پزشکی, سلامت پوست, مراقبت از پوست

قرص اپتی وومن (opti-woman) چیست؟ (هر آنچه لازم است بدانید)

قرص اپتی وومن

طبق بررسی ها، بدن نمی تواند تمام مواد مغذی موجود در غذاهایی را که می خوریم جذب کند. علاوه بر این، خانم ها در اثر عوامل مختلفی از جمله: دوران قاعدگی، دوران بارداری دچار کمبود سایر ویتامین ها و فقر آهن می شوند. بنابراین، آن ها برای تامین سایر ویتامین های جذب نشده و از دست رفته، نیاز به مصرف قرص اپتی وومن (opti-woman) دارند. خوشبختانه با مصرف روزانه قرص اپتی وومن (opti-woman) می توان اطمینان حاصل کرد که مقدار ویتامین ها و مواد معدنی خاص و مورد نیاز بدن تامین می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دلایل مصرف، مزایا، موارد احتیاط و نحوه مصرف و همچنین، ترکیبات به کار گرفته شده در این مولتی ویتامین، مقاله را تا انتها بخوانید. علاوه بر این، در پایان به برخی سوالات متداول در این باره پاسخ داده شده است.

دلایل مصرف قرص اپتی وومن (opti-woman)

همانطور که قبلاً به آن اشاره کردیم بدن توانایی جذب تمام مواد مغذی موجود در غذاهایی را که می خوریم ندارد. علاوه بر این، زنان در اثر عوامل مختلفی از جمله: دوران قاعدگی، بارداری دچار کمبود آهن و ویتامین می شوند.
از آنجا که این محصول حاوی ویتامین های مختلف (ویتامین C، ویتامین D، روی)، مواد معدنی و ریز مغذی ها می باشد، مصرف آن موجب تامین میزان مطلوبی از ویتامین ها، مواد معدنی و گیاهان دارویی می شود. در واقع مصرف این مولتی ویتامین، یک راه حل آسان برای پر کردن شکاف تغذیه ای در رژیم غذایی می باشد.

مزایای مصرف قرص اپتی وومن (opti-woman)

  • سبب پیشگیری از کم خونی خانم ها می شود.
  • انرژی را افزایش می دهد.
  • از متابولیسم و عملکرد تیروئید پشتیبانی می کند.
  • سطح استرس را کاهش داده و علائم PMS را کاهش می دهد.
  • سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.
  • موجب حفظ سلامت پوست، استخوان، مو و ناخن می شود.
قرص اپتی وومن موجب حفظ سلامت پوست، مو و ناخن می شود.
  • آنتی اکسیدان هایی را برای محافظت از سلول ها در برابر آسیب رادیکال های آزاد و سم زدایی کبد فراهم می کند.

نحوه مصرف مولتی ویتامین اپتی وومن

مولتی ویتامین اپتی وومن به صورت کپسول ارائه می شود. شما می توانید روزانه 1 الی 2 عدد از این مولتی ویتامین را به همراه غذا میل کنید.

موارد احتیاط در زمان مصرف قرص اپتی وومن (opti-woman)

  • زنان باردار یا شیرده قبل از استفاده باید با پزشک مشورت کنند.
  • در صورت مصرف همزمان مولتی ویتامین اپتی وومن با سایر دارو ها، حتماً در مورد مصرف آن با پزشک مشورت کنید.
  • این مولتی ویتامین را در جای خشک و خنک زیر 25 درجه سانتی گراد نگهداری کنید.
  • در کودکان زیر 6 سال، مصرف بیش از حد مکمل های حاوی آهن موجب مسمومیت و مرگ آن ها می شود. بنابراین این محصول را دور از دسترس کودکان نگه دارید.
  • در صورت مصرف بیش از حد (کودکان یا بزرگسالان فرقی نمی کند)، بلافاصله با پزشک یا اورژانس تماس بگیرید.

سایر ترکیبات قرص اپتی وومن (opti-woman) و نقش آن ها در سلامت

در این بخش به توضیح مختصری درباره ترکیبات مولتی ویتامین اپتی وومن و نقش آن در سلامت خانم ها می پردازیم. همچنین در ادامه، میزان ویتامین های دریافتی این مولتی ویتامین را طبق جدول ارائه می دهیم تا از میزان آن آگاه شوید.

1. آهن، اسید فولیک و B12

ترکیباتی مانند آهن، اسید فولیک و ویتامین B12 مهم ترین مواد مغذی برای تشکیل گلبول های قرمز خون، انتقال اکسیژن، تولید انرژی و تامین سلامت دستگاه گوراش و بدن می باشد.

بیشتر بدانید: خواص ویتامین b12 در سلامت و تقویت مو

2. ویتامین های گروه B موجود در قرص اپتی وومن (opti-woman)

ویتامین های گروه B، نقش مهمی در فرآیند های متابولیک همه سلول های زنده ایفا می کنند و به عنوان کو آنزیم در متابولیسم کربوهیدرات ها، پروتئین ها و چربی ها برای تولید انرژی عمل می کنند. از دیگر مزایای آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عملکرد طبیعی و حفظ سیستم عصبی متکی به وجود ویتامین گروه B برای تولید هورمون ها و انتقال دهنده های عصبی است.
  • سلامت پوست، مو و ناخن بستگی زیادی به ویتامین های گروه B دارد. علاوه بر این نقش مهمی در تشکیل خون دارد.
  • جذب ویتامین B6 موجب تسکین افسردگی، اضطراب و احتباس مایعات می شود. همچنین، موجب بهبود حساسیت به سینه در زنان مبتلا به سندرم پیش از قاعدگی می شود.

3. ویتامین C ،E و بتاکاروتن

ویتامین C ،E و بتاکاروتن از جمله مهم ترین آنتی اکسیدان هایی است که به سلامت مو و پوست، بهبود بینایی، تقویت سیستم ایمنی بدن، افزایش باروری، محافظت در برابر بیماری های قلبی عروقی و سرطان کمک می کند.

  • ویتامین E با کاهش تولید پروستاگلاندین ها سبب کاهش و بهبود علائم PMS می شود.
  • دریافت ویتامین C موجب تاثیر شگفتی انگیزی بر سلامت پوست و مو می شود. به طور خلاصه می توان گفت مصرف آن موجب کاهش آسیب های بدن در برابر رادیکال های آزاد می باشد.

4. روی و سلنیوم

روی و سلنیوم موجب تقویت سیستم ایمنی بدن، افزایش سلامت استخوان، تقویت مو و ناخن، تقویت میل جنسی و باروری می شود. همچنین، سلنیوم برای تولید هورمون های تیروئید ضروری است.

5. منیزیم و منگنز موجود در قرص اپتی وومن (opti-woman)

منیزیم و منگنز فعالیت آنزیم ها را افزایش داده و انرژی تولید می کند. همچنین، موجب ارتقاء سلامت پوست، مو و استخوان و تسکین عضلات می شود. مصرف منیزیم در زنان مبتلا به سندرم پیش از قاعدگی، میزان احتباس مایعات، اسپاسم و افسردگی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و می تواند در خستگی مزمن نیز موثر باشد.

6. کلسیم و D3

مطالعات اخیر نشان می دهد که مصرف کافی کلسیم و D3 علاوه بر محافظت از استخوان ها و دندان ها می تواند به کنترل اضافه وزن و چاقی نیز کمک کند.

قرص اپتی وومن به کنترل اضافه وزن و چاقی کمک می کند.

7. کروم

یک ماده مغذی ضروری برای متابولیسم گلوکز و فعالیت انسولین است که باعث کاهش بافت چربی و افزایش توده بدون چربی و کنترل وزن بدن می شود. همچنین، ممکن است تحمل گلوکز و کنترل وزن را در زنان PCO افزایش دهد.

8. ید

نقش مهمی در عملکرد طبیعی غده تیروئید ایفا می کند. زیرا یک ماده مغذی ضروری برای سنتز هورمون های تیروئید است. هورمون های تیروئید تقریباً بر تمام سلول های بدن تأثیر می گذارد و میزان مصرف اکسیژن، میزان متابولیسم و ​​متابولیسم سلولی را تنظیم می کند.

9. مس

در قرص اپتی وومن (opti-woman) مس موجود می باشد و نقش مهمی در تشکیل گلبول های قرمز خون، تقویت عملکرد تیروئید، تقویت ایمنی و تشکیل کلاژن ایفا می کند.

10. اینوزیتول

این ماده شبیه ویتامین B نقش مهمی در علامت دهی داخل سلولی، متابولیسم چربی، مراقبت از مو و ناخن دارد. همچنین می تواند همراه با اسید فولیک به درمان افسردگی کمک کند.

11. جینسنگ سیبری

در مواردی که خستگی و انرژی کم موجب بروز مشکلات جسمی و روانی می شود، مصرف این مکمل آن ها را بهبود می بخشد. از مزایای جینسنگ سیبری می توان به مواردی مانند: ضد پیری، افزایش میل جنسی و باروری، کمک به مقابله با استرس، تقویت سیستم ایمنی بدن اشاره کرد.

12. خار شیر (خار مریم)

این یک ترکیب گیاهی در قرص اپتی وومن (opti-woman) است که به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی از عملکرد طبیعی کبد و سم زدایی بدن حمایت می کند.

همانطور که در ابتدای بخش گفتیم، این جدول میزان دریافتی ویتامین ها با مصرف قرص اپتی وومن (opti-woman) را نشان می دهد. به عنوان مثال: میزان مورد نیاز اسید فولیک برای بدن 400 میلی گرم می باشد که خوشبختانه خانم ها با مصرف این مولتی ویتامین آن را دریافت خواهند کرد.

ویتامین ها و سایر ریز مغذی های موجود در مولتی ویتامین اپتی وومناندازه گیری بر حسب ( mg ،mcg ،IU)
Vitamin B120 mg
Vitamin B2 20 mg
Vitamin B3 50 mg
Vitamin B5 30 mg
Vitamin B6 20 mg
Vitamin B12 50 mcg
Biotin50 mcg
Folic Acid400 mcg
Beta-carotene50 mg
Vitamin C100 mg
Vitamin E50 UI
Vitamin D3 400 UI
(Calcium Carbonate) Ca200 mg
(Ferrous fumarte) Fe 25 mg
(Zinc gluconate) Zn 15 mg
(Selenomethionine) Se50 mcg
(Magnesium oxide) Mg50 mg
(Manganese sulphate) Mn2 mg
(Choromium picolinate) Cr30 mcg
(Copper goluconate) Cu375 mcg
(Potassium iodide) lodine764 mcg
Inositol25 mg
Ginseng40 mg
Milk thistle57 mg

سوالات متداول

1. استفاده از قرص اپتی وومن برای چه سنی مناسب است؟

مصرف این قرص به افراد بالای 18 سال و تا قبل از شروع دوران یائسگی توصیه می شود.

2. با توجه به نام (قرص اپتی وومن) که مخصوص خانم ها است، آیا استفاده از آن برای آقایان بلامانع است؟

خیر، این مولتی ویتامین با توجه به نیاز های خانم ها ساخته شده است و استفاده از آن برای آقایان مناسب نمی باشد. زیرا، میزان مطلوب ویتامین و سایر مواد مغذی در زنان و مردان متفاوت است.

3. آیا مصرف این دارو موجب تغییر رنگ (زرد پر رنگ) ادرار می شود؟

بله، به دلیل وجود ویتامین های گروه B در این مولتی ویتامین، تغییر رنگ ادار طبیعی می باشد.

4. آیا مصرف آن باعث تغییر اشتها می شود؟

قرص اپتی وومن حاوی ویتامین های گروه B می باشد و ممکن است بر روی اشتهای برخی افراد تاثیر گذار باشد. اما، تاثیر چندانی بر افزایش وزن ندارد.

5. شکل این محصول چگونه است؟ چطور آن را تهیه کنیم؟

این محصول به شکل کپسول می باشد و در بسته بندی های مختلف (60 عددی و 30 عددی) در داروخانه ها ارائه می شود. شما خانم های عزیز می توانید با مراجعه به داروخانه آن را تهیه کنید.

سخن آخر

  • در صورت مصرف این مولتی ویتامین برای تامین مواد مغذی مورد نیاز روزانه خود، نیازی به مصرف ده ها قرص یا مکمل دیگر نیست. زیرا، مولتی ویتامین Opti-Women تمام ملزومات را در یک قرص که صبح و شب مصرف می کنید به شما ارائه می دهد. همچنین، مصرف آن راحت است.
  • توصیه می کنیم قبل از استفاده برچسب ها، هشدارها و دستورالعمل همه محصولات را بخوانید و فقط به اطلاعات ارائه شده توسط این وب سایت تکیه نکنید.
  • مصرف آن را به طور خودسرانه کاهش یا افزایش ندهید.
  • این مکمل جهت درمان بیماری توصیه نمی شود. در صورت ابتلا به هر گونه بیماری لطفاً به پزشک مراجعه کنید و برای درمان زیر نظر پزشک اقدام به مصرف دارو کنید.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.