سلامت پوست, مراقبت از پوست

از کجا بفهمیم لوازم آرایشی تاریخ گذشته اند یا خراب و فاسد شده اند؟‎

لوازم آرایش

مواد آرایشی نیز مانند مواد غذایی فاسد شده، می توانند محل تجمع و تولید باکتری ها باشند. معمولاً این که تشخیص دهید چه زمانی استفاده از مواد آرایشی به پایان رسیده است دشوار است. در این مطلب به بررسی نکاتی درباره علائم و نشانه های لوازم آرایشی تاریخ گذشته و فاسد می پردازیم.

چگونه بفهمیم لوازم آرایشی ما تاریخ گذشته و خراب است؟

بسته به محصول و بسته بندی، برخی از لوازم آرایش ممکن است با قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا حتی فقط هوا، دچار تغییر رنگ و تغییر بافت و همچنین خشک و غیر قابل استفاده شوند. مواردی که توسط آن می توانید بفهمید لوازم آرایش شما فاسد شده:

  • تغییر رنگ: تغییر رنگ یکی از نشانه های بارز خراب شدن لوازم آرایش است.
  • تغییر بافت: خشک یا گلوله شدن کرم پودر و ریمل، یا غلیظ و ته نشین شدن لاک ها به معنی این است که فاسد شده اند و باید دور انداخته شوند.
  • تغییر بو: اگر محصولات به طور کامل بوی خود را از دست داده اند و بوی آن ها مانند بوی بنزین یا سرکه شده است، نشانه خراب شدن محصول آرایشی شما است.
  • ایجاد لایه غیر طبیعی روی محصولات پودری: اگر یک لایه گچی خاکستری روی محصولات کرم پودری مشاهده کردید، وقت آن است که آن را دور بیندازید.
  • کاهش و تغییر کیفیت: اگر رژ، ریمل یا کرم پودر مورد استفاده شما، خیلی نرم و راحت استفاده می شد، اما الان عملکرد خوبی ندارد و به خوبی روی پوست نمی نشیند و چسبناک یا ناهموار شده است، وقت دور انداختن آن است.
  • ایجاد حساسیت روی پوست: اگر از لوازم آرایش خود استفاده کردید و علائمی مانند قرمزی، خارش و یا هر مشکل دیگری مشاهده کردید، باید سریعا آن را دور بیندازید.

تاریخ انقضا برخی لوازم آرایشی

به طور کلی از زمان خرید محصولات آرایشی، تاریخ انقضا آن ها به شرح زیر است:

  • پودرها و سایه ها: 2 سال
  • سایه های کرم: 12-18 ماه
  • رژ لب و خط لب: 1 سال
  • ریمل و خط چشم: 3 ماه
تاریخ انقضا لوازم آرایش

عوامل موثر در ماندگاری لوازم آرایش

بسیاری از عوامل بر ماندگاری لوازم آرایشی تأثیر می گذارند. که عبارت اند از:

  • مواد تشکیل دهنده آن ها
  • نحوه بسته بندی
  • محیط نگهداری
  • و سایر موارد

بیشتر بدانید: آیا عوارض استفاده مداوم از لوازم آرایش را می‌‌دانید؟

چگونه می توان ماندگاری لوازم آرایش را افزایش داد؟

شما می توانید علاوه بر انتخاب محصول با کیفیت، مواردی را رعایت کنید تا لوازم شما ماندگاری بیشتری داشته باشد.

1. پس از هر بار مصرف مطمئن شوید که درب محصولات محکم بسته شده و آن را دور از نور خورشید قرار دهید

این ابتدایی ترین نکته برای حفظ ماندگاری محصولات آرایشی و بهداشتی است. نور مستقیم خورشید، باعث می شود محصول زودتر خراب شود و موجب تجزیه مواد فعال موجود در محصول که برای مراقبت از پوست ساخته شده اند، می شود.

2. محصولات را در دمای سرد نگهداری کنید

مطمئناً می دانید که دمای هوای سرد، ماندگاری را افزایش می دهد، در حالی که دمای گرم تر باعث تخریب محصولات شده و طول عمر محصولات مراقبت از پوست را کاهش می دهد.

به ویژه محصولاتی که دارای ویتامین C یا رتینول هستند. می توانید هر نوع سرم، روغن یا مرطوب کننده را در یخچال نگهداری کنید. همچنین لاک ناخن را نیز می توانید در دمای خنک تری قرار دهید.

3. به طور مرتب وسایل خود را تمیز کنید

برس های آرایشی خود را هفتگی با استفاده از شوینده ملایم تمیز کنید. زیرا با هر بار استفاده امکان وجود باکتری بر روی برس ها وجود دارد.

4. از لوازم با بسته بندی مناسب استفاده کنید

تهدید اصلی محصولات آرایشی، رشد ناخواسته باکتری ها و قارچ ها است. اغلب محصولات مخصوص چشم یا هر چیز با اپلیکاتوری که پوست را لمس می کند، بیشتر در معرض رشد ناخواسته قارچ ها و باکتری ها می باشد.

به محض اینکه نوک اپلیکاتور پوست را لمس می کند، مقدار زیادی از باکتری ها را جمع می کند و سپس آن ها را دوباره به بطری و بقیه محصول وارد می کنید. این اقلام ماندگاری کمتری دارند. از لوازمی که پمپی هستند، استفاده کنید.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.