آرایش مو, مراقبت از مو

صاف کردن مو های کوتاه فر – آقایان و خانم ها

صاف کردن مو کوتاه

یکی از دغدغه هایی که بیشتر افرادی که دارای مو های وز یا فر می باشند، با آن درگیر هستند، نحوه صاف کردن مو های کوتاه می باشد. اگر مو های شما علاوه بر اینکه فر یا وز هست، کوتاه نیز هست، شاید نتوانید به سادگی از سشوار برای صاف کردن آن ها استفاده کنید. جالب است بدانید که استفاده از اتوی مو روی مو های کوتاه، نتیجه بسیار مطلوبی خواهد داشت.

مو های فر از لحاظ ساختار بسیار حساس می باشند و باید در موارد استفاده لوازم آرایشی دقت بیشتری داشته باشیم.

صاف کردن مو های کوتاه

نحوه صاف کردن مو های کوتاه فر

  1. قدم اول

    برای شستن مو هایتان از شامپو نرم کننده و مخصوص مو های خشک که حاوی مواد سیلیکونی می باشد استفاده کنید. این ماده باعث صاف شدن مو های شما می شود.

  2. قدم دوم

    بعد از اتمام شستشو سعی کنید به آرامی با حوله مو ها را خشک کنید که این کار باعث حفظ کوتیکول مو شده و در نهایت مو حالت صاف تری دارد.

  3. قدم سوم

    قدم سوم برای صاف کردن مو های کوتاه فر این است که مقدار کمی سرم مو را روی ساقه مو و در لابه لای آن پخش کنید و سعی کنید تا نوک مو ها را ماساژ دهید. زیرا نوک مو ها حساس تر بوده و بیشتر مستعد شکنندگی می باشد. برای این کار از سرم سلیکونی استفاده کنید.

  4. قدم چهارم

    ابتدا به آن سرم سیلیکونی تزریق کنید. اگر موهای کوتاه و فر دارید از سشوار استفاده نکنید و بگذارید موهایتان در هوای آزاد خشک شود.

  5. قدم پنجم

    استفاده از اسپری مو مناسب نیست زیرا دارای مقداری الکل می باشد و باعث خشکی مو می شود. شما می توانید از کرم واکس مو استفاده کنید و خاصیت استفاده از کرم واکس مو باعث حفظ رطوبت و نرمی مو ها می شود.

روش هایی برای داشتن مو هایی صاف و لخت

آیا شما هم از مو های گره خورده و وز خسته شده اید؟ آنچه در تبلیغات در مورد مو دیده و شنیده ایم این است که مو های صاف و لخت جزو موهایی سالم می باشند. می توانیم برای خلاصی از شر مو های وز و گره خورده با استفاده از محصول های مخصوص لخت و صاف کننده به نتیجه مطلوب دست یابیم. در اینجا چند مورد را بررسی می کنیم.

کراتینه مو

یکی از متداول ترین روش ها برای صاف کردن وز مو کراتینه کردن آن است – که در آن از مواد شیمیایی بسیار مضر استفاده شده است، اما به عنوان یک شیوه طبیعی استفاده می شود که به آن صاف کننده – معجزه گر نیز گفته می شود. کراتین پروتئینی است که باعث صافی و درخشندگی مو ها می شود – این ماده پروتئینی، در ناخن، دندان و مو موجود می باشد.

افرادی که دارای موهای مجعد و فر هستند، برای تامین کراتین مو از روش کراتینه کردن استفاده می کنند، زیرا در ساختار موی آن ها به اندازه کافی پروتئین کراتین وجود ندارد. تزریق این محلول در مو باعث احیاء مجدد و رفع خشکی و ترمیم ساختار کوتیکول آن می شود.

ریباندینگ مو یا صافی ژاپنی

از دیگر روش هایی که امروزه شهرت بسیاری دارد صاف کردن ساقه مو می باشد که به آن ریباندینگ مو گفته می شود و چنان چه صاف کردن ساقه مو به درستی انجام شود، موها مانند موهای ژاپنی ها صاف خواهد شد.

ریباندینگ مو روشی برای صاف کردن مو های مجعد با استفاده از مواد شیمیایی و حرارت است که باعث می شود تغییراتی در ساختار مو صورت گیرد. انجام مرحله ریباندینگ 3 الی 8 ساعت بسته به اندازه مو ها متغیر است .

نحوه صاف کردن موها به روش ریباندینگ مو یا صافی ژاپنی

گلت کردن مو

گلت مواد شیمیایی هستند که برای صاف کردن مو ها استفاده می شوند و می توانند پیوند های گوگردی مو را  تخریب کنند و آن را از حالت فر خارج کنند.
نام یکی از برند های معروف و البته محبوب به نام گلت باعث شده است که این روش را با نام گلت کردن مو بشناسند.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.