سلامت مو, مراقبت از مو

فواید شگفت انگیز درمان مو با کلسترول

درمان مو کلسترول

موهای ما از پروتئین، چربی و لیپید تشکیل شده است. در حالی که پروتئین حلقه نجات مو است، لیپیدها و چربی ها نیز در رشد و تقویت مو نقش حیاتی دارند. در اینجا کلسترول برای تأثیر بر رشد مو مورد مطالعه قرار گرفته است.
در حقیقت، درمان کلسترول مو که اکنون محبوب شده است، برای دهه ها وجود داشته است. در این مقاله، به بررسی درمان کلسترول مو و دلیل استفاده از آن برای مو می پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید:

درمان مو با کلسترول چیست؟

امروز اکثر افراد به مدل دادن و استایل موهای خود اهمیت بسیاری می دهند. اما حرارت دادن یا استفاده مداوم از مواد شیمیایی برای رنگ کردن موها، موجب تخریب ساختار موها می شود. به این ترتیب موهای لطیف، براق و درخشان شما، خشن، کدرو وز خواهد شد.

کلسترول یک امولسیون کننده طبیعی است که در محصولات مراقبت از مو مانند نرم کننده های مو و شامپوها تا غلظت 5٪ استفاده می شود. بنابراین در صورت مشاهده آسیب دیدگی موها می توانید از روش درمان مو با کلسترول برای نجات موهای زبر و خشن استفاده کنید.

مزایای کلسترول برای مراقبت از مو

استفاده از کلسترول برای مو نوعی درمان است که شامل استفاده از مواد غنی از چربی است. وقتی از کلسترول در درمان مو استفاده شود، به ترمیم موهای آسیب دیده کمک می کند و رطوبت آن را بازیابی کرده و به آن ظاهری لطیف می بخشد.

تحقیقات نشان می دهد که کلسترول بر تکثیر کراتینوسیت ها تأثیر به سزایی دارد. هم چنین مزایای دیگری نیز دارد که عبارت اند از:

  • رطوبت مو را بازیابی کند.
  • تقویت فولیکول های مو و ساختار آن
  • همچنین گفته می شود که شکنندگی و خشکی مو را ترمیم می کند.
از مزایای کلسترول برای مو ترمیم خشکی و شکنندگی مو ها
ترمیم خشکی و شکنندگی مو ها

توجه: این روش های درمانی کلسترول موضعی هستند و به منظور خوردن آن نمی باشد. مصرف کلسترول اضافی می تواند به سلامتی آسیب جدی برساند.

نحوه درمان های کلسترول مو

چندین نوع درمان مو با کلسترول وجود دارد که به محافظت و تقویت مو کمک می کند. بعضی از آن ها را می توان در بازارها یا به صورت آنلاین خریداری کرد، در حالی که برخی دیگر را می توانید به تنهایی در خانه انجام دهید. آن ها در بخش زیر ذکر شده اند.

1. درمان مو با روغن داغ کلسترول

استفاده از این روش به طور کلی برای بازگرداندن رطوبت طبیعی مو می باشد. بنابراین اگر به طور مرتب از وسایل گرمایشی برای حالت دادن به موهای خود استفاده می کنید، حتما موهای شما دچار کم آبی و آسیب دیدگی شدیدی شده است.
برای بازگرداندن رطوبت طبیعی مو می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا سر خود را با شامپو بشوئید.
  2. بعد مقداری از روغن داغ کلسترول را به موهایتان بزنید.
  3. سپس به مدت 1 دقیقه از یک کلاه برای پوشاندن سر استفاده کنید.
  4. بعد از گذشت 1 دقیقه سر خود را بشوئید.
  5. و به دنبال آن از یک نرم کننده نرمال استفاده کنید.

از فواید این روش این است که باعث برطرف شدن جوانه و براق شدن آن می شود، از این رو آن را سالم تر و بهتر از گذشته می کند. علاوه بر این، باعث بازگرداندن رطوبت از دست رفته در اثر آسیب می شود.

اگر مرتباً موهایتان را خشک می کنید یا مواد شیمیایی استفاده می کنید، این یک روش تضمینی برای بازگرداندن درخشش از دست رفته است.

درمان مو با روغن داغ کلسترول

2. درمان خانگی مو با کلسترول

یکی از قدیمی ترین اشکال درمان مو با کلسترول، استفاده از سس مایونز است. برای اولین بار در دهه 1950، هنگامی که مردم از ابزارهای گرمایشی برای حالت دادن به موها استفاده می کردند، برای حفظ درخشندگی و مراقبت از سلامت موهای خود از سس های مایونز بازاری یا خانگی استفاده می کردند.
نتایج این مدل درمان مو خوب بود. زیرا موها را نرم، براق و فرها و موج ها را حجیم تر می کند.

اما تنها عیبی که این روش داشت این بود که موها بوی سالاد تخم مرغ می گرفتند. اما امروز به لطف تکنولوژی با استفاده از مایونز موها نرم و لطیف خواهند بود و بوی نامطبوع نمی گیرند.

3. درمان عمیق با کلسترول

نرم کننده عمیق کلسترول پرکاربردترین درمان موی متخصصان مو است. گزارش شده است که این روش درمانی موها را ابریشمی و صاف می کند. با این حال، هیچ مدرک علمی برای اثبات این ادعا وجود ندارد. در اینجا نحوه انجام آن آورده شده است:

  • اگر نتایج بهتری می خواهید، ابتدا مقدار کمی روغن زیتون به نرم کننده کلسترول اضافه کنید.
  • بعد نرم کننده کلسترول را بر روی موها قرار دهید.
  • تمام موهای خود را با استفاده از کلاه پلاستیکی بپوشانید.
  • هم چنین می توانید سر خود را با یک حوله گرم بپیچید یا از حوله های برقی استفاده کنید (زیر خشک کن، کلاه دار بنشینید).
  • اجازه دهید نرم کننده به مدت 15 دقیقه روی موهای شما باقی بماند.
  • اگر موهای شما به شدت آسیب دیده است، بگذارید نرم کننده حدود 1 ساعت بر روی موهای شما باقی بماند.
  • پس از گذشت زمان ذکر شده موهای خود را بشوئید و به آرامی با حوله خشک کنید.
خشک کردن مو با حوله
  • سعی کنید در هنگام خشک کردن از وسایل گرمایشی مانند: سشوار استفاده نکنید.

سوالات متداول

چند بار می توانم از درمان موی کلسترول استفاده کنم؟

این که چند مرتبه از درمان مو با کلسترول استفاده کنید، به درجه آسیب دیدگی مو بستگی دارد. اگر آسیب دیدگی عمده ای دارید، استفاده از آن یک بار در هفته می تواند به ترمیم و جوان سازی مو کمک کند. بعد از رسیدن مو به حالت سالم، ماهانه یک یا دو بار درمان کلسترول را انجام دهید.

آیا می توانید کلسترول را در موهای خود بگذارید؟

بسته به میزان آسیب دیدگی، کلسترول می تواند به مدت 15 دقیقه تا یک ساعت روی موها باقی بماند. مرتباً موهای خود را کنترل کنید و در صورت ناراحتی، بلافاصله موها را بشویید.

چگونه کلسترول خانگی را برای موهای خود درست می کنید؟

از مواد غنی از چربی مانند: زرده تخم مرغ و سس مایونز استفاده کنید.

تفاوت بین درمان های پروتئینی و کلسترول مو چیست؟

درمان های پروتئینی مو به تقویت فولیکول های مو کمک می کند. زیرا مو در درجه اول از پروتئین تشکیل شده است. درمان های کلسترول مو به آبرسانی، نرمی و تقویت ساختار مو کمک می کند. همچنین به ترمیم موهای آسیب دیده نیز کمک می کند.

درمان مو با کلسترول مناسب چه نوع مویی است؟

درمان موی کلسترول به ویژه برای ترمیم موهای خشک، شکننده و آسیب دیده ناشی از استفاده بیش از حد از درمان های شیمیایی و رنگ آمیزی مورد استفاده قرار می گیرد.

آیا استفاده از درمان مو با کلسترول برای آبرسانی به موها موثر است؟

چندین دهه است که جوامع آمریکایی و آفریقایی از درمان کلسترول مو برای بازگرداندن صافی مو و مرطوب سازی آن بعد از فرایندهای مداوم حالت دهی و درمان های شیمیایی استفاده می کنند.
زیرا استفاده از این روش به ترمیم و بازیابی رطوبت موهای آسیب دیده و کم آب کمک می کند.

سخن آخر

درمان کلسترول مو برای استفاده خارجی است. مصرف غذاهایی که مقدار کلسترول بالایی دارند، به شما کمک نمی کند. نتایج وقتی که مستقیماً روی مو قرار می گیرد، به دست می آید.

در حقیقت در صورت مصرف غذاهای با کلسترول بالا ممکن است سطح کلسترول خون شما افزایش یابد. بنابراین از مصرف غذاهای پر کلسترول خودداری کنید. همچنین ممکن است اثرات سوئی بر سلامتی شما بگذارد و منجر به بیماری های شدید قلبی شود.

برای به دست آوردن موهایی زیبا، صاف، نرم، براق و ابریشمی، روش های درمانی مورد بحث را در این مقاله دنبال کنید.

منبع: stylecraze.com

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.