سلامت مو, مراقبت از مو

خواص سرکه سیب برای مو و آنچه باید در مورد آن بدانید!

سرکه سیب مو

بسیاری از افراد به دنبال تحقیق و بررسی خواص سرکه سیب برای مو هستند. آن ها نمی دانند سرکه سیب چه خاصیت های باور نکردنی و خوبی برای مو دارد. ما در این مقاله همین موضوع مهم (خواص سرکه سیب برای مو) را مورد بررسی قرار داده ایم. اگر تمایل دارید در مورد خواص سرکه سیب برای مو اطلاعات بیشتری داشته باشید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

خواص درمانی سرکه سیب

خواص درمانی سرکه سیب چیست؟

سرکه سیب یک چاشنی محبوب غذا برای مردم است. سرکه سیب پس از انجام مراحل تخمیر بر روی سیب تولید می شود.

از سرکه سیب (ACV) به عنوان یک درمان خانگی برای بهبود بسیاری از بیماری های انسان استفاده می شود. از جمله موارد درمانی که می توان آن ها را جزو درمان های خارق العاده سرکه سیب دانست، شستشوی مو برای بهبود سلامت پوست سر، تقویت مو و درخشش موی سراست.

سرکه سیب یک دارو مسکن (موقتی) در خانه است که می تواند بسیاری از مشکلات موی سر شما را برطرف کند.

چرا از ACV (سرکه سیب) برای مراقبت از مو استفاده می شود؟

تحقیقات بسیار زیادی در این مورد انجام شده است و بررسی ها نشان داده اند که سرکه سیب درمان مناسبی برای سلامت مفصل ران و موی سر افراد است.

در تحقیقات دیگری که به روی سرکه سیب انجام شد، اثبات شده است که سرکه سیب خاصیت اسیدی دارد و می تواند مقادیر بسیار خوبی از اسید استیک را تشکیل دهد. سرکه سیب خاصیت بهداشتی برای مو هم دارد که می تواند به خوبی این خاصیت را در موارد بهداشت مو نشان دهد.

موهایی که حالت کدر، شکننده یا وز دارند بسیار عذاب دهنده هستند و همه به دنبال درمانی برای این مشکل موهای خود می گردند. در اینجا باید به شما بگویم که می توانید به راحتی آب خوردن این مشکل موهای خود را با خیس کردن مو بوسیله سرکه سیب از بین ببرید.

آیا سرکه سیب خاصیت ضد میکروبی برای مو دارد؟

خاصیت ضد میکروبی در سرکه سیب

سرکه سیب (ACV) یک ضد عفونی کننده خانگی بسیار قدرتمند است. این خاصیت سرکه سیب ممکن است به کنترل باکتری ها یا قارچ هایی که می توانند منجر به مشکلات پوست سر و مو مانند عفونت های جزئی یا خارش شوند کمک کند.

سرکه سیب به دلیل داشتن ویتامین هایی مانند: ویتامین B و C، مورد توجه بسیاری از مردم جامعه قرار گرفته است. عده ای از مردم بر این باورند که سرکه سیب حاوی اسید آلفا هیدروکسی است که به لایه برداری پوست سر کمک می کند و ضد التهاب است و می تواند شوره سر را برطرف کند.

چگونگی استفاده از سرکه سیب برای موی سر

شستشو موی سر با سرکه سیب بسیار راحت است. در ادامه روش انجام این کار را به شما می گوییم:

مراحل استفاده از سرکه سیب برای موی سر

  1. مرحله اول

    چند قاشق غذا خوری سرکه سیب را با آب ترکیب کنید.

  2. مرحله دوم

    پس از شستن سر با مواد شوینده، محلول مورد نظر را روی موی سر خود بریزید و کمی با دستتان ماساژ دهید و محلول را به لایه پوست سر خود برسانید.

  3. مرحله سوم

    چند دقیقه منتظر بمانید و بگذارید سرکه سیب روی مو و پوست سر شما باقی بماند.

  4. مرحله چهارم

    سپس زمان آن رسیده که سر خود را با آب تنها بشویید.

نکته 1: سعی کنید این محلول را دو بار در هفته استفاده کنید و در هر بار استفاده مقدار سرکه سیب موجود در محلول را افزایش دهید.

نکته 2: اگر بوی بد سرکه سیب شما را اذیت می کند، می توانید هنگام ساخت محلول از چند قطره روغن گیاهی نیز استفاده کنید که هنگام شستشو سر با آب هیچ بوی آزار دهنده ای از سرکه سیب به روی موی سر شما باقی نماند.

هنگام استفاده از سرکه سیب مراقب باشید!

زمانی که شما از سرکه سیب استفاده می کنید، می توانید موی سر خود را به حالت تعادل اولیه باز گردانید. توجه داشته باشید که در صورت عدم استفاده مناسب از سرکه سیب و استفاده بیش از حد از آن، مشکلات موی سر و پوست سر شما بدتر خواهد شد. در صورتی که با همچین اتفاقی روبه رو شدید استفاده از سرکه سیب را کم یا کلا قطع کنید.

سرکه سیب حاوی اسیدهای استیک است که به عنوان ماده سوزش آور شناخته می شود. این به این معناست که استفاده بیش از اندازه سرکه سیب برای مو مضر است و امکان سوختگی و تحریک را برای موی سر شما فراهم می کند.

نکته 1: یادتان باشد زمانی که می خواهید از سرکه سیب استفاده کنید حتما آن را با آب رقیق کنید و سرکه سیب را به تنهایی استفاده نکنید.

نکته 2: سعی کنید سرکه سیب به هیچ عنوان با چشم شما هیچ برخوردی نداشته باشد. چون سرکه سیب برای چشم بسیار مضر و خطرناک است. در صورتی که سرکه سیب با چشم شما برخورد پیدا کرد، باید به سرعت آن را با آب بشویید.

تایید علم در استفاده از سرکه سیب برای موی سر

 تایید علم در استفاده از سرکه سیب برای موی سر

علم، استفاده از سرکه سیب را به عنوان یک ماده تقویت کننده مو تایید کرده است. سرکه سیب با کاهش pH مو و تقویت پوست به تقویت مو و بهبود درخشندگی آن کمک می کند.

همچنین علم اثبات کرده است که استفاده از سرکه سیب ممکن است عفونت های پوستی مزاحم و خارش را از بین ببرد.

آیا سرکه سیب برای موهای تمام افراد مفید است؟

آیا سرکه سیب برای موهای تمام افراد مفید است؟

موی سر افراد مختلف متفاوت است. بنابراین ممکن است استفاده از سرکه سیب برای موی سر تمام افراد مفید نباشد. بهترین راه برای اینکه بدانید سرکه سیب برای موی سر شما مفید است یا نه، این است که آن را در برنامه هفتگی مراقبت از مو خود قرار دهید و سود و زیان آن را مشاهده کنید.

منبع: healthline

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.