سلامت پوست, مراقبت از پوست

سفت کردن پوست با استفاده از روش های شگفت انگیز خانگی

سفت کردن پوست

افتادگی پوست یکی از اتفافات طبیعی روند افزایش سن است، اما این امر می تواند با استفاده از شیوه های مختلف به تاخیر بیافتد. در این مقاله قصد داریم که راه های سفت کردن پوست را با استفاده از درمان های خانگی به شما نشان دهیم و افتادگی پوست را به تاخیر بیاندازیم.

12 درمان برای سفت کردن پوست که می توانید در خانه امتحان کنید

1.روغن نارگیل

روغن نارگیل برای سفت کردن پوست

روغن نارگیل همانطور که از نامش پیداست، روغنی است که از گوشت (قسمت سفید) یک نارگیل به دست می آید. این روغن در بسیاری از آشپزخانه ها به یک ماده اصلی تبدیل شده است و همچنین می تواند برای سفت کردن پوست شما استفاده شود.

روغن نارگیل یک آنتی اکسیدان قوی است که برای از بین بردن رادیکال های آزاد که می توانند به پوست شما آسیب برسانند، به کار برده شود. علاوه بر این، روغن نارگیل پوست شما را آبرسانی و مرطوب می کند که از افتادگی آن جلوگیری می کند.

برای استفاده از روغن نارگیل به عنوان سفت کننده پوست، با یک قاشق چای خوری روغن نارگیل شروع کنید و آن را به مدت پنج دقیقه قبل از خواب در پوست ماساژ دهید. ماساژ کمک می کند تا روغن نارگیل به عمق پوست شما وارد شود. بگذارید روغن یک شب بماند تا تاثیر بیشتری داشته باشد.

2.ماسک سفیده تخم مرغ و عسل

عسل و سفیده تخم مرغ برای سفت کردن پوست

سفیده و عسل به دلیل مزایای سلامتی بسیاری که دارند شناخته شده اند. اما در کنار هم، می توان این دو ماده غذایی را ترکیب کرد و به عنوان ماسک برای سفت کردن پوست شل و افتاده استفاده کرد.

سفید تخم مرغ غنی از پروتئین آلبومین است که در بازسازی سلول های پوست، بهبود قابلیت ارتجاعی پوست و درخشش طبیعی کار می کند. عسل یک آنتی اکسیدان قوی است که می تواند به از بین بردن سموم جمع شده با گذشت زمان در پوست کمک کند.

1 سفید تخم مرغ را از زرده جدا کنید. سفیده را با 2 قاشق غذاخوری عسل مخلوط کرده و به صورت، گردن یا سینه خود بمالید. بگذارید مخلوط به مدت 15 دقیقه روی آن باقی بماند. بعد از 15 دقیقه ماسک را با آب گرم بشویید و خشک کنید. برای بهترین نتیجه، هفته ای یکبار از ماسک سفید تخم مرغ و عسل استفاده کنید.

3.روغن زیتون

روغن زیتون برای سفت کردن پوست

روغن زیتون قبل از کرم های مرطوب کننده و لوسیون های مرطوب کننده وجود داشت. مصریان باستان از روغن زیتون به عنوان پاک کننده، مرطوب کننده و ضد باکتری برای کمک به درخشندگی درخشش پوست و محافظت از آن در برابر آفتاب استفاده می کردند.

مانند بسیاری از مواد موجود در این لیست، روغن زیتون نیز یک آنتی اکسیدان قوی است. اما همچنین حاوی دوز سالم ویتامین E است که نه تنها پوست شما را سفت می کند بلکه از آن در برابر آسیب های خورشید محافظت می کند.

بعد از دوش شب خود، روغن زیتون را به صورت، گردن و سینه ماساژ دهید. ماساژ نواحی را برای چند دقیقه ادامه دهید تا روغن به پوست شما نفوذ کند. از روغن زیتون می توان هر روز به جای لوسیون بدن استفاده کرد.

4.اسکراب قهوه

استفاده از قهوه برای سفت کردن پوست

قهوه، نوشیدنی صبحانه برای میلیون ها نفر است. قهوه نه تنها می تواند به شما در شروع روز کمک کند، بلکه می تواند شب ها نیز برای سفت شدن پوست و جلوگیری از علائم پیری استفاده شود.

تاثیر کافئین بر پوست

قهوه حاوی آنتی اکسیدان است که علائم پیری پوست را کند می کند. هنگامی که به عنوان اسکراب در ترکیب با مواد دیگر استفاده می شود، قهوه پوست شما را لایه برداری و سفت می کند و در عین حال برای صاف کردن و از بین بردن رسوبات چربی مناسب است.

در یک کاسه، مواد زیر را ترکیب کنید:

  • ¼ فنجان قهوه
  • ¼ فنجان شکر قهوه ای
  • ½ قاشق چای خوری دارچین
  • 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل (این را کمی گرم کنید تا مایع شود)

با استفاده از انگشتان و حرکات دایره ای کوچک، صورت، گردن و قفسه سینه خود را به مدت 3 دقیقه بمالید. مخلوط را با استفاده از آب گرم بشویید. برای بهترین نتیجه، این اسکراب را هفته ای یک بار استفاده کنید.

5.روغن فندق

روغن فندق برای سفت کردن پوست

روغن فندق، جادوگری گیاهی است که فواید زیادی برای سلامتی فراهم می کند، مهمترین مزیت شما کمک به سفت کردن و التیام پیری پوست آسیب دیده از آفتاب است. روغن فندق را می توان بصورت آنلاین یا در بیشتر داروخانه ها یا فروشگاه های مواد غذایی سالم خریداری کرد.

روغن فندق معمولاً به عنوان قابض استفاده می شود، جایی که برای کوچک شدن منافذ و سفت شدن پوست به کار می رود. روغن فندق همچنین به کاهش تجزیه کلاژن و الاستین موجود در پوست کمک می کند.

شب قبل از خواب، یا هر زمان که از قابض استفاده می کنید، یک پنبه را با روغن فندق خیس کنید و به صورت، گردن و سینه خود بمالید. بگذارید روغن فندق به مدت پنج دقیقه خشک شود. پس از خشک شدن پوست خود را آبکشی نکنید.

برای مزایای درمانی بیشتر، دور دیگری از روغن فندق را در همان مناطق بمالید. روغن فندق به اندازه کافی ملایم است و می توان روزانه آن را به جای تونر حاوی الکل استفاده کرد.

6.نمک اپسوم (نمک حمام)

نمک حمام برای سفت کردن پوست

نمک اپسوم (یا از نظر فنی، سولفات منیزیم) مدتهاست که برای کاهش تورم در پا و مچ پا استفاده می شود، اما همین روند را می توان برای سایر قسمت های بدن نیز اعمال کرد.

نمک اپسوم آب اضافی بدن شما را می کشد و گردش خون را بهبود می بخشد که به نوبه خود باعث سفت شدن پوست و جلوگیری از افتادگی می شود.

2 فنجان نمک اپسوم را به یک وان حمام با آب گرم اضافه کنید و تا آنجا که ممکن است بدن را به مدت 15 تا 20 دقیقه خیس کنید. بعد از آن لازم نیست بدن خود را بشویید. برای کسب نتیجه مطلوب، هفته ای دو بار بدن خود را با نمک اپسوم خیس کنید.

از آنجا که نمک خیس، آب اضافی بدن شما را از بین می برد، نیاز است تا آن مناطق آسیب پذیر را با رطوبت مورد نیاز پر کنید.

برای همین می توانید از روغن ها برای رطوبت رسانی پوست خود پس از استفاده از این نمک استفاده کنید.

7.ماسک ماست

ماست برای سفت کردن پوست

ماست یک قسمت مهم در هر رژیم غذایی سالم است. علاوه بر خوردن آن، می توانید ماست را مستقیماً روی پوست خود بمالید تا نواحی چروکیده صاف و سفت شود.

مانند اکثر محصولات شیر و ماست حاوی اسید لاکتیک است. وقتی روی پوست شما قرار می گیرد، اسید لاکتیک باعث کوچک شدن منافذ می شود. این کار می تواند باعث سفت کردن و صاف شدن پوست شود.

برای ایجاد ماسک ماست سفت کننده پوست، 2 قطره آب آهک را در 2 قاشق غذاخوری ماست ساده مخلوط کنید. مخلوط ماست و آب لیمو را به صورت، گردن و سینه خود بمالید و به مدت 10 دقیقه با پوست ماساژ دهید.

ماسک ماست را برای 5 دقیقه دیگر روی پوست خود بگذارید و سپس با آب گرم بشویید. این روند را می توان هفته ای دو بار انجام داد.

8.خیار

خیار برای سفت کردن پوست

خیار یکی از بهترین مواد تقویت کننده طبیعی پوست است. این می تواند پوست شل و افتاده را بدون خطر عوارض جانبی یا واکنش های آلرژیک سفت کند و می تواند پوست خسته را شاداب و جوان کند تا چهره مورد نیاز شما تقویت شود.
در اینجا سه ​​روش آسان برای استفاده از خیار در برنامه های زیبایی شما آورده شده است.

آب خیار

نیمی از خیار (پوست و کل آن) را در مخلوط کن خرد کنید، سپس آن را از طریق صافی فشار دهید تا آب آن خارج شود. آب را به صورت، گردن و سینه خود بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند. پوست خود را با آب ولرم بشویید و آن را با حوله نرم خشک کنید. این درمان برای انجام هر روز به اندازه کافی ایمن است.

پالپ خیار

نیمی از خیار (پوست و کل آن) را در مخلوط کن خرد کنید. این پالپ را مستقیماً به صورت، گردن و سینه خود بمالید. بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس آن را با آب ولرم بشویید. پوست خود را با یک حوله نرم و تمیز خشک کنید. این کار را یک روز در میان تکرار کنید.

ماسک خیار

نیمی از خیار (پوست و کل آن) را در مخلوط کن خرد کنید، سپس آن را از طریق صافی فشار دهید تا آب آن خارج شود. دو قاشق غذاخوری از این آب را با یک سفید تخم مرغ و سه قطره روغن ویتامین E مخلوط کنید. ماسک را به صورت، گردن و سینه خود بمالید و بگذارید به مدت 15 دقیقه خشک شود. ماسک را با آب ولرم بشویید و سپس پوست خود را با یک حوله نرم خشک کنید. هفته ای یکبار از این ماسک استفاده کنید.

9.آلوئه ورا

آلوئه ورا برای سفت کردن پوست

آلوئه ورا یک مرطوب کننده طبیعی است و حاوی اسید مالیک است که خاصیت ارتجاعی پوست شما را بهبود می بخشد. هر دوی این خصوصیات در کنار هم باعث می شوند آلوئه ورا درمانی موثر و ارزان برای افتادگی پوست باشد. با استفاده از این دستورالعمل های ساده، از قدرت آلوئه ورا بهره مند شوید:

ژل آلوئه ورا

ژل را از چند برگ آلوئه ورا استخراج کرده و روی صورت، گردن و سینه خود پخش کنید. ژل را به مدت 15 دقیقه روی پوست خود بگذارید و سپس آن را با آب ولرم بشویید. پوست خود را با یک حوله نرم و تمیز خشک کنید.

ماسک آلوئه ورا

برای تهیه ماسک آلوئه ورا، مواد زیر را مخلوط کنید:

  • 1 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا
  • 1 قاشق غذاخوری سس مایونز
  • 1 قاشق غذاخوری عسل

ماسک را به صورت، گردن و سینه خود بمالید و بگذارید به مدت 15 دقیقه خشک شود. ماسک را با آب ولرم بشویید. به دلیل وجود عسل موجود در این دستورالعمل، ممکن است لازم باشد به آرامی با یک دستمال نرم بشویید تا ماسک کاملا پاک شود. سرانجام، یک بار دیگر پوست خود را بشویید تا آب خنک شود و سپس آن را با یک حوله نرم خشک کنید.

10.عسل

ما قبلاً از عسل با سفیده تخم مرغ برای پیشگیری و درمان افتادگی پوست استفاده کرده ایم. اما عسل آنقدر فواید مهم طبیعی برای پوست شما فراهم می کند که مجبور شدیم آن را به تنهایی لیست کنیم. عسل کارهای شگفت انگیزی از جمله موارد زیر انجام می شود:

  • آبرسانی به پوست خشک
  • مبارزه با رادیکال های آزاد با آنتی اکسیدان ها
  • تمیز نگه داشتن پوست با خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی
  • کاهش قرمزی با خواص ضد التهابی

همه این مزایا می تواند به جلوگیری از افتادگی کمک کرده و پوستی صاف و جوانتر را که به دنبال آن هستید، به شما برساند. بنابراین آن ظرف عسل را بشکنید و با این دستورالعمل های آسان شروع به درمان کنید.

عسل و روغن زیتون

در یک کاسه کوچک، سه قاشق چای خوری عسل و سه قطره روغن زیتون را مخلوط کنید. می توانید از این مخلوط در دمای اتاق استفاده کنید، یا برای تقویت بیشتر، آن را کمی در مایکروویو گرم کنید. اگر گزینه گرم را انتخاب کردید، مخلوط را در فواصل پنج ثانیه گرم کنید. نیازی به داغ بودن نیست، فقط ولرم باشد.

عسل و روغن زیتون را به صورت، گردن و سینه خود بمالید و بگذارید به مدت 15 دقیقه خشک شود. پوست خود را با آب ولرم بشویید و در صورت لزوم با یک پارچه نرم به آرامی مالش دهید. یک بار دیگر پوست خود را با آب خنک بشویید تا اصطکاک ناشی از مالش خنثی شود، سپس پوست خود را با یک حوله نرم خشک کنید.

عسل، خامه ترش و ترمریک

در یک کاسه، یک قاشق غذاخوری عسل، یک قاشق غذاخوری خامه ترش و یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه را مخلوط کنید. ماسک را به صورت، گردن و سینه خود بمالید و بگذارید به مدت 15 دقیقه خشک شود. پوست خود را با آب ولرم بشویید، در صورت لزوم با یک دستمال نرم بشویید. برای پایان کار، پوست خود را با آب خنک بشویید و آن را با یک حوله نرم خشک کنید.

11.لیمو

ویتامین C موجود در لیمو باعث افزایش تولید کلاژن می شود و به شما در بازیابی قابلیت ارتجاعی پوست کمک می کند. حتی بیشتر، لیمو دارای خواص قابض است که به عنوان یک داروی کاهش دهنده و چین و چروک پوست عمل می کند.

لیمو را با استخراج مقداری آب تازه و مالیدن ملایم آن به صورت و گردن خود ترکیب کنید. قبل از شستشو با آب، آن را به مدت پنج تا 10 دقیقه بگذارید. همچنین می توانید آب نصف لیمو را به یک فنجان آب سرد اضافه کنید.
هر روز یک یا دو بار این مخلوط را روی صورت تازه شسته شده خود بمالید و اجازه دهید آب لیمو روی پوست شما خشک شود.

12.موز

موز یک نیروگاه زیبایی است! غنی از آهن، روی، پتاسیم، منیزیم و ویتامین های A ،B ،C و D است. یک موز رسیده را له کرده و با چند قطره آب لیموترش تازه ترکیب کنید.

قبل از شستشو با آب گرم، از این مخلوط به عنوان ماسک استفاده کرده و بگذارید 10 تا 15 دقیقه روی آن بماند. مواد معدنی و ویتامین های آن ماسک را با خواص ضد پیری بسته بندی می کنند. نتیجه: همچنین پوست شما را صاف و مرطوب می کند!

سخن آخر

این 12 روش موثر بهترین نتیجه را به شما در جهت سفت کردن پوست می دهد. بدون هیچ هزینه گزاف و یا استفاده از مواد شیمیایی می توانید به خوبی به پوست خود رسیدگی کنید.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.