به تسکین پوست کمک کند.

با آکنه مبارزه می کند

با توجه به خواص ضد التهابی قدرتمند آن، برخی تحقیقات نشان می دهد که فندق جادوگر می تواند در درمان آکنه مفید باشد. این ماده به عنوان قابض عمل می کند و باعث می شود بافت های شما منقبض شود و به جمع شدن منافذ کمک کند، در عین حال پوست را تسکین داده و التهاب را تسکین می دهد.

فندق جادوگر ممکن است از آلودگی باکتری های عامل آکنه در پوست شما جلوگیری کند. به همین دلیل به بسیاری از محصولات آنتی آکنه بدون نسخه اضافه می شود و به ویژه برای افرادی که پوست چرب دارند بسیار مفید است. هنوز، مطالعات در مورد اثرات فندق جادوگر بر روی آکنه محدود است و تحقیقات بیشتری برای تعیین اثر آن لازم است.

از آسیب پوست محافظت می کند

فندق جادوگر سرشار از تانن می باشد که یک ترکیب گیاهی طبیعی با خواص آنتی اکسیدانی قوی است که می تواند در صورت استفاده موضعی از پوست شما در برابر آسیب محافظت کند.
یک مطالعه بر روی حیوانات نشان داد که تانن می تواند به عنوان مانعی عمل کند و از ورود مواد ایجاد کننده التهاب به سلول های پوست شما جلوگیری کند.

علاوه بر این، یک مطالعه آزمایشگاهی نشان داد که فندق جادوگر به خنثی سازی رادیکال های آزاد مضر کمک کرده و از گسترش سلول های سرطانی پوست جلوگیری می کند. با این حال، برای ارزیابی اثرات فندق جادوگر بر روی انسان، مطالعات بیشتری لازم است.

تا اینجا فواید فندق جادوگر بر پوست را گفتیم، اما آیا تا به حال در مورد استفاده از فندق جادوگر روی مو چیزی شنیده اید؟ در ادامه فواید فندق جادوگر بر مو را به شما می گوییم.

تحریک پذیری پوست را کاهش می دهد

پوست حساس که توسط علائم حسی غیر طبیعی تعریف می شود، یک بیماری بسیار شایع است که طی برآوردی تا 45٪ از آمریکایی ها را تحت تأثیر قرار می دهد.

برخی تحقیقات نشان می دهد که استفاده موضعی فندق جادوگر روی پوست حساس ممکن است در درمان پوست ملتهب و تحریک شده مفید باشد.
در حقیقت، نشان داده شده است که فندق جادوگر، قرمز شدن پوست ناشی از آسیب یا تحریک – را تا 27٪ سرکوب می کند.

یک مطالعه در 40 نفر نشان داد که استفاده از لوسیون با حداقل 10 درصد عصاره فندق جادوگر در کاهش التهاب پوست و درمان اریتم موثر است.

نحوه استفاده از فندق جادوگر

اکثر افراد می توانند با کمترین خطر عوارض جانبی از فندق جادوگر استفاده کنند. برخی از افراد ممکن است پس از استفاده موضعی فندق جادوگر، تحریک پوستی یا واکنش های آلرژیک را تجربه کنند.
به همین دلیل انجام تست پچ پوستی روی قسمت کوچکی از پوست، می تواند به جلوگیری از عوارض جانبی ناخواسته و واکنش های پوستی کمک کند. بنابراین فندق جادوگر می تواند با اطمینان چندین بار در روز بر روی پوست شما قرار گیرد.

فواید فندق جادوگر بر پوست

فواید فندق جادوگر بر مو

فندق جادوگر به دلیل قابلیت های کاهش دهنده چربی، در مراقبت از مو به رسمیت شناخته شده است. طبق گفته دکتر کاویتا ماریوالا، متخصص پوست و زیبایی، فندق جادوگر یک عامل تسکین دهنده قدرتمند است.

رشد مو

تحقیقات زیادی در مورد استفاده از فندق جادوگر برای رشد مو وجود ندارد. با این حال، بسیاری از افراد به طور خلاصه در مورد توانایی فندق جادوگر برای جلوگیری از ریزش مو اطلاعاتی به اشتراک گذاشته اند.

فندق جادوگر می تواند با تسکین تحریک موجود در فولیکول های مو که رشد مو را مهار می کند، از ریزش مو جلوگیری کند. هنوز هم، تحقیقات بیشتری برای تعیین اینکه آیا فندق جادوگر یک درمان موثر برای رشد مو است لازم است.

فواید فندق جادوگر برای پوست سر

فندق جادوگر مزایای زیادی برای پوست سر دارد، از جمله:

  • کاهش چربی
  • کاهش پوسته پوسته شدن
  • آرام بخش التهاب

چربی را کاهش می دهد

خاصیت ضد التهابی و کنترل کننده سبوم و همچنین خاصیت قابض فندق جادوگر باعث کاهش چربی پوست از جمله پوست سر می شود. این یکی از دلایلی است که معمولا از تونرهای فندق جادوگر برای پوست های چرب و مستعد آکنه استفاده می شود.

شوره سر را کاهش می دهد

شوره سر ممکن است در نتیجه تحریک پوست سر باشد، اما گاهی اوقات شور سر یا پوسته پوسته شدن به دلیل چربی و تجمع یک محصول ایجاد می شود. فندق جادوگر ممکن است به عنوان یک پاک کننده طبیعی و ضد التهاب، هر دو مسئله را از بین ببرد.

التهاب را آرام می کند

التهاب می تواند به چندین دلیل ظاهر شود از جمله:

  • خارش
  • پوسته پوسته شدن
  • درد
  • سرخی

شواهد علمی زیادی وجود دارد که نشان می دهد فندق جادوگر به تحریک و التهاب کمک می کند.

در یک آزمایش 1،373 نفر شامپوی مبتنی بر فندق جادوگر را در کاهش تحریک بسیار موثر دانستند. فندق جادوگر یک درمان موفقیت آمیز برای قرمزی پوست سر بود و همچنین به عنوان یک درمان طبیعی موثر برای علائم حساسیت پوست سر به دلیل بیماری هایی مانند پسوریازیس یا اگزما ذکر شد.

پاکسازی پوست سر

فندق جادوگر می تواند خارش را برطرف کرده و شوره سر و تجمع چربی را کنترل کند. این گزینه را برای تمیز کردن بسیار مناسب می سازد، به خصوص برای سبک هایی مانند نوارهای بافتنی یا پیچ و تاب.

ماریوالا می گوید: خشکی پوست سر اغلب منجر به شوره ناخواسته و تحریک آن می شود که به دلیل خاصیت تسکین دهنده طبیعی آن، فندق جادوگر را به یک محلول عالی تبدیل می کند. فندق جادوگر همچنین برای موهای چرب مفید است زیرا شناخته شده که چربی اضافی را جذب می کند در نتیجه موهایی براق ایجاد می کند.

با این حال، برای ارزیابی اثربخشی فندق جادوگر در درمان این شرایط، تحقیقات بیشتری لازم است.

نحوه استفاده از آن 

هنگام انتخاب محصول مطمئن شوید که فندق جادوگر بدون الکل را انتخاب می کنید. الکل می تواند پوست سر شما را خشک کند.

هنگام استفاده از فندق جادوگر به طور مستقیم بر روی پوست سر خود، می توانید این کار را با استفاده از قطره چکان، اسپری یا پنبه اشباع شده انجام دهید. هر روش را که انتخاب کنید، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. بر روی خط و قسمت مو، فندق جادوگر ریخته، اسپری کنید یا بمالید.
  2. بگذارید به مدت 5 تا 10 دقیقه بماند.
  3. موها را به طور معمول شامپو بزنید.
  4. اگر پوست سر شما حساس است، می توانید فندق جادوگر را با آب رقیق کنید.

این کار را بیشتر از یک تا دو بار در هفته انجام ندهید.

دستور العمل های زیادی وجود دارد که می توانید توسط آن با استفاده از فندق جادوگر برنامه هایی برای مراقبت از مو خود ایجاد کنید.

ساخت اسپری برای پوست سر با فندق جادوگر

ترکیبی از روغن های اساسی مانند روغن کنجد و فندق جادوگر می تواند یک ماده مقوی و دوست داشتنی برای مو ایجاد کند. این اسپری، مو و پوست سر را عمیقا مرطوب کرده و خاصیت ارتجاعی، حجم و درخشندگی موها را افزایش می دهد.

ساخت اسپری برای پوست سر با فندق جادوگر

مواد لازم:

  • 3 قاشق غذاخوری فندق جادوگر بدون الکل
  • 1 قاشق چایخوری روغن هامپس یا روغن دلخواه شما
  • 10 قطره از روغن های ضروری پوست سر، مانند اسطوخودوس یا نعناع فلفلی
  • 1 بطری اسپری شیشه ای
  • آب مقطر

نحوه مصرف:

  1. فندق جادوگر و روغن کنجد را به بطری اسپری خود اضافه کنید.
  2. بقیه بطری را با آب مقطر پر کنید و یک سانتی متر از آن را در قسمت بالا بگذارید.
  3. روغن های اساسی را اضافه کنید.
  4. به آرامی تکان دهید تا مخلوط شود.

FDA خلوص یا کیفیت روغن های اساسی را کنترل یا تنظیم نمی کند. بنابراین مهم است که قبل از استفاده از روغن های اساسی با یک متخصص بهداشت صحبت کنید.
حتماً در مورد کیفیت محصولات یک برند تحقیق کنید. همیشه قبل از امتحان روغن ضروری، تست پچ را انجام دهید.

اضافه کردن فندق جادوگر به شامپو

برای این کار نیاز به ساخت چیزی نیست. فقط از شامپوی مورد علاقه خود استفاده کنید و چند قطره فندق جادوگر بدون الکل به آن اضافه کنید.

  1. به مقدار شامپویی که به طور معمول استفاده می کنید، چند قطره فندق جادوگر بدون الکل اضافه کنید.
  2. آن ها را خوب مخلوط کنید.
  3. پوست سرتان را طبق روال همیشگی ماساژ دهید.
  4. مثل همیشه بشویید و حالت دهید.

شامپو بیشتر روی پوست سر استفاده می شود، به همین دلیل این یک روش مناسب برای شما می باشد.

ایمنی

به گفته ماریوالا، فندق جادوگر یک ماده طبیعی نسبتاً بی خطر است. اما گاهی اوقات می تواند باعث خشک شدن شود، به همین دلیل بهتر است قبل از استفاده از آن بر روی پوست سر خود، یک تست پچ انجام دهید.

همچنین بهتر است برای اطمینان از مناسب بودن فندق جادوگر با متخصص پوست خود مشورت کنید.

نتیجه گیری

شواهد زیادی وجود دارد که نشان دهنده این است که فندق جادوگر به ویژه به دلیل خاصیت ضد التهابی که دارد، به روال مراقبت از مو کمک کرده و در درمان انواع بیماری ها مانند آکنه و حساسیت پوست مفید است. اما هنوز هم، برای تأیید طیف کامل مزایای آن، تحقیقات بیشتری لازم است.

با توجه به اینکه استفاده از فندق جادوگر به طور کلی بی خطر است، اما تست آن برای دیدن اینکه آیا برای شما مفید است یا نه، هیچ ضرری ندارد. ابتدا انجام تست پچ را فراموش نکنید و در صورت نگرانی با متخصص پوست خود مشورت کنید.

امیدوارم مقاله فندق جادوگر و فواید آن برای پوست و مو برایتان مفید باشد. موفق و پیروز باشید.

منبع: healthline

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.