آرایش صورت, مراقبت از پوست

مرطوب کننده رنگی چیست و چه کاربردی در روتین پوستی ما دارد؟

مرطوب کننده رنگی

به احتمال زیاد در مورد مرطوب کننده های رنگی شنیده اید، این محصولات ترکیبی اند و از ترکیب محصولات مراقبت از پوست با لوازم آرایشی ساخته می شوند. البته دسته های غنی تری از این محصولات نیز وجود دارند که شامل بی بی و سی سی کرم ها بوده و بسیار محبوب هستند. دلیل محبوبیت این کرم ها خواص اضافه تر آن ها مانند داشتن SPF و موارد این چنینی است.

مرطوب کننده های رنگی، می توانند یک انتخاب عالی برای افرادی باشند که می خواهند مراحل روتین پوستی خود را کوتاه تر کنند. مرطوب کننده های رنگ دار با داشتن خواص مراقبت از پوستی و در عین حال داشتن رنگ های آرایشی می توانند کار شما را به شدت آسان کنند. اگر می خواهید در مورد این نوع از محصولات آرایشی اطلاعات بیشتری کسب کنید، با ما همراه باشید.

مرطوب کننده رنگی چیست؟

مرطوب کننده رنگی نوعی مرطوب کننده پوست صورت است که می تواند روی پوست شما پوششی سبک ایجاد کند و در عین حال پوست شما را آبرسانی کرده و ظاهری درخشان به جا بگذارد.
این کارایی دقیقاً همان چیزی است که از اسم آن می توانید بفهمید. البته این مرطوب کننده های صورت اغلب دارای رنگدانه های آرایشی کمتری هستند و احساس سنگینی به پوست شما نمی دهند و شما می توانید از این کرم ها به صورت روزانه استفاده کنید.
بنابراین، شما مزایای آرایشی و مرطوب کنندگی را تنها در یک محصول دارید، این می تواند هم در وقت و هم در هزینه های شما صرفه جویی کند.

آیا کرم BB و مرطوب کننده رنگی یکسان هستند؟

آیا کرم BB و مرطوب کننده رنگی یکسان هستند؟

در مقالات قبل، کرم BB و دیگر محصولات این چنینی را برای شما مقایسه کرده ایم. اکنون ممکن است برای شما این سوال پیش بیاید که آیا کرم BB و این نوع مرطوب کننده مشابه هستند یا خیر. جواب قطعاً نه خواهد بود. کرم BB علاوه بر خواص مرطوب کنندگی، خواص ضد آفتابی و اغلب ضد لک بودن نیز دارد.

بیشتر بخوانید: بی بی کرم (BB Cream) چیست؟ + مقایسه آن با CC کرم و کرم پودر

در حقیقت بی بی کرم به عنوان یک محصول آرایشی مایع است که به عنوان یک کرم همه کاره عمل می کند. بی بی کرم پوست را آماده می کند، پوشش می دهد و طیف وسیعی از مزایای مراقبت از پوست مانند آبرسانی، محافظت در برابر آفتاب و کنترل درخشش پوست را ارائه می دهد.

اما این نوع کرم های مرطوب کننده رنگی، می توانند برخی از مزایای مشابه را داشته باشند، اما نقش اصلی آن ها آبرسانی است و در عین حال فقط کمی پوشش ارائه می دهند. مرطوب کننده های رنگی معمولاً فرمول های سبک تری نسبت به کرم های بی‌بی دارند، در حالی که شما می توانید بی بی کرم ها را از نظر پوشش بین مرطوب کننده های رنگی و کرم پودر در نظر بگیرید.

البته مزیت این مدل مرطوب کننده این است که به دلیل سبک بودن می توانید زیر آن از یک ضد آفتاب شیمیایی هم استفاده کنید و نگران ماسیدن صورت خود نباشید. اما در مورد بی بی کرم ها، اگر SPF کافی نداشته باشند نمی توانید این کار را انجام دهید زیرا خود بی بی کرم به اندازه کافی سنگین خواهد بود.

آیا می توانید به جای کرم پودر از مرطوب کننده رنگی استفاده کنید؟

وقتی صحبت از جایگزین کردن مرطوب کننده رنگی به جای کرم پودر می شود، ابتدا باید بررسی شود که شما برای آرایش خود به دنبال چه چیزی هستید. اگر می خواهید لکه های تیره، لکه های ناشی از افزایش سن یا به طور کل هایپرپیگمنتیشن های خود را بپوشانید، احتمالاً کرم پودر برای شما انتخاب مناسب تری خواهد بود.

از طرف دیگر، مرطوب کننده های دارای رنگ، انتخابی هوشمندانه است در صورتی که بخواهید پوست خود را به سرعت آبرسانی کرده و در عین حال رنگدانه های طبیعی و ملایمی به پوست خود بیفزایید، مرطوب کننده رنگی کمک بیشتری به شما خواهد کرد. بنابراین می توانید به جای کرم پودر از کرم مرطوب کننده رنگی استفاده کنید، فقط نباید انتظار داشته باشید که پوشش کاملی داشته باشد.

آیا مرطوب کننده رنگی برای پوست شما مضر است؟

خوب گوش کنید: حقیقت این است که مرطوب کننده رنگی برای پوست شما مضر نیست، اما استفاده از آن به روش اشتباه ممکن است مضر باشد. یکی از بزرگ ترین اشتباهاتی که می توانید مرتکب شوید این است که مرطوب کننده های رنگی را جایگزین بقیه روتین مراقبتی معمول پوست خود کنید.

در حقیقت شما باید به این مدل مرطوب کننده ها به عنوان یک دوز اضافی از تغذیه پوست خود فکر کنید، نه به عنوان چیزی که به جای مرطوب کننده معمولی تان قرار می گیرد.

همچنین اگر از بهترین فرمول مرطوب کننده رنگی برای نوع پوست خود استفاده نکنید، اوضاع ممکن است خراب شود. مانند هر محصول آرایشی یا مراقبت از پوست، شما باید از فرمولی استفاده کنید که با پوست شما همخوانی داشته و باعث جوش یا چربی اضافی پوست شما نمی شود.
مثلاً اگر پوست چرب دارید، باید به دنبال یک کرم بدون چربی باشید. همچنین اگر پوست خشکی دارید، به دنبال محصولی با مواد مغذی اضافی باشید.

نحوه استفاده از مرطوب کننده های رنگی

نحوه استفاده از مرطوب کننده های رنگی

در ابتدا بهتر است بگوییم که شما می توانید بهترین مرطوب کننده های رنگی را به زودی از فروشگاه اینترنتی زیپلین خریداری کنید.

مرحله 1: مرطوب کننده خود را حذف نکنید


مرطوب کردن پوست همیشه یک امر ضروری است. پس بهتر است همیشه و بدون استثنا قبل از استفاده از مرطوب کننده رنگی، ابتدا کرم آبرسان و مرطوب کننده خود را روی پوست خود بمالید. سپس کمی صبر کنید تا مرطوب کننده به خوبی جذب پوست شما شود.

مرطوب کردن همیشه ضروری است. واقعاً بدون استثنا. قبل از برداشتن مرطوب کننده رنگی خود، مرطوب کننده لورآل پاریس Age Perfect Rosy Tone برای پوست های بالغ و کدر را روی پوست تمیز ماساژ دهید. این مرطوب‌کننده، که برای پوست‌های بالغ نیز طراحی شده است، برای لایه‌برداری از تجمع سلول‌های مرده پوست از سطح پوست و احیای رنگ گلگون پوست ساخته شده است و در عین حال پوست را با رطوبت تغذیه می‌کند و آن را راهی عالی برای آماده کردن پوست شما می‌کند. آرایش. برای افزایش هیدراتاسیون، سعی کنید در حالی که پوست شما هنوز مرطوب است پس از تمیز کردن، از مرطوب کننده استفاده کنید تا به هیدراتاسیون کمک کند.

مرحله 2: ضد آفتاب بزنید

در این مرحله ضد آفتاب خود را اضافه کنید. بهتر است از ضد آفتاب های شیمیایی استفاده کنید تا مواد مغذی موجود در مرطوب کننده رنگ دار شما، به راحتی از آن عبور کرده و به سطح پوست برسد. دلیل اینکه می گوییم ضد آفتاب را قبل از کرم اصلی استفاده کنید این است که پس از آن استفاده از هر نوع کرمی می تواند پوشش رنگی شما را خراب کند.

مرحله 3: عیوب را بپوشانید


اگر احساس می کنید برخی از قسمت های پوست شما دارای لکه های تیره ای است که مرطوب کننده های رنگی توانایی پوشاندن آن را ندارند، می توانید قبل از زدن کرم ابتدا کمی لکه های تیره صورت خود را با یک کانسیلر با رنگ متوسط بپوشانید تا دیگر ظاهر تیره این بخش ها شما را آزار ندهند.

مرحله 4: مرطوب کننده رنگی خود را بزنید


اکنون زمان رویداد اصلی رسیده است. مقدار کمی از مرطوب کننده دارای رنگ خود را با انگشت یا اسفنج یا براش روی پوست خود بمالید. این کرم سبک است پس باید آن را به خوبی پخش کنید و دقت کنید که جای براش روی صورت نماند. همچنین بهتر است کمی از محصول را به گردن و زیر چانه خود نیز بزنید تا رنگ پوست صورت و گردن تان یک دست باشند. زیرا دو رنگ شدن این دو قسمت جلوه مناسبی ندارد.

منبع:

www.lorealparisusa.com

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.