سلامت مو, مراقبت از مو

خواص ویتامین b12 در سلامت و تقویت مو

ویتامین b12 سلامت مو

در این مطلب قصد داریم خواص ویتامین B12 در سلامت و تقویت مو ها را برای شما ارائه دهیم. مردم به دلیل کمبود پروتئین و ویتامین E دچار ریزش مو می شوند. دو دلیل اصلی ریزش مو عدم تعادل سطح Ph و تولید بیش از حد چربی در پوست سر است. همه ما از مشکل ریزش مو رنج می بریم و این وضعیت زندگی ما را با چالش بیشتری روبرو می کند. ریزش مو یکی از رایج ترین مشکلات است که افراد زیادی به آن دچار هستند.

ویتامین B12 چه کاری می تواند برای سلامت مو های شما انجام دهد؟

تحقیقات اولیه نشان می دهد که ویتامین B12 می تواند به بهبود سلامت کلی پوست سر و مو کمک کند. این ویتامین مزایای مختلفی دارد:

1. رشد مو را تقویت می کند

معمولاً یک فرد عادی در روز 100 تار مو خود را از دست می دهد. اما، اگر روزانه چندین دسته از موهایمان را از دست بدهیم، این مسئله باعث نگرانی می شود. یکی از خواص ویتامین B12 رشد و تقویت مو می باشد. با جلوگیری از اکسیداسیون کلسترول بد، گردش خون در پوست سر شما را افزایش می دهد و این باعث تقویت موهای شما می شود.

2. کمک به براق شدن مو

ما تقریبا پس از هر بار شستشو، موهای خود را خشک یا صاف می کنیم. مراقب باشید؛ این اقدامات به طور مکرر می تواند به موهای شما آسیب برساند و باعث کدر و بی روح شدن مو شود. با استفاده بیش از حد از صاف کننده ها مانند اتو مو و سشوار زدن، گفته می شود که تارهای مو شما می توانند درخشش طبیعی خود را از دست بدهند.

براق شدن مو با ویتامین b12

دکتر Sruthi Gondi بنیان گذار علمی پوست اظهار داشت: “مردم باید از الگوی شکستن مو به نام trichorrhexisnodosa که می تواند با گرم شدن بیش از حد مو یا استفاده از محصولات شیمیایی مملو از مواد شیمیایی بدتر شود، دوری کنند.

این حالت همچنین موهای شما را خسته و کدر نشان می دهد. نه تنها این، بلکه قرار گرفتن در معرض اشعه ماورا بنفش می تواند به پوست شما آسیب برساند و همچنین باعث خراب شدن موهای شما شود. وی افزود: “ویتامین B12 با بازگرداندن درخشش طبیعی به موهای شما، با تمام قدرت با اشعه ماورا بنفش UV مقابله می کند.

3. سطح pH و تولید چربی را متعادل می کند

دو دلیل اصلی ریزش مو عدم تعادل سطح Ph و تولید بیش از حد چربی در پوست سر است. تولید بیش از حد چربی، فولیکول های مو را مسدود می کند و منجر به مسائل مختلفی مانند خارش و شوره می شود. ویتامین B12 با خاصیت خاص خود موهای شما را مرطوب کرده و از این طریق به تعادل سطح pH و کنترل تولید چربی کمک می کند.

4. حالت دهنده مو

جدا از خصوصیات فوق، ویتامین B12 دارای خواص مرطوب سازی و حالت دادن به موهای شما است. شما را از شر موهای کدر خلاص می کند و موهایی صاف و براق به شما می بخشد. برای افزایش سلامت بهتر مو، توصیه می شود غذاهای غنی از ویتامین B12 را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید.

5. سلامت پوست سر شما را بهبود می بخشد

ناخالصی های مختلف می توانند پوست سر را خشک و پوسته پوسته کنند. ویتامین B12 می تواند به عنوان محافظ در برابر بیماری هایی مانند درماتیت سبورئیک عمل کند و در بهبود سلامت پوست سر و مو های شما موثر باشد.

سلامت پوست سر با ویتامین b12

خشکی پوست سر و خارش آن نشانه کمبود ویتامین B12 است. ویتامین B12 دارای خواص ضد التهابی است که در مقابله با تحریکات پوست سر کمک کننده است. همچنین، از آن جا که محلول در چربی است، می تواند به عمق پوست نفوذ کرده و در نتیجه عفونت ها را بهبود بخشد.

6. رنگ موی طبیعی را حفظ می کند

ویتامین B12 در حفظ رنگ طبیعی موهای شما نقش مهمی دارد. با آن ناخالصی هایی که باعث سفیدی زودرس و پیری موهای شما می شوند مبارزه می کند. بنابراین، بسیار مهم است که ویتامین B12 را در رژیم روزانه خود بگنجانید تا بتواند به شما در کاهش سرعت روند سفیدی مو کمک کند.

نتیجه گیری

اگر از ریزش مو رنج می برید، مطمئنا برایتان ناراحت کننده است. این یک مسئله نگران کننده مشترک برای بعضی افراد است که به دلایل زیادی اتفاق می افتد. در هر سنی ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد.

طبق پیشنهاد پزشک، بهتر است ویتامین B12 را برای نتیجه گیری سریع تر، بیش از حد مصرف نکنید. استفاده از هر چیزی باید متعادل باشد. مصرف روزانه ویتامین B12 در رژیم غذایی به شما کمک می کند تا نتیجه بهتری کسب کنید.

منبع: deccanchronicle

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.